Citat:
Jag har också funderat kring en medveten, planerad sänkning inledningsvis men utifrån grav psykopati och andra omständigheter förkastar jag tanken. Han lär begripa att Kim skulle bli eftersökt. Likaså att ubåten kommer inspekteras.
Han har en plan som går ut på att allt är normalt och visar därför upp sig inledningsvis.
Han vinkar, ler och babblar som om han vore på Eriksgata..
Samma beteendemönster gäller efteråt eftersom han kommer säga att Kim är avsatt på kajen. Han bryr sig således inte att han blir iakttagen.
Larmet kommer inte förrän sent in på natten och det lär ta en viss tid att mobilisera styrkorna oavsett närhet till land. Det är något luddigt gällande larm och utryckningstider.
Men;
hade han blivit påkommen tidigare än sent på förmiddag så hade han väl gjort samma sak:
Vänta lite, backa undan - jag ska kolla en sak som kan vara farlig. Typ som han sa.
På 30 sek sjönk ubåten.
Han verkar inbilla sig att han ska hinna grovrengöra ubåten. Därav medtagen slang och ombyte overall.
Jag tror att den munvige mannen tänkt sig leverera sin story när han kommit i land.
Han förutsätter troligen att polis tittar in i ubåten som vid ett eftersök av försvunnen person snarare än en startad förundersökning om han lyckas få bort allt synligt blod.
Även om en hund skulle sniffa runt och markera så har hon de facto befunnit sig där.
Har han sen hunnit placera ut saker som leder dem i galen riktning håller han dem väl sysselsatta ett tag.
Med tanke på hans grava personlighetsstörning så kan det bli mer begripligt:
# Han har grav hybris (grandiositet) - han underskattar både sökinsatser och polisiärt arbete och överskattar sig själv. Han skryter över hur smart han är redan i skolan och han har de facto manipulerat folk i hela sitt liv. Detta har väl gett vind i de grandiosa seglen..
# En psykopat är mycket kortsiktlig i sitt tänk i stundens begivelse även om han högst troligt fantiserat länge och planerat iscensatta mord (det han släpat med sig). Han är orädd och han bryr sig inte på samma sätt som en normal person, han kan mycket väl tro att han kan pladdra sig ut en situation i värsta fall och hänvisa sökningen bortåt land. Han har som sagt manipulerat folk i hela sitt liv.
# Han är ignorant gällande tider, en psykopat uppfattar till och med en klocka som begränsande på samma sätt som att de avskyr lagar, regler, säkerhetsaspekter (anser sig stå över både lagar och tid).
Hans bror beskriver detta ordagrant.. klockrent:
Citat:
Då PM får frågor av advokaten framkommer att han har dåligt koll på tider:
"– Peter har inte en klocka. Han bryr sig inte om tid. Så när polisen frågar vilken tidpunkt han var på olika platser så tror jag att han får tiderna fel för han är inte en tidsmänniska, säger Benny Langkjær Egesø."
https://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/
https://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/
"Nej, jeg har en dårlig tidskronologi" live eb
Jag tror således att han antingen tappat bort sig tidsmässigt i sitt fokus på mordet, hans stora dröm har gått i uppfyllelse och han är euforisk. Eller sonika inte bryr sig, återigen ett psykopatbeteende.
.. Eller både ock.
När han inser att han inte kommer ta sig till land så gör han ett aktivt val (inte i panik, han är psykopat) och sänker ubåten. Att han ber om en stund för sig själv tror jag härrör till att det inte var planerat. Han sörjer säkert baby UC3 samtidigt som han snabbt behöver tänka igenom ett kommande förlopp och inte störas av de andras frågor.
Citat:
Jag tror identiskt det samma oavsett om han akut sänker ubåten. Antingen har han det i bakhuvudet som en back up plan eller så sänker han mer i stundens ingivelse. Panik har han dock inte, han är psykopat som sagt, och kan mentalt klara av att agera lugnt.
Jag antar att han trodde själva sänkningen skulle radera de flesta blodspår. Sen så tror jag att han tänkte att polisen bara skulle skicka ned dykare för att konstatera att Kim inte fanns ombord och nöja sig med det. Och om de ändå mot hans förmodan skulle bärga, så skulle det ske mycket senare och utföras på ett sådant vis så att ubåten fick en ordentlig genomsköljning av nytt vatten som raderade alla kvarvarande spår av blod ombord.
Senast redigerad av develi 2018-05-05 kl. 22:05.
Senast redigerad av develi 2018-05-05 kl. 22:05.