Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-12, 00:08
  #1
Medlem
Polisen har larmats om ett misstänkt våldtäktsförsök i Bålsta.
Fem gärningsmän ska ha anfallit en kvinna i 50-årsåldern på en cykelväg.

Polisen larmades till Bålsta några minuter före klockan 22 på fredagskvällen.
En kvinna i 50-årsåldern ska ha blivit angripen av fem ungdomar på en cykelväg.

Ett större sökpådrag pågår just nu i Bålstaområdet. Polisen har skickat ut hundpatruller och flera bilar. Dessutom hade de en helikopter i närheten som bistår.
De fem gärningsmännen uppges vara mycket yngre än kvinnan de angrep.

*vilka skitungar ger sig på en äldre kvinna?!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...aldtaktsforsok
Citera
2017-08-12, 00:33
  #2
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Lär dig stava.
Att det är fel på en bokstav är väl inom ramen?

Inget signalement som vanligt. Har polisen lagt ner det helt nu?
Citera
2017-08-12, 00:34
  #3
Medlem
Tanuss avatar
Nibro integrations sommarläger för ensamkommande flyktingbarn är slut. Tre veckor med fotboll, lerduveskytte och rib-båtturer. Det är klart att de små barnen blir rastlösa när allt det fina upphör.

Med detta vill jag bara påpeka att the usual suspects finns inom räckhåll. Om det är en flock ensamkommande som slagit till denna gång vet jag ej.
Citera
2017-08-12, 00:38
  #4
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Gärningens etniska fingeravtryck tyder på vuxna män från mellanöstern eller nordafrika.
Där är detta beteendet ett socialt accepterat fenomen.
Citera
2017-08-12, 01:11
  #5
Medlem
fernebos avatar
Helt jävla sjukt.. Överfallsvåldtäkt i grupp. Fem unga killar på en kvinna i femtioårsåldern. Det var väl fan nåt nytt. Sverige blir bara mer och mer spännande för var dag. Så kan det gå när samhälle och politiker tappar kontrollen..

Hur gärningsmännen resonerar? Ja vem fan vet. Jag har ingen koll på de kulturer och det hat mot svenskar som möjliggör såna här dåd. Jag tror dock att det är ett rent hatbrott och det skulle inte förvåna mig det minsta om det handlar om ensamkommande som fått avvisningsbesked och som bara vill ge igen mot Sverige. Det här har inget med sex eller kåthet att göra.
__________________
Senast redigerad av fernebo 2017-08-12 kl. 01:19.
Citera
2017-08-12, 01:36
  #6
Medlem
Mycket rykten från bekant som bor i Bålsta. Har de fångat nån? Ska ha gått mycket helikoptrar runt 2130 ca.
Citera
2017-08-12, 01:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg

Inget signalement som vanligt. Har polisen lagt ner det helt nu?

Vadå?🤔De beskriver ju gm:s ingående: vi/allmänheten får ju veta att de var 'mycket yngre' än bo. Så generösa brukar de inte vara med info.
Citera
2017-08-12, 01:57
  #8
Medlem
http://mobil.eposten.se/nyheter/habo...nt4721371.aspx

Något med detta att göra?
Citera
2017-08-12, 02:00
  #9
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Dock så tror jag att det nu börjar bli en annan form av hat än bara kvinnohat som ligger bakom alla dessa kvinnoöverfall som sker dagligen.

Hur menar du ???

Tycker denna attack liknar mycket överfallet på kvinnan i färjan Amorella.
Inte är det väl samma bruna gäng ?
Citera
2017-08-12, 02:29
  #10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Hur menar du ???

Tycker denna attack liknar mycket överfallet på kvinnan i färjan Amorella.
Inte är det väl samma bruna gäng ?

Nja, tycker det här är mer extremt. Vi talar om en kvinna i femtioårsåldern som blir utsatt för ett våldtäktsförsök utomhus av fem yngre killar som alltså överfaller henne helt utan förvarning. För min del för det tankarna till krig där våldtäkter och gruppvåldtäkter mot kvinnor är en del av krigföringen. Det är så man förnedrar sin fiende. Det är så man ger igen. Och just nu stryker mängder av unga killar fyllda av besvikelse och hat mot Sverige och svenskar runt. Jag ser de här gängen varje dag. Uppklädda afghaner som rör sig i grupper om fyra-fem ibland fler. De verkar inte ha nåt att göra överhuvudtaget och många väntar på utvisning. Alla kvinnor jag känner tycker att de är obehagliga som fan. Jag tror att vi kommer att få se mängder av såna här dåd. Även rena mord och andra grova våldsdåd.
Citera
2017-08-12, 02:29
  #11
Medlem
Pratade med en av mina bästa vänner för en stund sedan. Hon bor i området där våldtäktsförsöket hände. Polisen pratade med henne när hon rastade hunden och frågade om hon hade sett "fem utländska män i träningskläder". Min vän är miljöpartist så hon skulle inte överdriva polisens fråga.

Vem fan tar ansvaret att rensa ut skiten vi importerat? Helvete.
Citera
2017-08-12, 02:32
  #12
Medlem
Drozds avatar
För några veckor sedan blev en joggande kvinna i trettioårsåldern antastad av "ensamkommande" från Vårljus:

http://www.varljus.se/verksamheter/u...ontakt/balsta/

Utredningen lades ner. Samma GM denna gång?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback