Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
5 fem, femma?
En sköt med k-pist på 117 på logementet
Alla hade lagt sig men ingen orkade släcka ljuset så tjat om vem skulle göra det ledde till att en fick ett psykbryt o sa jag ska fan släcka o sköt sönder takbelysningen i sovsalen där de låg.
Hämtades av polis till psyket
Haha, minns på glada 90-talet att jag fick en order att ta in ett vapen och på en avskild del av förrådet, och när vapnet väl var på disken skulle jag dra in det direkt och kasta det på golvet??? Jobba med vapen på den tiden... Så det kom en kille med hysteriska ögon åtföljd av ett par vakter, vakterna var en bit ifrån killen som även höll en kniv i handen... Hur som jag fick vapnet och killen fördes bort och så småningom avväpnades på kniven...
Det visade sig att han blivit svensk medborgare och så klart skulle göra lumpen, det de missa att han suttit inne på psyk,... Han hade efter att ha fått ut vapnet och ammo vägrat de att släppa vapnet och hade den med sig i sängen, alla på logementet var livrädda haha...
Han blev efter omhändertagandet körd till en sluten avdelning på ett psyksjukhus....
En annan kille lämna in en afse på ett borttappat slutstycke på en k-pist i början av tjänstgöringen, när han mucka så var det en afse på vapnet minus slutstycket som var det enda han hade.... Haha han var under hög bevakning av säpo efter muck...