Citat:
Ursprungligen postat av
cramptastic
Någon som har lite koll på ledning/telekrigsoldat vid LedR? Är det en spännande och utvecklande befattning eller mest samma hela tiden?
Går för tillfället denna utbildning. Skickat PM.
Citat:
Ursprungligen postat av
CD40
Jag gjorde hela min GMU och lite till med en digital klocka från Clas Ohlson, kostade under hundringen och funkade bra utöver att jag fick byta spännet en gång. Har utgått ur sortimentet men var av märket Prolouge, de lär väl ha liknande.
Nål och tråd är smart! Tops är bra att ha vid nitiska vapenvårdsvisitationer också. Men ta inte med dig för mycket bråte direkt.
Var och när rycker du in?
Jepp, samma här! Klarade mig på en klocka från Clas Ohlson för 79kr väldigt länge. Casio har annars några riktigt bra vattentäta och tåliga klockor för under 500kr.
Jag skulle satsa på en digital klocka med stoppur, lysfunktion och alarm. Mer än så behöver du inte.
På vissa ställen får man ut egna sy-kit men på andra ställen inte, men ta med för säkerhets skull, sparar lite tid och tar ju inge plats. Glöm inte Fingerborgen! :P
Annars klarar du dig bra på det du får de 2 första veckorna. Känner du att du är i akut behov av något kan man ju bara gå o handla på första permisen eller nån kväll man fått ledigt
Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan52
Sen har du den glassigare formen av underrättelsearbete.
Signal/radarspaning där du får sitta i ändlösa timmar på en stol i ett uppvärmt utrymme med kaffe som puttrar i bryggaren och ett par hörlurar på huvudet. Lär du dig ryska och andra främmande språk kommer detta vara guld värt för FM.
Ifall detta låter intressant för någon så är detta ungefär det man sysslar med på Telekrig