Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Det här var en både skrämmande och talande sammanställning som klart visar vad PM fantiserade om - och sedan också kom att förverkliga.
I sina blogginlägg väljer han ofta ämnesområden där han får chansen att stöpa om sina fantasier så att de hjälpligt kan illustrera det han valt att skriva om. - Här är ett av de sjukare inläggen i den vägen (skrivet mitt i natten efter att han kan antas ha betat av några av sina mer romantiska filmer):
https://ing.dk/blog/ny-sikrere-verden-181324
Titta gärna också lite närmare på de bilder som förekommer i videon han bifogar:
https://www.youtube.com/watch?v=GULxwBv6ge4&feature=youtu.be
Med facit i hand blir hans tänkande här ganska tydligt: Under täckmanteln att vi alla är så otroligt kontrollerade och övervakade, passar han på att lägga in delar av sina sadistiska fantasier och låtsas sedan vara den förste att fördöma dessa, dvs han försöker hitta stoff där han på ett till synes oskyldigt sätt kan få utlopp för sina innersta tankar. - T.o.m. hans nekrofila katt har fått vara med på ett hörn och kalasa på ett helt kranium. - Samma fenomen upprepades f.ö. under rättegången då han förklarade sitt tittande på olika halshuggningsfilmer med att han alltid tar parti för den svagare parten; att han är en mycket känslig person som t.o.m. gråter när han ser någon lida.
- - -
Den här filmen nämndes f.ö. i en liverapportering att PM ska ha haft i sitt sortiment (Kill Bill):
https://www.imdb.com/title/tt0266697/mediaviewer/rm262421760
Herre gud vilka sjuka bilder till videon, den har tydligen blockats innan (kommentar) och de som svarar gör ett igenkännande om psykets djupaste bottenskikt. Förstår att PM attraheras.
Hela blogginlägget såg ut som en förklädd version att legalt få skriva om lik och död ända ner till att gotta sig i det krasande ljudet då katten äter skallen på en mus.
Att sån skit öht sitter på en ingenjörssida är helt obegripligt.
Men det går hand i hand med exakt det jag skriver - han frossar i tingen mer legalt, här i form av att skriva 'under cover'.
Mycket intressant inlägg, tack.
Jag ska fördjupa mig mer sen och återkommer, kort om tid just nu.
Tittade nyss tillbaka på månaden maj som jag misstror honom rejält om; att han mordplanerna mer aktivt/medvetet börjar ta form. Det finns säkert mer tecken men rafsar ner det här.
Jag tror också Freya har med det hela att göra med tanke på datum som är heliga för honom och att hon sänktes vid Flakfortet dit han inviterar (samma datum, dvs 10 augusti).
Så uppenbart planlagt. i mitt tycke.
I maj sjösätts Nautilus, planerat till ubåtens födelsedag.
I maj inhandlar han den halvmeter långa skruvmejseln.
I maj börjar han bearbeta kvinnorna för en tur i Nautilus.
Han kan inte låta bli att tala i gåtor, ser du nåt mer så hojta till.
"I maj 2017 taler de to om, at de skal ud med ubåden.
- Jeg kan få lov til at tage en tur med nogle børn jeg kender, og så kunne vi lave en picnic, siger vidnet, der fortæller, at den plan ændrer sig i juni og juli.
- Pludselig skriver han, at vi kan starte med, at det kun er mig, der skal med ud på ubåden. For vi skal lige se, om jeg kan lide det først, siger vidnet." live eb
"- I maj aftalte vi, at jeg skulle ud på ubåden med mine børn. Men så ændrede det sig. I juni og juli var det helt anderledes, siger vidnet." live tv2
"Fra at det skulle være en picnic, min kæreste skulle være med, så ændrede det sig, siger vidnet.
- Det var lidt svævende. Han sagde, at vi var mange, der skulle afsted, så der var ikke plads til min kæreste. Og så var det mig, der skulle alene med, jeg skulle se, om jeg kunne lide det.
Da ville Peter Madsen have hende med ud at sejle alene - så hun kunne se, om hun kunne lide det." live tv2
" I en sms skriver Peter Madsen til vidnet, at han sidder i troperne ved blåt vand og tænker på hende, og at han ville ønske, at han havde sin ubåd med sig. Peter Madsen skriver også om at sprænge refshaleøen i luften, som Kaptajn Nemo, da han mister Nautilus.
'Da jeg jo så er blevet kriminel, så kan jeg jo alligevel godt kidnappe dig, mand og børn', skriver Peter Madsen også.
Vidnet fortæller, at hun syntes, det var en mærkelig sms, men at hun valgte at grine ad det."
"- Jeg taler med min kæreste om det, og vi er enige om, at det er mærkeligt, og at jeg skal sige nej, siger vidnet."
Hon blir sen kontaktad igen av PM i augusti. Han har även ringt henne:
" Ja, Peter ringer to gange i begyndelsen af august, siger vidnet." live tv2
"Vidnet fortæller, at den 8. august bliver hun igen kontaktet af Peter Madsen. Han skriver en sms:
'Hej. Vi kan sejle en nautilustur i weekenden, hvis du er på?', skriver Peter Madsen og sender samtidig en video af Nautilus.
Vidnet afviser, fordi hun er ude og rejse.
- Har du sagt til politiet, at han virkede mere insisterende til sidst?
- Ja, det synes jeg. Kontakten var oftere lige pludselig, siger vidnet, der også synes, at Peter Madsen flirtede meget.
- Ville du have taget med, hvis du var hjemme?
- Nej, det havde jeg besluttet, at jeg ikke ville. Jeg syntes, han virkede lidt manisk, siger vidnet."
live eb
"- Jeg syntes, han virkede lidt manisk, siger vidnet.
Hun mener, at Peter Madsen virkede som om, han var interesseret i noget seksuelt. Hun følte, han pludselig intensiverede kontakten." live tv2
13 maj kommer två kvinnor i samspråk med PM vid ubåten. PM inviterar till en utflykt med Nautilus. De lämnar telefonnr:
"Peter Madsen fortæller, at han nogle gange laver de her ture hvor nogen kommer med ud og sejle. Han får sagt, at vi kan komme med, hvis vi får lyst en dag." live dr
Under maj kontaktar PM båda via gruppchat på fb. De hör ingenting i juni men 26 juli ringer han till den ena kvinnan men hon svarar inte.
Den 8 augusti skickar han sms till henne och hon tycker det är konstigt att det plötsligt bara är hon som ska med. Hon tackar nej.
"Hej xx. Kan du huske undervandsbåden. Jeg vil lave en mindre tur på Flakfortet. Vil du ikke med?".
live dr
Han har även kommenterar hennes kropp:
"Peter Madsen havde også kommenteret hendes krop. Han har blandt sagt, at "hvis han havde en krop som mig, ville den være helt smadret", fortæller hun." live dr
9 augusti talar han poetiskt till filmteamet om att man är helt ensam i livets viktigaste ögonblick, födelse och död:
"Man er helt alene i livets vigtigste øjeblikke. Når man fødes, og når man dør. Det virkede som en dyb ting at sige lige der".
10 augusti kallar han sig psykopat, tycks förbanna sitt grandiosa pladder och jämför med att vara huvudmisstänkt för mord:
"der nævner han, at muligvis er psykopat". "
"I interviewet fra 10. august fortæller han, at han skulle lære at holde kæft. Han sammenlignede situationen med at være hovedmistænkt for mordet på sin kones nabo". live dr