Tjenare, vänner!
Några av dessa frågorna har redan blivit ställda, men jag har inte hittat tillfredställande svar. Om MOD tycker det är dumt skit som redan är besvarat i andra trådar så kan du ta bort tråden antar jag, det är mitt första inlägg dock så lite överseende kan man väl ha hehe
Jag ska mönstra i slutet av Februari i Malmö. Jag vill gärna bli värnpliktigt och är ytterst motiverad, vill gärna ha en svårare befattning. Gärna jägare eller något med underrättelse, typ underrättelsesoldat, spaningssoldat eller vad det nu heter. Tycker informationsinhämtning, säkerhet och underrättelse verkar mycket intressant.
Frågor :
Hade tänkt ta ett år eller två militärtjänst med en befattning inom säkerhet och underrättelse. Sedan plugga systemvetenskap inriktning system-säkerhet för att sedan ta mig in på MUST eller liknande. Hur gör jag detta?
Vad finns det för karriärmöjligheter med den här inriktningen? Alltså underrättelse, säkerhet osv. Och nej, menar inte att jag ska bli James Bond. Men att hänga med Carl Bildt och muta oljesheikar medans jag dricker martini låter frestande..
Basically, hur ska jag göra för att jobba med underättelseverksamhet, SÄPO(Förstår Säpo e via polis), MUST osv.
PS: Hur FAN ska jag bete mig hos psykologen?
Mvh