2017-08-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han muntra beteende direkt efter att han blivit räddad tycker jag verkar märkligt! Borde man inte vara oerhört ledsen för att ens livsverk gått i graven ? Eller ubåten kanske går att få ordning på efter att den har blivit bärgad ?
exakt. tror det är för att han är så nöjd med hur han löst situationen. I det läget tror han nog att han ska klara sig undan. Inte tror han just då att polisen så snabbt ska ta honom....
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-08-12 kl. 13:35. Anledning: Fel stavning
Citera
2017-08-12, 13:34
Medlem
Citat:
Han muntra beteende direkt efter att han blivit räddad tycker jag verkar märkligt! Borde man inte vara oerhört ledsen för att ens livsverk gått i graven ? Eller ubåten kanske går att få ordning på efter att den har blivit bärgad ?

Jag tycker också det är märkligt. Lite uppskakad borde man vara också tycker jag, om det nu mer var en slump att han räddades. Han går fort under intervjun, pratar på som om inget allvarligt hänt osv. Klart avvikande.
Citera
2017-08-12, 13:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Har inte hunnit läsa hela tråden än och antar att länken redan finns här, annars: https://m.facebook.com/kmwll
Prisbelönt framåt journalist bl a på The Guardian där man kan läsa hennes artiklar. Hon var där i syfte att skriva om U båten och dess exentriske skapare.
Citera
2017-08-12, 13:38
Medlem
Om syftet med färden för Kims del var en intervju, så kan jag ju tänka mig att de först stått uppe i tornet en hel del och pratat, men sedan har han visat henne runt nere i U-båten och de kanske satt sig ned och pratat. Kim har suttit där med sin kjol och Madsen har blivit oväntat attraherad och gjort närmanden, intet ont anande att Kim är en riktigt hårdkokt vänsterfeminist, så tumult har då uppstått och pga Kims nätta kroppshydda så har han lätt tagit henne av daga.
Citera
2017-08-12, 13:39
Medlem
Citat:

Kan tyda på PR-grej. I synnerhet som presskonferens utlysts till 14.00. Dock dyrt att bärga u-båten. Vem betalar?
Citera
2017-08-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Precis, vi såg ju alla att slaskpressen pixlade ficktjuven i Helsingborg som polisen ville ha hjälp att hitta, medan polisen själv som först gick ut med bilderna hade dem opixlade. Ficktjuven var av utländsk härkomst.

Som sagt, hans namn var släppt redan när man trodde att han själv var i fara, och inte misstänkt för något brott. Läs första inlägget i tråden, där står hans namn nämnt på första raden. Vid det tillfället var alla övertygade om att han var ett offer.
Citera
2017-08-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kan tyda på PR-grej. I synnerhet som presskonferens utlysts till 14.00. Dock dyrt att bärga u-båten. Vem betalar?

PR-grej? Knppast. Heberleins självmordsförsök var en helt annan sak än att iscensätta något som liknar ett mord. Inte etiskt mot de anhöriga för fem öre.
Citera
2017-08-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Ja, varför är inte PM brunpixlad? Massmedia brukar ju undvika rak rapportering och förvanska bilderna.
För att det började som ett sjödrama och då var identiteten redan känd? Sen blev det misstanke om mord men det hade varit helt mongo att börja pixla då. Jisses.
Citera
2017-08-12, 13:42
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om syftet med färden för Kims del var en intervju, så kan jag ju tänka mig att de först stått uppe i tornet en hel del och pratat, men sedan har han visat henne runt nere i U-båten och de kanske satt sig ned och pratat. Kim har suttit där med sin kjol och Madsen har blivit oväntat attraherad och gjort närmanden, intet ont anande att Kim är en riktigt hårdkokt vänsterfeminist, så tumult har då uppstått och pga Kims nätta kroppshydda så har han lätt tagit henne av daga.

Nja, mer troligt i så fall med våldtäkt, vart efter han inser att hans liv är förstört om han inte lyckas dölja det här på något sätt. Så då blir det skiftnyckel i bakhuvudet och sedan dumpar han henne till sjöss och dumpar där efter båten.

Han har ju sett hur de gjort i olika filmer, först kroppen, sedan bilen.
Senast redigerad av Xer0 2017-08-12 kl. 13:45.
Citera
2017-08-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Har han sänkt den själv lär ju inte försäkringsbolaget betala iallafall! Något annat märkligt är ju att den sjönk exakt när räddningsbåtarna anlände!
Citera
2017-08-12, 13:43
Medlem
Lite större bild på Kim Wall för den som är intresserad.
Citera
2017-08-12, 13:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Han är vit man. Är man inte SJW eller importerad kulturberikare får man inget skydd av media.
Notera hur AB och expressen väldigt länge enbart kallade Kim "[den] svenska journalisten" fast både dansk och engelsk media namngett henne långt tidigare.

Detta stämmer generellt men inte i det här fallet. Det hade ju varit omöjligt att rapportera om fallet alls utan att identifiera mannen. Hur många ubåtskaptener som tillverkat sin farkost själv finns det i Danmark, liksom..?

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Grejen är väl att sexualitet ofta är impulsstyrt, man blir oväntat attraherad, snarare än planlägger sina sexuella aktiviteter minutiöst. Det kan också verka triggande på vissa personer med "förbjuden" attraktion såsom på knepiga ställen, situationer, åldersskillnad och så vidare. Är då en person av någon orsak extra sårbar kan hen ha svårt att styra sina handlingar kopplade till dessa sexuella driftsimpulser. Vore det enkelt för alla skulle inga sexualbrott ske.

Detta gäller vita Västeuroper, så det är relevant för det här fallet ja. Men sedan vet säkert du också, att vi numera har män i landet som bildar ligor och ger sig ut att leta svenska kvinnor att våldta i grupp, mycket planerat och medvetet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in