2018-09-24, 21:54
Medlem
[quote=ottoplommon|65350406]

Citat:
Om du läst alla mina svar i sin helhet så förstår du också hur jag menar.
Jag ville ju inte tjata om samma svar på samma frågor.

Av det du tar upp (det fetade) har du dragit lite konstiga slutsatser. Ingenting där berättar ju om hur hans plan såg ut? Vilket polisen tror att han hade. Till väninnan i telefon säger han på skämt att han har en mordplan redo och så nämner han ett par detaljer i mordet.
Men ingenting om hur det ska gå till. För henne berättar han inte om spännband, sänken,buntband, väskor, sågen för partering, den gröna vattenslangen som han tänkt rengöra ubåten med etc,etc.

Allt det här tyder starkt på en plan med olika moment. Och det var ju just därför bl.a han dömdes till lagens strängaste straff,

Plan,- kidnappning, mord, partering, paketering med sänken ,dumpning, rengörning samt troligen utplacering av villospår på Refshaleöen innan han blir förhörd av polis. Han kan tom lagt till tid för försening. Ingen mastermind som du säger. Men varför har han släpat med allt det här då? Enligt dig hade han bara planerat för vad han ville göra med offret? Och allt det andra sket han i då? Det tror jag du har väldigt fel i. Han ville göra det "perfekta brottet". Skulle vara intressant om du skrev ner din egen hypotes från början till slut om vad du själv tror att han tänkt använda dessa grejor till. Och varför han hade crime nigths med vänner för att diskutera brott och brottsuppklarande, DNA teknik samt bästa platsen att gömma ett lik på, vilket de kom fram till var Köge bukt osv. Var han bara intresserad av mord och slakt hade han nog inte intresserat sig för crime nights. Men skriv och berätta!

Hej,

jag anser att materialet togs med för att genomföra brottet med detta material som rätten visat.

Men jag anser inte att det faktum att han planerade att utföra visssa handlingar med detta material betyder att han dessutom planerade en tidsplan i minuter eller timmar. Jag anser att planeringen endast kan visas gälla fuktionerna för materialet men att det inte finns evidens för planering av tidsåtgång. Snarare finns det evidens för att en sådan planering saknades; han var inte färdig med undanröjandet av spår då han hittades.

Citat:
Det här är ett gräsligt mord med ett utdraget förlopp. Om du tänker att han jagade omkring efter sitt offer i en halvtimme och sedan det andra med mord, i en timme, som mest en och halv timme.
Så var det rysligt utdraget förlopp sett ur det stackars offrets synpunkt.

Ja, det är mycket hemskt, oetiskt, plågsamt och kränkande på alla sätt. Men det betyder inte att det inte var vad han gjorde. Snarare tvärtom, givet att hans intressen fokuserade på mycket hemskt, oetiskt, plågsamt och kränkande.

Citat:
Jag tror inte att PM hade ett slaviskt tidsschema som han följde. Men absolut en tidsplanering på ett ungefär för de olika momenten. Och hur dags han måste vara tillbaka på Refshaleöen senast. Han är definitivt en organiserad mördare med 110 i IQ. Alltså inte en oorganiserad med psykisk sjukdpm.

Det finns en del forskning som visar problemet med att kategorisera mördare som antingen organiserade eller oorganiserade. Psykisk sjukdom är en annan sak. Men jag uppfattar att Madsen är en oganiserad mördare som haft en viss grad av organisering. Denna grad är inte så hög - och kan självklart inte jämföras med hans IQ - att den omfattat exakta eller ens väl estimerade tidsaspekter.

Citat:
EDIT: Om han var en oorganiserad mördare utan planering så hade han ej försökt att dölja sitt brott.
Då hade han troligen dumpat kroppen hel efter mordet och seglat tillbaka när det roliga var slut. Samt inte tänkt på att ta med sig en ren overall före avfärd, att ha och byta om till när han skulle i land osv,osv. Man kan ha fantasier. Men en hypotes måste man knyta ihop med de fakta som finns.

EDIT 2. Du kan dissa GW men inte hans gäst Niklas Långström. min länk presenterade honom.

Som sagt, organiserad men inte med tidsangivelser. Och är det gäller GW är han något överskattad så det blir svårt att referera till honom.
Citera
2018-09-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det jag tror han gillande var dekapitation, det går hand i hand med filmerna, speciellt den han sist såg på och hans äckeldiskussion om hobbykniven - men sammanfaller mer med avrättning.
Resten pekar i mitt tycke på defensiv styckning. Hon var ett problem, en förbrukningsvara som skulle döljas. Han är kall som en fisk när han pratar om styckningen och har fokus på att städa, inte åka dit alt. få lägre straff. En rent mekanisk förklaring som om det vore vedkapning.

Träffsäker som vanligt!
Citera
2018-09-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
EDIT 3. Svar på din fråga om PM visste att KiM skulle vara tillbaka till kl 22.
Hur kunde KiM veta det? Hon hade ju medellat pojkvännen att hon skulle vara tillbaka kl 22.
Men nu var det ju inte KiM som seglade ubåten eller dök. Så hur kunde KiM veta det?
Du får väl gnugga geniknölarna och återkomma om du kommer på svaret.

Det kan verka självklart men det är det inte.

Du utgår från att Kim sagt precis samma sak till Peter Madsen som till pojkvännen. Det är ett faktum att vi inte vet det. Tyvärr. Med det säger jag självklart inte att Kim "ljög" men att hon var en professionell journalist som valde att arbeta istället för att festa. Arbetet var prioriterat. Vi vet helt enkelt inte om hon valde att inte säga en tid till Madsen eller om hon valde att säga en tid, eller om den tiden var 22.00. Givet detta är det mycket svårt att veta om Madsen gjort en tidsplanering för sina handlingar som gällde med 22.00 som ett villkor.
Citera
2018-09-24, 22:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kan ha rört sig om någon som han praktiserat avancerad strypsex med och det hållit på att
sluta i ren katastrof; i ett dödsfall. Såna fall har ju skett rätt många gånger genom åren har
man läst om.
Ja, nåt är det när två vittnen får ta del av snarlikt mummel gällande kvinnor, nån sexuell koppling/samlag som han säger lär komma fram nån dag eller att det var förväntat att han skulle hamna i fängelse då det varit på väg att gå galet.

Eller så har det gått jävligt galet men han har klarat sig undan fängelse. Han kanske inte har kunnat identifierats eller så är det offer som redan lever on the edge of danger och inte vill ge sig till känna.
Det finns ju otaliga kvinnor som är i landet illegalt från öststater, Rumänien eller Nigeria.
Citat:
Jo, så blir det ju ofta när GM pressas om känsliga detaljer, då blir reaktionen ilska, de är
inträngda i ett hörn och behöver "freda" sig. Då kommer tvärheten, vreden och de kan tycka
som Johanna Möller om den som pressar på: "Du är den elakaste människa jag någonsin
träffat på" (åklagare Wenna var det fråga om här. Som JM förresten senare sagt att hon skulle
kunna ta 14 års fängelse för att bli av med )
"Du är den elakaste människa jag någonsin träffat på"
Hahaha. Tack för ett gott gapskratt till minnet.
Hon fullständigt avskydde Wenna som var som en ettrigt mygga och inte vet en milimeter när hon försökte svamla iväg med sitt melodrama, tårdrypande självdiagnoser, stackars utbränd mamma och annat skräp.
Wenna påminner om Buch-Jepsen gällande blockerande. PM är inte i närheten att vara samma drama queen, Möller är betydligt mer narcissistisk och histrionisk, men PM ville gärna lägga ut blindskär för att komma bort från obekväma frågor. Klassisk psykopatimanöver.
Senast redigerad av develi 2018-09-24 kl. 22:28.
Citera
2018-09-24, 22:18
Medlem
Citat:
Minst nio timmar latenstid och reaktionen är: I will survive.

Det var viktigt att sova mitt i alltihop, sen satte han igång med styckningen. Det gick snabbt säger han. Sen beslutade han sig att överleva..
"Det var forfærdeligt, men det gik hurtigt".

"Kan du give en rimelig forklaring, hvorfor det var nødvendigt at skære hovedet af for at få kroppen ud af ubåden? Jeg forstår det ikke," spørger anklager Jakob Buch Jepsen

"Det gør jeg heller ikke," svarer Peter Madsen." live dr

Det där var ett extremt grandiost och fult svar.

Eftersom han inte förstår det så behövdes det inte. Därför var det inte därför det gjordes.

Fult svar men ytterst avslöjande.
Citera
2018-09-24, 22:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
[/spoiler]
Några frågor kring din tes.

Skeppet heter Aidabella och han är i en ränna som är frekvent trafikerad. Han lär veta att det är mycket folk i farten på väg ut mot Middelgrundsfortet - ett ställe han sägs vara mycket bekant med.

Varför skulle han ha planer på att döda och stycka henne i ett så uppmärksammat område? Jag antar det inkluderar dumpning eftersom detta är anledningen till att han är i Köge som du förkastar gällande en plan A.
Varför skulle han berätta för pappan med sonen vart han tänker dyka ner?

Det är ju som att lägga ut karameller i klass med Hans & Greta inför kommande polisiära sökinsatser.

Han är överdrivet offentlig i det norra området, iakttas och fotograferas. Det vinkas och pratas. Han ter sig som om han gör en show av det hela för att snarare överdriva vilket område de befinner sig i.
.. för att sen dra nån helt annanstans såsom skett.

"- Min søn er nysgerrig, så han spørger om Ubåden kan dykke. Det svarer Peter venligt på, og siger, at det kan den godt, men at han ikke vil dykke her, men først ved middelgrunden. " live eb

Jo, han berettar om middelgrunden, men det var ju inte det som var dumpingplats, då hadde han ju dumpat henne där, redan efter första dyket. Jag tror han hadde tenkt sig norrut, men inte 4 timmar norrut.... Ganska nära tror jag faktiskt. I och med att han vende ganska snabbt tror jag det handlade om en mycket specifik plats. Kanske finns det ett djuphål der uppe? (jag har inte lyckats finna noggranna kartor över havsbottnen där.) Kanske låg det någon/något på just den plats han skulle dumpa? Kanske blev det för mycket kontakt med andra båtar? Vem vet?
Tänk också på att han trodde aldrig det skulle sökas i sjön, det skulle ju sökas på land ju, men endå måste själva morddyk och dumpingplats vara hämlig. Så är det bara. Det lyckades han inte med där uppe, då blev det Køge.
Citera
2018-09-24, 22:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, han berettar om middelgrunden, men det var ju inte det som var dumpingplats, då hadde han ju dumpat henne där, redan efter första dyket. Jag tror han hadde tenkt sig norrut, men inte 4 timmar norrut.... Ganska nära tror jag faktiskt. I och med att han vende ganska snabbt tror jag det handlade om en mycket specifik plats. Kanske finns det ett djuphål der uppe? (jag har inte lyckats finna noggranna kartor över havsbottnen där.) Kanske låg det någon/något på just den plats han skulle dumpa? Kanske blev det för mycket kontakt med andra båtar? Vem vet?
Tänk också på att han trodde aldrig det skulle sökas i sjön, det skulle ju sökas på land ju, men endå måste själva morddyk och dumpingplats vara hämlig. Så är det bara. Det lyckades han inte med där uppe, då blev det Køge.
Ja, du skriver ju i närheten av dyket? Det som han skyltar med i neon dvs Middelgrundsfortet.
Han har full koll på området enligt bekanta som har uttalat sig. Skulle han plötsligt inte veta om hur frekvent området trafikeras och bli superöverraskad?
- Herre gud vad kryssningsfartyg och fritidsbåtar en fin sommarkväll? Jag måste dra till Köge.

Om man bortser från dödande som jag rakt inte tror är tänkt i ett så tidigt skede ( drygt en timme efter utfärd på trafikerad plats i kvällsljus) så undrar jag följande:

Vad är restid från strax norr om Middelfortgrundet ner till söder om Amagers spets?
(ubåten som gör 6.8 knop i ytläge vid maxfart) Jag frågar alltså vad tiden är dit är i aktiv restid.
På kartor ser det ut som det vore nåt runt 2 mil vid en snabb koll (vanliga sådana och inte sjömil).

Att tidsoptimisten Madsen sen tagit god tid på sig för övrigt behöver man inte fundera på om han drar ut vid 19-tiden och dras upp på en fritidsbåt strax innan kl. 11.
Det är sjukt lång tid.

Vad jag menar är att planen kan ha varit ohyggligt välgenomtänkt (enligt Madsen) men att den sadistiske kåtbocken tappat bort sig fullständigt alternativt skiter fullständigt i allt eftersom han är ute på sin ultimata drömresa.
Senast redigerad av develi 2018-09-24 kl. 22:46.
Citera
2018-09-24, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Det där var ett extremt grandiost och fult svar.

Eftersom han inte förstår det så behövdes det inte. Därför var det inte därför det gjordes.

Fult svar men ytterst avslöjande.
Ja, han har sina stunder i rätten när han blir trängd av Jacob. Han reagerar med översitteri när han inser att han är inmålad i ett hörn. Spydig som satan när han tappar mark.
Dess emellan försökte han använda hans namn. "Men Jacob.. du förstår väl, Jacob.."

Låter ju väldigt trovärdig att behöva kapa huvudet för att få ut torson..

Han säger ju rätt ut att han vill bli av med kroppen, kroppsdelarna och påsarna är fyllda med tyngder, han har perforerat tarmar så torson inte ska flyta upp. Han medger städning. Han medger styckning.

När det sen kommer till huvudet och hedersamma sjöbegravningar så skiter det sig rejält versus styckning för att dölja brottet.
... för att inte tala om ytliga stick i och på vagina.
Citera
2018-09-24, 23:05
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, du skriver ju i närheten av dyket? Det som han skyltar med i neon dvs Middelgrundsfortet.
Han har full koll på området enligt bekanta som har uttalat sig. Skulle han plötsligt inte veta om hur frekvent området trafikeras och bli superöverraskad?
- Herre gud vad kryssningsfartyg och fritidsbåtar en fin sommarkväll? Jag måste dra till Köge.

Om man bortser från dödande som jag rakt inte tror är tänkt i ett så tidigt skede ( drygt en timme efter utfärd på trafikerad plats i kvällsljus) så undrar jag följande:

Vad är restid från strax norr om Middelfortgrundet ner till söder om Amagers spets?
(ubåten som gör 6.8 knop i ytläge vid maxfart) Jag frågar alltså vad tiden är dit är i aktiv restid.
På kartor ser det ut som det vore nåt runt 2 mil vid en snabb koll (vanliga sådana och inte sjömil).

Att tidsoptimisten Madsen sen tagit god tid på sig för övrigt behöver man inte fundera på om han drar ut vid 19-tiden och dras upp på en fritidsbåt strax innan kl. 11.
Det är sjukt lång tid.

Vad jag menar är att planen kan ha varit ohyggligt välgenomtänkt (enligt Madsen) men att den sadistiske kåtbocken tappat bort sig fullständigt alternativt skiter fullständigt i allt eftersom han är ute på sin ultimata drömresa.

Jag som bor i dom djupa norska skogar vet at Øresund är hårt traffickerat, men vi pratar endå inte om en motorväg. Klokkan var dessutom nestan midnatt.

sitat- "Herre gud vad kryssningsfartyg och fritidsbåtar en fin sommarkväll? Jag måste dra till Köge." sitat slut.

Vad är det här för nåt? Hånar du mig? Att du inte tror på min teori är helt OK, men jag tycker du gör dig liten om du börjar så här.
Citera
2018-09-24, 23:05
Medlem
Citat:

Det är sjukt lång tid.

Tror som du. All båt/färjetrafik och tider satt nog intatuerat i ryggmärgen.

Visst uttalade han att han dök? längre ner än avsett ? ...
Citera
2018-09-24, 23:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag som bor i dom djupa norska skogar vet at Øresund är hårt traffickerat, men vi pratar endå inte om en motorväg. Klokkan var dessutom nestan midnatt.

sitat- "Herre gud vad kryssningsfartyg och fritidsbåtar en fin sommarkväll? Jag måste dra till Köge." sitat slut.

Vad är det här för nåt? Hånar du mig? Att du inte tror på min teori är helt OK, men jag tycker du gör dig liten om du börjar så här.
Nej, jag skrattar invärtes åt den bild jag såg på näthinnan gällande en förvånad Madsen.
Tagga ner.

Jag undrar fortfarande sträcka ner och hur stort tidsanspråk det tar med en ubåt som gör 6.8 knop i ytläge som maxhastighet.
DET är huvudfrågan och inte om Öresund är starkt trafikerat.

Sensmoralen är att han borde ha kunnat genomföra en ursprunglig plan med dyk i trakten där han befann sig alt. Flakfortet och sen bege sig ner till Kögebukt som han hamnade i om han inte sölat så förbannat.
Att han vill ha tid att tortera/plåga/skrämma vettet ur Kim ska givetvis ingå samt styckningstid och dumpning.

Jag begriper fortfarande inte varför han susade omkring därnere från 08.22. Enligt uppgift dumpar han på tre ställen som ligger rätt tätt (förutom torson som ingen vet nåt vart den slängdes ur).
Senast redigerad av develi 2018-09-24 kl. 23:36.
Citera
2018-09-24, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror som du. All båt/färjetrafik och tider satt nog intatuerat i ryggmärgen.

Visst uttalade han att han dök? längre ner än avsett ? ...
Vet inte riktigt vad du menar? Tänker du på platsen han säger till pappan och sonen?
De är de sista som ser dem om jag inte minns fel, tror det är 20.31 och sen försvinner de från radar 20.43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in