2020-09-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det finns en bra regel: Svara på frågor (med förstånd) och så låter du yrkespersonen (psykologen i detta fall) göra värderingen.
Okej ska tänka på det
Citera
2020-09-09, 23:08
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limeanton
Tittade dem igenom din journal
jag har ingen journal, de gick på va ja berätta
Citera
2020-09-15, 11:14
Medlem
EmAdelMans avatar
Jag har under mitt 22 åriga liv upptäckt att jag har ganska bra spatial intelligens, har bra sinne för fysisk problemlösning osv, länge tänkt att jag skulle passa inom IT men har på senare tid blivit mer intresserad av att gå med i armén. Mitt problem när det gäller GMU är att jag väger 124 kilo och inte sportat regelbundet sen 15 års ålder. Har hört om folk som David Goggins som blev av med 45 kilo på 3 månader. Det är väl inte riktigt mitt mål men om jag åt bättre och tränade hårt vid sidan av jobbet i 1 år skulle jag kanske kunna börja grundutbildningen. Är naturligt ganska stark så styrketesterna klarar jag nog ganska bra, men konditionen är inte så värst bra. Kan man bli av med massa vikt, få mycket bättre kondition och ta sig någon vart i armén? Eller är det mest naturbegåvningar som kommer med i Mali-styrkan eller andra förband.
Citera
2020-09-15, 11:53
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmAdelMan
Jag har under mitt 22 åriga liv upptäckt att jag har ganska bra spatial intelligens, har bra sinne för fysisk problemlösning osv, länge tänkt att jag skulle passa inom IT men har på senare tid blivit mer intresserad av att gå med i armén. Mitt problem när det gäller GMU är att jag väger 124 kilo och inte sportat regelbundet sen 15 års ålder. Har hört om folk som David Goggins som blev av med 45 kilo på 3 månader. Det är väl inte riktigt mitt mål men om jag åt bättre och tränade hårt vid sidan av jobbet i 1 år skulle jag kanske kunna börja grundutbildningen. Är naturligt ganska stark så styrketesterna klarar jag nog ganska bra, men konditionen är inte så värst bra. Kan man bli av med massa vikt, få mycket bättre kondition och ta sig någon vart i armén? Eller är det mest naturbegåvningar som kommer med i Mali-styrkan eller andra förband.

Om du går ner till 79 Kg på ett år så gör du det bra. Jag är inte insatt men den fysik du uppvisar på mönstringen lär ju vara vad de tänker är vad du antagligen kommer att ha. I bästa fall finns det mer kapacitet med träning.
Dvs din lägsta nivå vid test ska redan ligga inom kravet.

Att du mönstrar och lovar att gå ner till önskvärd vikt innan du påbörjar gmu lär du inte komma långt med.

Hur som helst tycker jag du ska mönstra, göra ditt bästa och sen mönstra igen när du känner att du uppfyller kraven.
Citera
2020-09-15, 12:12
Medlem
EmAdelMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Om du går ner till 79 Kg på ett år så gör du det bra. Jag är inte insatt men den fysik du uppvisar på mönstringen lär ju vara vad de tänker är vad du antagligen kommer att ha. I bästa fall finns det mer kapacitet med träning.
Dvs din lägsta nivå vid test ska redan ligga inom kravet.

Att du mönstrar och lovar att gå ner till önskvärd vikt innan du påbörjar gmu lär du inte komma långt med.

Hur som helst tycker jag du ska mönstra, göra ditt bästa och sen mönstra igen när du känner att du uppfyller kraven.

Nej, hade ju inte tänkt mönstra innan jag har fysisk och psykisk förmåga.
Citera
2020-09-15, 14:23
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmAdelMan
Nej, hade ju inte tänkt mönstra innan jag har fysisk och psykisk förmåga.

Ok! Gymmar du nu eller?
Citera
2020-09-15, 19:48
Avslutad
Hej,

Funderar lite på att göra GMU till cybersoldat som är i 12 månader. Är denna utbildning intressant?
Verkar ganska "coolt" att ha gått den.
Citera
2020-09-17, 15:26
Medlem
Hallsakaefts avatar
Nån här som gjort gmu som 35plus??
Under 40?

Jag är Man, lite trivselkg på magen, inte supertränad.. Kunde varit värre. Ca 70kg, 170lång.

Hade jag värnplikten hade jag kännt mig mer som en karl idag tror jag.. Nu är jag flärpig, inga rutiner, självömkande... Osv. Men slutat knarka och supa.

Lite vapenkännedom osv innan landet kollapsar vore ju nyttigt.

Bör jag träna som en dåre innan jag söker? 6-12 månader innan?
Citera
2020-09-19, 20:28
Medlem
Ska göra lumpen som MP - vilka befogenheter har jag?

Kommer vi att vara kungar på regementet och kunna gripa vemsomhelst oavsett grad?
Känns nice😁
Citera
2020-09-19, 20:55
Medlem
Cabenstones avatar
Det mesta står här.
Citera
2020-09-19, 21:25
Medlem
Med "MP" syftar TS på "militärpolis", inte det politiska partiet Miljöpartiet.
Citera
2020-09-20, 09:54
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Kommer vi att vara kungar på regementet och kunna gripa vemsomhelst oavsett grad?
Känns nice😁
Jadå. Ni kommer vara kungar och ni kan gripa vem som helst utom kungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in