Citat:
Ursprungligen postat av
EmAdelMan
Jag har under mitt 22 åriga liv upptäckt att jag har ganska bra spatial intelligens, har bra sinne för fysisk problemlösning osv, länge tänkt att jag skulle passa inom IT men har på senare tid blivit mer intresserad av att gå med i armén. Mitt problem när det gäller GMU är att jag väger 124 kilo och inte sportat regelbundet sen 15 års ålder. Har hört om folk som David Goggins som blev av med 45 kilo på 3 månader. Det är väl inte riktigt mitt mål men om jag åt bättre och tränade hårt vid sidan av jobbet i 1 år skulle jag kanske kunna börja grundutbildningen. Är naturligt ganska stark så styrketesterna klarar jag nog ganska bra, men konditionen är inte så värst bra. Kan man bli av med massa vikt, få mycket bättre kondition och ta sig någon vart i armén? Eller är det mest naturbegåvningar som kommer med i Mali-styrkan eller andra förband.
Om du går ner till 79 Kg på ett år så gör du det bra. Jag är inte insatt men den fysik du uppvisar på mönstringen lär ju vara vad de tänker är vad du antagligen kommer att ha. I bästa fall finns det mer kapacitet med träning.
Dvs din lägsta nivå vid test ska redan ligga inom kravet.
Att du mönstrar och lovar att gå ner till önskvärd vikt innan du påbörjar gmu lär du inte komma långt med.
Hur som helst tycker jag du ska mönstra, göra ditt bästa och sen mönstra igen när du känner att du uppfyller kraven.