Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Har en dotter som nu fått ett informationsblad om mönstring och värnplikt.
När jag mönstrade på 80-talet skulle alla göra värnplikt.
Enligt broschyren är det mycket mer diffust nu.
Någon som vet hur intagningskriterierna är i dag.
Min dotter verkar behöva mönstra. Men kommer min dotter bli inkallad eller är det i slutändan upp till henne att besluta?
Är det frivilligt eller en ren inkallase?
I dagsläget borde det räcka att fylla det första formuläret om man vill slippa. Fyll i att du har varenda sjukdom som finns. MS, diabetes, lepra, bipolär, blödarsjuka, saknar båda benen och en arm, kol, är rullstolsbunden och har en pågående stroke.
Självklart allergisk mot allt. Nötter, mjölk, fisk, ägg, skaldjur, gluten, ris, potatis, häst, hund, katt, tall, gran, vapenfett, avgaser, asfalt, hö.
Vill Pliktverket av någon anledning fortfarande ha dig förklarar du att då får det bli polistaxi.
På datortestet klickar man sig slumpmässigt igenom sig och svarar motstriidigt. Man har många nära vänner. Antal,: 0. Eller att du helt enkelt är för pantad för att förstå hur en datormus fungerar.
Blir du fortfarande inte hemskickad svimma efter 7 sekunder på cykeln.
Fortfarande inte hemskickad? Lyckas hamna under stången.
Dregla på golvet när läkaren kontrollerar dig, kanske till och kissa ner dig. Förklara att du har alla sjukdomar och allergier som finns. Du har operahus så många gånger så du är i princip ihålig.
Om man fortfarande inte är hemskickad så är det samtal med psykologen. Där dödade du dina syskon i sömnen när du var elva. Klarade inte grundskolan, uppvuxen på idiotanstalt, spenderar dagarna med att röka cannabis och plåga dina 3 katter. Drar upp en bild på Breivik gör hitlerhälsning och förklarar att han är en hjälte. Rulla in dig i mattan och säg att du är en koldolme. Även om det är uppenbart att du ljuger så släpper man inte någon sådan med automatvapen. Vapenfri tjänst finns väl inte idag?
Ha kul.