2017-08-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Jodå för att det skulle vara självmord att kliva av ubåten till havs och madsen har inte nämt något självmord, vilket inte heller skulle vara trovärdigt, sen ljuger han om att hon klivit av när hon inte finns på några kameror där, samt att madsen känner området väl och skulle inte uppge det av misstag, flera misstag fram till att han sänker ubåten leder till slutledningen att hon är död.

Tänk utanför lådan. Vi vet inte alls var ubåten har befunnit sig under natten. Detta säger polisen själva. Alltså kan den ha varit i land på ett annat ställe, exempelvis på den Svenska sidan.
Det finns även en möjlighet att hon kan ha gått över till en annan båt ute till sjöss.
Citera
2017-08-16, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Man har alltså hittat en flytväst, och skriver om det i tidningen, ja... man finner inte ord... Så då har Madsen alltså utrustat liket med flytväst?

Tack och lov att man är 52 år gammal, och slipper se kraschen när den intelligensbefriade google generationen går i väggen!

Haha - Öresund är fyllt med skit... det går inte ens att förklara. Från lastpallar till schampoflaskor från indonesien
Citera
2017-08-16, 15:58
Medlem
Citat:
Klart de haft gps, 24st byggare, alltid någon med bra gpslösning, med tanke på att sikten inuti båten är starkt begränsad.
Varsågod och länka.
Citera
2017-08-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tänk utanför lådan. Vi vet inte alls var ubåten har befunnit sig under natten. Detta säger polisen själva. Alltså kan den ha varit i land på ett annat ställe, exempelvis på den Svenska sidan.
Det finns även en möjlighet att hon kan ha gått över till en annan båt ute till sjöss.

Försök tänka med hjärnan istället för utanför lådan, då hade han ju nämnt det.
Citera
2017-08-16, 16:01
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Går inte att länka men från Expressen:
Var en flytväst
Fyndet gjordes utanför Köpenhamn och man fortsatte sedan leta i området, men avslutade vid strax före elva svensk tid.
– Det är alldeles för mörkt.
Tidigt på onsdagsmorgonen gick Köpenhamnspolisen ut i ett pressmeddelande och meddelade att det var en flytväst som hittats. Flytvästen kommer att lämnas över till polisen, som däremot inte omedelbart anser att den har något intresse för utredningen.
Samtidigt är polisen tacksam för sjöräddningen arbete, skriver man i pressmeddelandet.
Under onsdagsmorgonen fortsätter sökandet.
– Under onsdagen ser det ut som att vi kommer att söka vidare på den svenska sidan av sundet, säger Winbladh.
gp.se fungerar kanske.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/sj%C3%B6r%C3%A4ddningss%C3%A4llskapet-hittade-flytv%C3%A4st-i-s%C3%B6kandet-efter-kim-wall-1.4533901
Citat:
Under tisdagskvällen uppgav Sjöräddningssällskapet att man gjort ett intressant fynd i samband med sökandet efter försvunna Kim Wall, men man var då förtegen med vad fyndet bestod av. Under onsdagsmorgonen gick danska polisen ut med att Sjöräddningssällskapet hittat en flytväst.

– Vi fick information om att hon hade haft en exakt sådan flytväst på sig vid tillfället. Samma modell, samma märke. Därför tyckte vi det var intressant, säger Fredrik Winbladh, stationsbefäl vid Sjöräddningssällskapet i Barsebäckshamn.
Citera
2017-08-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag tror inte att mötet med botten har den kraft som behövs för att böja rodret/stabilisatorn/fenan. Det är nog mer troligt att den böjts under resan till Nordhavn, när UC3 låg kloss mot.

Det är svårt att ramla från ett torn när man står i det, men kanske så fick hon lust att klättra lite.

Verkar svårt, hon hade kjol och blus. Hade jag som kvinna blivit bjuden ombord hade jeans varit självklart. Liksom flytväst.
Hennes klädsel indikerar något annat.
Citera
2017-08-16, 16:04
Medlem
Citat:
Försök tänka med hjärnan istället för utanför lådan, då hade han ju nämnt det.

Varför skulle han ha gjort det? Hon kanske ville försvinna eller så har hon blivit bortrövad. Du har ju ingen aning om vad som har hänt och skall inte dra förhastade slutsatser.
Citera
2017-08-16, 16:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker också att det är jättekonstigt att det inte har stått någonstans att de förhört pojkvännen. Partnern brukar ju vara den förste polisen misstänker när en kvinna försvinner. Och även om PM är udda, så är han inte udda på det sättet att han skulle vara en känd vålds- eller sexualbrottsling.

Däremot tycker jag inte att det är konstigt att pojkvännen anmälde så snabbt, eller att polisen började söka så snabbt, eftersom det trots allt var en UBÅT det handlade om. Om den hade fastnat på havets botten, hade varje minut varit dyrbar för att få upp båda två ur båten innan syret tog slut. Man hade även kunnat tänka sig att de lyckats evakuera ubåten, och låg och flöt i vattnet - även då jättebråttom att hitta dem.

Det fetade: Varför är det jättekonstigt? Tror du att polisen går ut i media och berättar för allmänheten om alla hundratals förhör de håller under en utredning?
Citera
2017-08-16, 16:05
Medlem
Citat:
Man har alltså hittat en flytväst, och skriver om det i tidningen, ja... man finner inte ord... Så då har Madsen alltså utrustat liket med flytväst?

Tack och lov att man är 52 år gammal, och slipper se kraschen när den intelligensbefriade google generationen går i väggen!

Flytvästen kan väl ändå vara intressant om hennes DNA råkade finnas på den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Verkar svårt, hon hade kjol och blus. Hade jag som kvinna blivit bjuden ombord hade jeans varit självklart. Liksom flytväst.
Hennes klädsel indikerar något annat.

Jag hade tagit på mig en overall av nylon -

Vad indikerar hennes klädsel? - klart hon har kjol...han går ner först och tittar upp - och sekvensen startar där.
Citera
Medlem
Citat:
Wow, en flytväst.. tillhörande? Inga raketforskare som studerar raketforskaren uppenbarligen.
Exakt. Skyddande av brottsling kanske i slutändan? Vem vet.... läste någon som skrev på FB:"Something rotten in the state of Denmark. And it smells fishy..."
Citera
2017-08-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Beror på ålder - köpte de in utrustningen 2005-2008 när första byggsvängen pågick finns möjlighet. Har kan bytt utrustning under ombyggnationen efter batteribranden så vore det direkt märkligt om han hade hdd-baserad utrustning.

Jag har tidigare varit med och levererat lösningar för denna typ av miljö. Inklusive klimatlådor för öken eller sibiriskt klimat.

Men det är OT att bråka om SSD/HDD - poängen är att informationen inte försvinner för att man dränker utrustningen vilket det inte är säkert att PM känner till. Och det vore märkligt om PM skulle kasta bort sin navigator och påstå att han glömde den hemma, eftersom besök på sjön utan både navigator oh telefon (vilket ju var vad han påstod tidigare) skulle vara bra nära att det var dags för sextant.

Nej absolut, visst är det så, men jag tror vi försökte spekulera i vad för navigeringsutrustning som kan ha funnits på båten. Jag vet inte om vi har kommit mycket längre i det men det verkar lite märkligt om han har en ubåt som kostat så mycket tid och pengar och sen inte har en vettig navigeringsutrustning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in