Citat:
Ursprungligen postat av
polygrip
Kan vi koncentrera oss på lite bevisföring istället.
Enligt dansk media står det formulerat att luckan på ubåten lämnades öppen. Finns det klarlagt någonstans vad status på luckan är Nu?
Hur är ballasttankarna konstruerade. Det borde gå att tekniskt härleda hur ubåten kan sjunka så fort frpn ytläge. Hur sjönk den? Akter eller fören upp? Reda ut detta borde klart peka på om han ljuger eller inte.
Vem är Peter gift med? Hur ser deras relation ut?
Har Peter något i sitt register? Är det någon som Helt objektivt har något att berätta om hans personlighet?
Klart är att det är två olika personligheter med vissa gemensamma nämnare har att göra med där båda ligger på var sin sida av den politiska skalan. Hon sannolikt feministisk hippie, vagabondare, adrenalinjunkie och kanske narcissist. Han egocentrisk adrenalinjunkie med storhetsvansinne, sammarbetssvårigheter och kanske narcissist. Kanske betyder det inte ett skit men en sak är säker. De hade inte blivit bästa polare under sina år på Uni om de träffats där.
Luckan vet vi ingenting om. Vi vet bara att dykarna sagt att de inte tog sig in i båten.
Att båten kan sjunka på 20 sekunder anser jag vara 100% klarlagt. Det görs genom att man öppnar ventiler uppe och nere på ballasttankarna som då helt enkelt tar in vatten och tillåter ubåten att gå under ytan. Att farkosten skulle kunna haverera så kraftigt, plötsligt och lägligt är osannolikt. Dessutom sa raketforskaren själv att han bara hade problem med en(1) ventil. Enligt vittnesuppgifter från den som först hittade ubåten så försvann den bara tyst rakt ner under ytan, precis så som den gör om man öppnar alla ventiler till ballasttankarna samtidigt. Jag tror att det blir extremt svårt för PM att bortförklara själva förlisningen för det kommer antagligen att synas att det inte är något fel på de här ventilerna.
Register och frun har det inte talats om alls vad jag vet.