2020-01-26, 01:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ingen har sagt ett ord om att hon var så ful, skärp dig.
Däremot att filmen kommer fokusera på medarbetarna och hur de blir förda bakom ljuset. Inte Madsen som det var i begynnelsen.
Hans glanstid är över.

Självklart tjänar hon pengar, finns väl ingen som gör film gratis. Dina eviga diskussioner om pengar är ointressant i sammanhanget.
Fattar du inte skillnaden från att den inte skulle sändas då?

För övrigt, om nu detta stämmer, så kan den jävel hinta om att han gjort fler saker, alternativt planerade mörda fler.
DET är intressant för han har en bakgrund och beteende som en sådan.

Fast hon VET ju att det är Madsen och mordhistorien som säljer, inte några hittills okända ingenjörsstudenter och före detta gatflickor. Hon försöker bara packa om materialet i en mer rumsren förpackning.

Nåja, inte mig emot - huvudsaken är att vi får se materialet! Det hade varit så himla synd om det gått till spillo!
Citera
2020-01-26, 01:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast hon VET ju att det är Madsen och mordhistorien som säljer, inte några hittills okända ingenjörsstudenter och före detta gatflickor. Hon försöker bara packa om materialet i en mer rumsren förpackning.

Nåja, inte mig emot - huvudsaken är att vi får se materialet! Det hade varit så himla synd om det gått till spillo!
Självklart är folk intresserade. Självklart får hon pengar.

Skillnaden är att han inte är nån DIY-hjälte längre.

Han kommer nu presenteras i sitt sanna jag - en skitstövel till psykopat som grundlurade folk.
Citera
2020-01-26, 01:57
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Med skov menar jag att man kan se ett mönster, en upptrappning som sker över tid innan mordet iscensätts.
Samt att det funnits mer kritiska tidpunkter där han är mer aktiv.
Troligen har det skett nåt parallellt IRL av motgångar gentemot CS som han i huvudsak för en kamp mot.
Ett slags krigstillstånd.
Han välter in i det sexuella, in i fantasin han bär sen länge och småplanerar under tiden - tills point of no return sker och det personliga nederlaget är ett faktum.
Att det perversa grundlagts väldigt tidigt tar jag för givet. Många sexualsadistiska mördare beskriver tidig debut där fantasier går in i mer våldsam fas. Det som annars är en flykt för barn och normalt - blir skevt, våldsamt och perverst.
Det manifesteras och blir permanent över tid men kan hållas i schack.
Likt kapten klänning kör han en fasad utåt som kvinnornas riddare.
På natten onanerar han i huvudsak till avskurna kvinnohuvuden och spetsade underliv.

Tills det händer nåt, hatet mot nån eller nåt eskalerar och fantasin tar överhanden (trigger). En tickande bomb, speciellt när vederbörande har en störning och i det här fallet känslokall som vid grav psykopati.
Han är väldigt farlig med andra ord.

Tror allt det där är skit snack som gått från mun till mun genom läkare 8 hörsägen till gärningsmannen.

Det finns olika faser i form av fantasi, trolling, stalking och agera.

Men det du beskriver är något som en känslomässig person skulle fungera, eller hur en psykopat skulle beskriva för att en vanlig individ ska förstå.

I slutändan så känner man stress, nederlag osv i den stunden, i nästa stund har den förra stunden nte samma relation till personen.
Du talar som att de här personerna för en känslomässig kamp mot sina lustar. Nej det är vad friska människor är kapabla att göra.

När det snarare är så att man bara gör skiten för man gillar det, eller är arg och känner för att bränna upp någon, psykopati är komplicerat på många sätt men själva agerandet är fruktansvärt simpelt. Man gör som man vill för man gillar det, alla psykopater gillar inte att mörda, det är en väldigt liten del av dem som är mördare och ännu färre som är sexualsadistiska mördare

Men nej sådär funkar det inte i helhet.

Han kände sig kränkt av mänskligheten för han förlorade rymd grejen så han jämnade ut det. Nu fick människan lida och betydligt fler än han. Han vann oavsett om han sitter.
Senast redigerad av SoZRandom 2020-01-26 kl. 02:02.
Citera
2020-01-26, 02:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Tror allt det där är skit snack som gått från mun till mun genom läkare 8 hörsägen till gärningsmannen.

Men det du beskriver är något som en känslomässig person skulle fungera, eller hur en psykopat skulle beskriva för att en vanlig individ ska förstå.

I slutändan så känner man stress, nederlag osv i den stunden, i nästa stund har den förra stunden nte samma relation till personen.
Du talar som att de här personerna för en känslomässig kamp mot sina lustar. När det snarare är så att man bara gör skiten för man gillar det, eller är arg och känner för att bränna upp någon

Men nej sådär funkar det inte i helhet

Okej.
Sitter den "där dansken med ubåten" fortfarande på livstid, eller har han blivit utsläppt nu?
Citera
2020-01-26, 02:03
Medlem
develis avatar
Citat:

Du talar som att de här personerna för en känslomässig kamp mot sina lustar. När det snarare är så att man bara gör skiten för man gillar det, eller är arg och känner för att bränna upp någon

Men nej sådär funkar det inte i helhet
Jag utgår från forskning, via intervjuer med seriemördare och psykopater där det ses upptrappning innan mord.
Att det är vissa tidpunkter som är mer kritiska är uppenbart och det är kopplat till CS, ett mönster från 2014 då han kickas och första gången beskriver sin fantasi om polisjakt - vilket återkommer igen inför raketuppskjutningen.

Han söker mer frekvent på samma film och han har vissa datum han samtidgt intensifierar kontaktförsök.

Jag diskuterar inte nån känslomässig kamp överhuvudtaget.

För övrigt är jag nu betydligt mer intresserad av hans diskussion om seriemördare - vilket har diskuterats flertal ggr redan dvs att han har slående likheter ur flera vinklar.
Senast redigerad av develi 2020-01-26 kl. 02:05.
Citera
2020-01-26, 02:05
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Okej.
Sitter den "där dansken med ubåten" fortfarande på livstid, eller har han blivit utsläppt nu?

Han lär nog aldrig bli utsläppt och han kommer kunna plåga offrets anhöriga med flera i resten av sitt liv med att inte säga vad som hände, så mycket är hans lidande värt. An eye for an eye in eye of the beholder.
Citera
2020-01-26, 02:14
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Jag utgår från forskning, via intervjuer med seriemördare och psykopater där det ses upptrappning innan mord.
Att det är vissa tidpunkter som är mer kritiska är uppenbart och det är kopplat till CS, ett mönster från 2014 då han kickas och första gången beskriver sin fantasi om polisjakt - vilket återkommer igen inför raketuppskjutningen.

Han söker mer frekvent på samma film och han har vissa datum han samtidgt intensifierar kontaktförsök.

Jag diskuterar inte nån känslomässig kamp överhuvudtaget.

För övrigt är jag nu betydligt mer intresserad av hans diskussion om seriemördare - vilket har diskuterats flertal ggr redan dvs att han har slående likheter ur flera vinklar.

Ja och jag utgår ofta att man måste läsa mellan raderna när man lyssnar på något i människodräkt. När man kartlägger beteende kan man lära sig betydligt mer än att lyssna på dom. Och det man konstaterat är trolling och stalking faser bland annat. Resten spelar som bara på dina känslor för det är det enda man kan.

Är man utbildad i hur människor känner utan att själv känna som dom så är det ju inte orden i säg man ska lyssna på, särskilt inte när dom pratar känslor.

Ja det med polis jakt efter raket och jobb kicken stämmer ju överens med att han blev besegrad i livet och behövde vinna tillbaka, resten är nog mest bullshit när man försöker förklara saker på ett språk man kan perfekt men man inte förstår.

Han blev förnedrad och behövde förnedra tillbaka så han knullade ett avhugget huvud för att få tillbaka sin heder och för att hämnas säger han ingenting om vad som hänt och nekar brottet för han vet hur många som lider av detta

Fantasin finns alltid där och planeringen ingår i fantasin, fantasin kanske blir mer aktuell under stress och nederlag och utvecklas över tid.

Tycker för övrigt den här killen är en riktig sopa till psykopat och inte särskilt intelligent heller för den delen. Han verkar inte ha tänkt igenom det där brottet särskilt mycket alls och jag tvivlar starkt på att han gjort något liknande innan.
Senast redigerad av SoZRandom 2020-01-26 kl. 02:25.
Citera
2020-01-26, 02:16
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
.motgångar gentemot CS som han i huvudsak för en kamp mot.
Ett slags krigstillstånd.
Han välter in i det sexuella, in i fantasin han bär sen länge och småplanerar under tiden - tills point of no return sker och det personliga nederlaget är ett faktum.

Tycker det där beskriver en känslomässig kamp väldigt bra men vad vet jag.
Citera
2020-01-26, 02:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja och jag utgår ofta att man måste läsa mellan raderna när man lyssnar på något i människodräkt. När man kartlägger beteende kan man lära sig betydligt mer än att lyssna på dom. Och det man konstaterat är trolling och stalking faser bland annat. Resten spelar som bara på dina känslor för det är det enda man kan.

Är man utbildad i hur människor känner utan att själv känna som dom så är det ju inte orden i säg man ska lyssna på, särskilt inte när dom pratar känslor.

Ja det med polis jakt efter raket och jobb kicken stämmer ju överens med att han blev besegrad i livet och behövde vinna tillbaka, resten är nog mest bullshit när man försöker förklara saker på ett språk man kan perfekt men man inte förstår.

Han blev förnedrad och behövde förnedra tillbaka så han knullade ett avhugget huvud för att få tillbaka sin heder och för att hämnas säger han ingenting om vad som hänt och nekar brottet för han vet hur många som lider av detta
Jag har ett föregående inlägg med spoiler som hör samman om det man kan se via rättegången live och domen.

Han har grav psykopati och han är kränkt. Hela hans tillvaro var att vinna över CS.

Hans narcissism och grandiosa sida fick sig väl en törn. Till skillnad från normalt folk som inte har flacka känslor, känslokyla och närhet till aggression och hämnd så reagerar han väldigt sjukt - och förutom psykopati så är han pervers.

Du är ju själv sugen på obdukionsbilder och kan tänka dig mörda - men för övrigt kan du hålla dig till fakta. Nåt knullande gällande huvud finns inte med.
Hans filmer, dokument och sökord ger inte nåt i den riktningen heller.
Citera
2020-01-26, 02:46
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Jag har ett föregående inlägg med spoiler som hör samman om det man kan se via rättegången live och domen.

Han har grav psykopati och han är kränkt. Hela hans tillvaro var att vinna över CS.

Hans narcissism och grandiosa sida fick sig väl en törn. Till skillnad från normalt folk som inte har flacka känslor, känslokyla och närhet till aggression och hämnd så reagerar han väldigt sjukt - och förutom psykopati så är han pervers.

Du är ju själv sugen på obdukionsbilder och kan tänka dig mörda - men för övrigt kan du hålla dig till fakta. Nåt knullande gällande huvud finns inte med.
Hans filmer, dokument och sökord ger inte nåt i den riktningen heller.

Det var ett exempel på agerande.
Om vi ska hålla oss åt fakta förstår jag inte varför du spekulerar i vad som försigick i hans huvud innan mordet

Jag håller i övrigt med om precis allt det du säger och det var precis det jag sa själv, jag ifrågasatte dina spekulationer och senare faktumet över att du kollat på seriemördar intervjuer.

Det är spekulationerna om hur han upplever l osv jag ifrågasätter, för sättet du beskriver på är hur vanligt folk fungerar minus detaljerna
En tickande bomb är precis vad en psykopat inte är utan den utlöser bomben när helst den vill från 0 till 100.

Det finns ingen ilska eller kränkhet som ligger och gror i en. Så funkar friska individer, dom oroar sig i dagar och oron byggs upp

När den känslan kommer försvinner den i nästa ögonblick, sen tas den fram i senare tillfälle.

Det är väldigt svårt för friska individer att förstå hur psykopaten känner. Tänk dig en on off knapp.

Det är inte direkt så att psykopat när dom blir arga på riktigt börjar skrika o härja, nej då agerar dom lugn o ro kallas, white rage, och är inget som tar över än.
ilskan kan dom ta fram vid senare när dom vill få folk att göra som dem vill eller få sin vilja igenom osv eller vid mindre irritation.

Ja jag har särskilda intressen, men varför nämner du det utan att gå vidare på det? Helt orellevant.

Jag kan länka dig en blogg med texter från psykopater från 2001, inom alla möjliga ämnen varav mord osv inte är huvudämnet. Så kanske du får perspektiv om hur annorlunda dom änglarna faktiskt är.

Ps: narcissismen är enligt mig något som kännetecknar människan och inte psykopaten, man brukar säga att psykopaten är grandios men det är inte samma sak som narcissist. Alla människor är mer eller mindre narcissistiska om du läser filosofin, psykopaten lever ensam på jorden därför försvinner väldigt många aspekter av narcissismen. Det räcker att kalla det grandios.
Senast redigerad av SoZRandom 2020-01-26 kl. 02:56.
Citera
2020-01-26, 03:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var ett exempel på agerande.
Om vi ska hålla oss åt fakta förstår jag inte varför du spekulerar i vad som försigick i hans huvud innan mordet

Jag håller i övrigt med om precis allt det du säger och det var precis det jag sa själv, jag ifrågasatte dina spekulationer och senare faktumet över att du kollat på seriemördar intervjuer.

Det är spekulationerna om hur han upplever l osv jag ifrågasätter, för sättet du beskriver på är hur vanligt folk fungerar minus detaljerna
En tickande bomb är precis vad en psykopat inte är utan den utlöser bomben när helst den vill från 0 till 100.

Det finns ingen ilska eller kränkhet som ligger och gror i en. Så funkar friska individer, dom oroar sig i dagar och oron byggs upp

När den känslan kommer försvinner den i nästa ögonblick, sen tas den fram i senare tillfälle.

Det är väldigt svårt för friska individer att förstå hur psykopaten känner. Tänk dig en on off knapp.

Det är inte direkt så att psykopat när dom blir arga på riktigt börjar skrika o härja, nej då agerar dom lugn o ro kallas, white rage, och är inget som tar över än.
ilskan kan dom ta fram vid senare när dom vill få folk att göra som dem vill eller få sin vilja igenom osv eller vid mindre irritation.

Ja jag har särskilda intressen, men varför nämner du det utan att gå vidare på det? Helt orellevant.

Jag kan länka dig en blogg med texter från psykopater från 2001, inom alla möjliga ämnen varav mord osv inte är huvudämnet. Så kanske du får perspektiv om hur annorlunda dom änglarna faktiskt är.

Ps: narcissismen är enligt mig något som kännetecknar människan och inte psykopaten, man brukar säga att psykopaten är grandios men det är inte samma sak som narcissist. Alla människor är mer eller mindre narcissistiska om du läser filosofin, psykopaten lever ensam på jorden därför försvinner väldigt många aspekter av narcissismen. Det räcker att kalla det grandios.
Fetat. Nej, och det kan du fundera över.
För övrigt är det forskningsmaterial snarare än YT och serier.

Edit. Han är en tickande bomb - för att han uppenbarligt är sexualsadist förutom psykopat.
Senast redigerad av develi 2020-01-26 kl. 03:19.
Citera
2020-01-26, 09:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Från samma artikel:

Sullivan kept shooting throughout Madsen and Wall’s initial disappearance, and then through his changing story, and his court case. (He was convicted of murder in 2018 and sentenced to life in prison.) She would eventually become a witness, and her footage would become evidence.

Men andra ord, så planerade hon hela tiden att göra klart filmen, och tjäna pengar på materialet. Apropå någon i tråden (minns inte vem) som påstod att Ms Sullivan aldrig skulle vara så ful, att hon skulle försöka tjäna pengar på Madsen...

Ja, det är Netflix - men jag vill se den gratis! Nåja, det blir säkert tillfällen till det också.

MS Sullivan lever av det här, det är vel självklart att hon måste få betalt för sitt jobb, alla måste vi ha mat på bordet. Det är du som är en liten «bad girl» här Merwinna, du vill ju inte betala för att kolla på filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in