Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag har ett föregående inlägg med spoiler som hör samman om det man kan se via rättegången live och domen.
Han har grav psykopati och han är kränkt. Hela hans tillvaro var att vinna över CS.
Hans narcissism och grandiosa sida fick sig väl en törn. Till skillnad från normalt folk som inte har flacka känslor, känslokyla och närhet till aggression och hämnd så reagerar han väldigt sjukt - och förutom psykopati så är han pervers.
Du är ju själv sugen på obdukionsbilder och kan tänka dig mörda - men för övrigt kan du hålla dig till fakta. Nåt knullande gällande huvud finns inte med.
Hans filmer, dokument och sökord ger inte nåt i den riktningen heller.
Det var ett exempel på agerande.
Om vi ska hålla oss åt fakta förstår jag inte varför du spekulerar i vad som försigick i hans huvud innan mordet
Jag håller i övrigt med om precis allt det du säger och det var precis det jag sa själv, jag ifrågasatte dina spekulationer och senare faktumet över att du kollat på seriemördar intervjuer.
Det är spekulationerna om hur han upplever l osv jag ifrågasätter, för sättet du beskriver på är hur vanligt folk fungerar minus detaljerna
En tickande bomb är precis vad en psykopat inte är utan den utlöser bomben när helst den vill från 0 till 100.
Det finns ingen ilska eller kränkhet som ligger och gror i en. Så funkar friska individer, dom oroar sig i dagar och oron byggs upp
När den känslan kommer försvinner den i nästa ögonblick, sen tas den fram i senare tillfälle.
Det är väldigt svårt för friska individer att förstå hur psykopaten känner. Tänk dig en on off knapp.
Det är inte direkt så att psykopat när dom blir arga på riktigt börjar skrika o härja, nej då agerar dom lugn o ro kallas, white rage, och är inget som tar över än.
ilskan kan dom ta fram vid senare när dom vill få folk att göra som dem vill eller få sin vilja igenom osv eller vid mindre irritation.
Ja jag har särskilda intressen, men varför nämner du det utan att gå vidare på det? Helt orellevant.
Jag kan länka dig en blogg med texter från psykopater från 2001, inom alla möjliga ämnen varav mord osv inte är huvudämnet. Så kanske du får perspektiv om hur annorlunda dom änglarna faktiskt är.
Ps: narcissismen är enligt mig något som kännetecknar människan och inte psykopaten, man brukar säga att psykopaten är grandios men det är inte samma sak som narcissist. Alla människor är mer eller mindre narcissistiska om du läser filosofin, psykopaten lever ensam på jorden därför försvinner väldigt många aspekter av narcissismen. Det räcker att kalla det grandios.