2018-04-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han längst upp till vänster på bilden ser ju precis ut som englamördaren Anders Ekulnd!
Jag hittar hela bandet av mördare i mönstret på min korkmatta i köket.
Vill ni komma och titta? Vi människor är bra på att finna mönster.
Citera
2018-04-20, 00:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaså, du förstod inte vad jag menade, och ej heller när jag växlade från min definition av "möjliga offer", till din definition av "möjliga offer".

När jag initialt skrev "möjliga offer" avseende PM, så menar jag offer som polisiärt rimligen skulle kunna misstänkas fallit offer för PM som psykopatisk styckmördare, vilket är väldigt långt ifrån samtliga försvunna personer i Skandinavien de senaste 20 åren, som du vill göra gällande som "möjliga offer", och där då även du är en i princip lika sannolik mördare som PM.

Vem är det som inte er et sannolikt "offer för PM som psykopatisk styckmördare"? Det är det ingen som vet. Du är också en i princip lika sannolik mördare som PM, bättre om du anvender dig själv som eksempel i såna fall.
Citera
2018-04-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det finns en massa möjliga mördare också som går lösa åtminstone i fallet Sture Bergvall....

OT: Jag tror inte att Sture Bergwall är en oskyldig dununge, trots att han blev frikänd för en hel del mord. Allt jag vet om den mannen (och det är en hel del) är att han inte är riktigt frisk och att det finns saker i det fallet som inte har kommit fram.

När skandalen runt honom briserade så var man så upptagna med att se till sina egna preferenser och positioner och inte minst det juridiska spelet, att man glömde bort hur S.B egentligen var som person och vad han kunde ha varit kapabel till. Tycker det fallet är ytterst obehagligt. Särskilt som det inte finns ett enda spår efter andra gärningsmän. Tydligen inte heller efter SB. Fallet kördes i botten på ett tvivelaktigt sätt.

Det är så jag ser på det.

Finns fler såna fall, inte minst Catrin Da Costa.
Citera
2018-04-20, 00:24
Medlem
Citat:
Det fetade: Det har jag med. Jag kan glömma allt, men aldrig ett ansikte. Ett barn som jag lekt med en sommar som mycket liten i någon park tex känner jag igen än idag. Kan berätta var de bodde och om deras syskon. De brukar blir helt förbluffade. Obs.Ingen tävling nu.

Det kan mycket väl vara PM i 20 års åldern. Men han var ju 15 år då -86. Jag tycker att alla på filmen blir lite breda i ansiktet. Så kass filmkvalitet.
EDIT: Tycker bild 1 är likt PM i 20-års åldern.
bild 2 när han skrattar PM har inte så höga kindben.

Samma här! :-) Minns ansikten, men framförallt röster. Däremot är det sämre med tid och rum....
Citera
2018-04-20, 00:35
Medlem
Citat:
OT: Jag tror inte att Sture Bergwall är en oskyldig dununge, trots att han blev frikänd för en hel del mord. Allt jag vet om den mannen (och det är en hel del) är att han inte är riktigt frisk och att det finns saker i det fallet som inte har kommit fram.

När skandalen runt honom briserade så var man så upptagna med att se till sina egna preferenser och positioner och inte minst det juridiska spelet, att man glömde bort hur S.B egentligen var som person och vad han kunde ha varit kapabel till. Tycker det fallet är ytterst obehagligt. Särskilt som det inte finns ett enda spår efter andra gärningsmän. Tydligen inte heller efter SB. Fallet kördes i botten på ett tvivelaktigt sätt.

Det är så jag ser på det.

Finns fler såna fall, inte minst Catrin Da Costa.
SB var absolut farlig som ung och rättspsyk var rätt ställe för honom. Men framförallt var han mytoman.
Han har ju erkänt 30 mord, även några som bevisligen lever. Nu fördjupar vi inte oss i andra fall om det inte har med PM att göra. Bäst att dra i handbromsen för det är lätt hänt att vi halkar in på annat annars
Ps. Tyckte det var väldigt lattjo att du hittade Ekelund i publiken. Vem mer än PM och Ekelund tillsammans med Japanskan?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-20 kl. 00:43.
Citera
2018-04-20, 00:52
Medlem
Citat:
Han längst upp till vänster på bilden ser ju precis ut som englamördaren Anders Ekulnd!
Ja jag skrev det tidigare. Vet inte om det stämmer med hur han såg ut då bara. Kanske!?
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-20 kl. 01:11.
Citera
2018-04-20, 00:58
Medlem
Citat:
Det fetade: Det har jag med. Jag kan glömma allt, men aldrig ett ansikte. Ett barn som jag lekt med en sommar som mycket liten i någon park tex känner jag igen än idag. Kan berätta var de bodde och om deras syskon. De brukar blir helt förbluffade. Obs.Ingen tävling nu.

Det kan mycket väl vara PM i 20 års åldern. Men han var ju 15 år då -86. Jag tycker att alla på filmen blir lite breda(utdragna i sidled) i ansiktet. Så kass filmkvalitet.
EDIT: Tycker bild 1 är likt PM i 20-års åldern.
bild 2 när han skrattar PM har inte så höga kindben.

Ok då ska jag inte tjata om detta mer. Med dig.
Jag skulle kunna ta fram fler skärmdumpar där du kan se att han inte har några höga kindben alls på filmen. Men det tänker jag inte göra. Det går bra att gå in och titta själv på youtube.Han t om rör sig på samma sätt som PM. Jag tycker du bara slänger ur dig tvärsakra saker. Som sen inte visar sig stämma.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-20 kl. 01:12.
Citera
2018-04-20, 01:04
Medlem
Citat:
Jag hittar hela bandet av mördare i mönstret på min korkmatta i köket.
Vill ni komma och titta? Vi människor är bra på att finna mönster.
Och dina kommentarer är enbart irriterande.
Tror inte alls du har något bildsinne. Men jagtror på att du tror det. Du skriver ofta tvärsäkra och självgoda förståsigpå kommentarer och analyser. Ofta förhastade kommentarer som inte stämmer. Men det räcker nu. Jag tror att det är Peter på filmen om du inte tror det behöver du inte kommentera mer.
Citera
2018-04-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ok då ska jag inte tjata om detta mer. Med dig.
Jag skulle kunna ta fram fler skärmdumpar där du kan se att han inte har några höga kindben alls på filmen. Men det tänker jag inte göra. Det går bra att gåin och titta själv på youtube.Han t om rör sig på samma sätt som PM. Jag tycker du bara slänger ur dig tvärsakra saker. Som sen inte visar sig stämma.
Nejdå. Jag bara säger vad jag ser. Jag känner inte igen PM på bild 2 när han skrattar.
Men på bild 1 så är det rätt likt PM i 20 års åldern, som han ser ut på raketfilmen.
Du vill väl ha ärliga svar? Man ska akta sig för ja-sägare om man inte vill lura sig själv.
Jag tycker att Youtubefilmen är väldigt svår att se på. Dina skärmdumpar har klarare bild.
Så det är svårt. Hoppas verkligen du får svar. Och är det rätt svar kan kanske filmen förbättras.(?)
Bara du inte blir besviken om det får fel svar.
Citera
2018-04-20, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Imponerande med denna bilden- ser ut att kunna vara Madsen.
Hur gick det till att hitta bilden?
Finns här. Harakiri performance Köpenhamns centralstation 1986 Jag tog skärmdump o förstorade upp bilden.

https://youtu.be/uVhyVNF0Rl0
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-20 kl. 01:17.
Citera
2018-04-20, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och dina kommentarer är enbart irriterande.
Tror inte alls du har något bildsinne. Men jagtror på att du tror det. Du skriver ofta tvärsäkra och självgoda förståsigpå kommentarer och analyser. Ofta förhastade kommentarer som inte stämmer. Men det räcker nu. Jag tror att det är Peter på filmen om du inte tror det behöver du inte kommentera mer.
Det var ingen kommentar till dig. Och det var tråkigt att du uppfattar det så.
Men jag tänker inte vara någon PR-agent som okritiskt håller med och föra dig bakom ljuset.
Kejsarens nya kläder typ. (Jag håller ju med delvis men inte helt.)
Så att du sedan blir jättebesviken för att det tex visar sig vara i Maj-86.
Vad ska det vara bra för?
Citera
2018-04-20, 01:16
Medlem
Citat:
Nejdå. Jag bara säger vad jag ser. Jag känner inte igen PM på bild 2 när han skrattar.
Men på bild 1 så är det rätt likt PM i 20 års åldern, som han ser ut på raketfilmen.
Du vill väl ha ärliga svar? Man ska akta sig för ja-sägare om man inte vill lura sig själv.
Jag tycker att Youtubefilmen är väldigt svår att se på. Dina skärmdumpar har klarare bild.
Så det är svårt. Hoppas verkligen du får svar. Och är det rätt svar kan kanske filmen förbättras.(?)
Bara du inte blir besviken om det får fel svar.

Jag förstår inte hur du kan tycka att han ser ut som 20 år på bilden helt obegripligt. Sedan på bilden där han skrattar är han identisk med PM. Så ditt bildsinne är jag ytterst tveksam till. Och dina tvärsäkra påståenden som du brukar slänga ur dig. Lite för snabbt. Jag vill inte ha ja- sägare men inte heller nej-sägare utan trovärdigt argument.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-20 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in