2018-02-22, 22:40
Medlem
Nu till en fråga om psykologen på rekryteringsmyndigheten: Har denne tillgång till journaler från psykiatrin? Jag undrar detta då jag för något år sedan var under psykiatriskt tvångsvård. Orsaken till detta var att jag fejkade en psykos och ett schizofrent tillstånd. Jag vill inte gå in på varför jag gjorde det, men en sak är säker: psykiatrisk verksamhet är en ytterst absurd och allmänt inkompetent sådan. Psykiatriker står närmare spågummor än läkare i sin "professionsutövning". Nej, lite disciplin a la Legion etrangere skulle nog sitta fint i dessa muppar.
Senast redigerad av MotiveradStudent 2018-02-22 kl. 22:48.
Citera
2018-02-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotiveradStudent
Nu till en fråga om psykologen på rekryteringsmyndigheten: Har denna tillgång till journaler från psykiatrin? Jag undrar detta då jag för något år sedan var under psykiatriskt tvångsvård. Orsaken till detta var att fejkade en psykos och ett schizofrent tillstånd. Jag vill inte gå inte på varför jag gjorde det, men en sak är säker: psykiatrisk verksamhet är en ytterst absurd och allmänt inkompetent sådan. Psykiatriker står närmare spågummor än läkare i sin "professionsutövning". Nej, lite disciplin a la Legion etrangere skulle nog sitta fint i dessa muppar.

nej
Citera
2018-02-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4tusen
nej

Bör jag nämna att jag har erfarenhet från Främlingslegionen?

Eller att jag bistått thailändsk polis med att exponera en grupp svenska bandidosmedlemmar för drift av drogkartell i utbyte mot permanent visumstatus?
Senast redigerad av MotiveradStudent 2018-02-22 kl. 22:57.
Citera
2018-02-23, 06:04
Medlem
hallå hallå. tänkte söka men undrar lite. är långtidsarbetslös, har inte haft en fast anställning sen 2012,sen dess har jag studerat och praktiserat mest men ingen anställning. har berättat för FM och dom säger att "det ska inte vara några problem" men jag vill helst höra från båda hållen om det går bra innan ja mönstrar. bör jag skriva om mina anställningar lite i min CV för att täcka det stora gapet? psykologen lär väl undra tänkte jag.

sanningen är att jag bara ville hitta ett nytt spår i arbetslivet och lämna det gamla bakom mig, men det var lite svårare än jag trodde att hitta det jag ville hålla på med. har en bra utbildning och några anställningar på CV't. tar ju inga mediciner har inga sjukdomar eller något sådant, ett ganska aktivt socialt liv. men känns lite som att pyskologen skulle kunna neka mig pga mitt stora gap i CV't..hur ska jag göra?

ska jag nämna att jag har skilda föräldrar eller bör jag undvika? det är CV't och mina skilda föräldrar tror jag som skulle kunna ställa till det hos psykologen så jag vill undvika dessa landminor helst så gott det går.
Senast redigerad av trumnel 2018-02-23 kl. 06:07.
Citera
2018-02-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotiveradStudent
Nu till en fråga om psykologen på rekryteringsmyndigheten: Har denne tillgång till journaler från psykiatrin? Jag undrar detta då jag för något år sedan var under psykiatriskt tvångsvård. Orsaken till detta var att jag fejkade en psykos och ett schizofrent tillstånd. Jag vill inte gå in på varför jag gjorde det, men en sak är säker: psykiatrisk verksamhet är en ytterst absurd och allmänt inkompetent sådan. Psykiatriker står närmare spågummor än läkare i sin "professionsutövning". Nej, lite disciplin a la Legion etrangere skulle nog sitta fint i dessa muppar.

Rekryteringsmyndigheten kommer att kolla dina sjukjournaler efter att du mönstrat.
Det bästa är nog därav att du förklarar hur det ligger till under psykologsamtalet.
Citera
2018-02-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaspannan
Rekryteringsmyndigheten kommer att kolla dina sjukjournaler efter att du mönstrat.
Det bästa är nog därav att du förklarar hur det ligger till under psykologsamtalet.
kollar dom allt?

vilka möten med vårdcentralen man har haft?
vilka anställningar man haft/ringer dom och pratar med företagen?
familjeförhållanden, tar dom reda på om ens föräldrar lever tillsammans eller inte? tar dom reda på vart ens familj bor?

tar dom reda på ens aktiviteter på arbetsförmedlingen?
Citera
2018-02-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumnel
ska jag nämna att jag har skilda föräldrar eller bör jag undvika? det är CV't och mina skilda föräldrar tror jag som skulle kunna ställa till det hos psykologen så jag vill undvika dessa landminor helst så gott det går.

Ytterst osannolikt att psykologen kuggar dig p.g.a CV:t.
Skilda föräldrar är nog inte heller något större problem men var beredd på någon följdfråga ang. hur det påverkat dig/din relation till dina föräldrar.
Citera
2018-02-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ytterst osannolikt att psykologen kuggar dig p.g.a CV:t.
Skilda föräldrar är nog inte heller något större problem men var beredd på någon följdfråga ang. hur det påverkat dig/din relation till dina föräldrar.
okej, ja men jag har ju bra relation med mina föräldrar, det enda som är skillnaden är ju att dom inte lever tillsammans. men inget jag tänker på alls faktiskt.
Citera
2018-02-23, 16:21
Medlem
Citat:
kollar dom allt?

vilka möten med vårdcentralen man har haft?
vilka anställningar man haft/ringer dom och pratar med företagen?
familjeförhållanden, tar dom reda på om ens föräldrar lever tillsammans eller inte? tar dom reda på vart ens familj bor?

tar dom reda på ens aktiviteter på arbetsförmedlingen?

Tror denna gäller fortfarande.
Se "kap. 3":
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-1995238-om-totalforsvarsplikt_sfs-1995-238#K3
Citera
2018-02-23, 16:23
Medlem
Citat:
Tackar och bockar!
Jävligt av dem att skriva in mig på ett regemente med hög konkurrens. Får väl ringa och läxa upp dem då.
Vet du förresten när nästa datum för nomineringar/antagningsbesked är?
Har du fått reda på hur det ligger till med konkurrensen på P4?
Citera
2018-02-23, 16:25
Medlem
Citat:
okej, ja men jag har ju bra relation med mina föräldrar, det enda som är skillnaden är ju att dom inte lever tillsammans. men inget jag tänker på alls faktiskt.
Om det är som du säger skulle jag nog nämna det, hört flera som nämnt att de har skilda föräldrar men att det har gjort dem till starkare personer, tror psykologen gillar personer som gått igenom något tungt men klarat ut det bra. Det är dock vad jag hört så gör som du själv känner
Citera
2018-02-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulManglarn
Om det är som du säger skulle jag nog nämna det, hört flera som nämnt att de har skilda föräldrar men att det har gjort dem till starkare personer, tror psykologen gillar personer som gått igenom något tungt men klarat ut det bra. Det är dock vad jag hört så gör som du själv känner
tror nog jag få säga som det är bara utan att dölja något...kollar dom upp det sen och ser att jag har ändrat om i CV't och inte har varit ärlig, då har jag ju garanterat sumpat hela karriären inom fm ganska säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in