Citat:
Ursprungligen postat av
Timpa999
Typ inget för jag fick en 4a hos psykologen... Tyvärr så var jag dum nog att ljuga mig igenom mönstringsunderlaget när jag var 17 och det har följt med mig i alla antagningar på Rekryteringsmyndigheten, både polis och militärt. För mig så började det militära intresset i år och jag började med att göra deras pilottester och fick godkänt på dem men blev sedan nobbad av psykologen på HR-centrum p.g.a brist på energi och drivkraft. Antar att en 4a på plikttjänstförmåga inte klingade så bra. Jag önskar att man kunde ha en "clean sheet" istället för att bli dissad för vad man fyllde i under tvåan på gymnasiet.
Men lycka till med din mönstring! Är du pliktkallad eller söker du frivilligt?
Ah okej, tack för svaren igen. Jag söker frivilligt, hoppas på beriden högvakt! Men är lite osäker på hur svårt det är att komma in på de utbildningar man vill. Mitt andra alternativ hade varit markstridsoldat på LG tror jag.
Hade varit intressant med cybersoldat men den utbildningen börjar i sommar och jag har inget annat för mig just nu så är inte så sugen på att göra ingenting fram tills i sommar när det börjar.