2018-04-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det är ofattbart. Hur ska det gå för Kims familj när allt är över?

Det är då, om inte tidigare, som jag tror att sorgen kommer som ytterligare en smäll. Att syssla med begravning, minnesstunder och fonden har hållit dem uppe hittills. Jag säger bara det: arma människor!
Citera
2018-04-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Där har jag svårt att hålla med dig. Inte så många per år får vetskap om att ens dotter försvunnit. Inte många får reda på att ens dotter blivit styckad. Och dödad. Och torterad när hon var vid liv. Förutom sorgen att ha förlorat en dotter resp syster, de kommer också ha vetskap om att hon med all säkerhet led fruktansvärt under en tid innan hon, barmhärtigt kanske, avled.

Det måste vara fruktansvärt. Som förälder vill man ta på sig sitt barns smärta om man visste att hon inte skulle lida då. Men så är det ju inte och KWs föräldrar har ett helvete framför sig med mardrömmar och ångest för lång tid framöver. Bara för att en ond person som PM ville leva ut sina perversiteter för några timmar.
Citera
2018-04-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det måste vara fruktansvärt. Som förälder vill man ta på sig sitt barns smärta om man visste att hon inte skulle lida då. Men så är det ju inte och KWs föräldrar har ett helvete framför sig med mardrömmar och ångest för lång tid framöver. Bara för att en ond person som PM ville leva ut sina perversiteter för några timmar.
När jag häromdagen började begripa att han inte bara troligen filmat det, utan även gjorde det med en gopro-kamera, så fick jag problem med sömnen. Ser framför mig hur han karvar och plågar henne. Han med en kamera på huvudet, och hon ev med påse över SITT huvud. Fy fan.
Citera
2018-04-15, 17:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Var kommer uppgiften om märkliga skador ifrån?

Den enda dåre som har associerats med detta mord, är S Gonerka, vad jag vet.

Han var lika störd som Madsen, men var ett annat sorts djur.

Gonerka avled i slutet på åttiotalet förresten.

Madsens mekaniska, autistiska hjärna kan ha fiixerats vid turistmordet, även om han var oskyldig.

Han var väl i närheten, och kan ha tagit intryck.

Jag skrev "märkliga skador" eftersom Zanukos styckade underliv hittades i området där madsen rörde sig dagligen.
http://dacostarkivet.wordpress.com/tag/豊永和子/
Citat från inlägg 6 sep 2015 (skrolla nedåt förbi den engelsks texten):
"Fynden
Det var en taxichaufför som på morgonen den 30 oktober 1986 gjorde det första makabra fyndet på en lunchrast vid Islands Brygge i Christianshavns kanal i Köpenhamn. En naken kvinnas styckade underliv låg mellan två båtar. Polis tillkallades snabbt, chefen för Köpenhamns mordrotel tog dock händelsen med ro, sannolikt rörde det sig om ett självmordsoffer vars kropp slitits sönder av propellrar resonerade man. Obduktionen sköts upp till måndagen efter."

Jag är inte ensam om att spekulera i om Madsen kan ha stött på japanskan. Okej, inga bevis säger att just Madsen är skyldig till japanskans död, men det ändå inte så långsökt att fundera om den störda ynglingen debuterade med ett sexualsadistiskt mord som 15-åring.
Citera
2018-04-15, 17:39
Medlem
Citat:
Vi vet inte ännu om PM befinner sig inom autistspektrat. Även om mycket tyder på det. Asperger?

Du har rätt, det finns ingen fastställd diagnos på PM. Jag anser precis som du, och andra, att PM skulle pricka i AST ( som det heter numera, enligt diagnosmanualerna, Asperger är en av flera tidigare diagnoser), men vi kan inte hänga på det som Eremona gör rakt av.

Det landar till slut i egenskaper, funktionsnedsättningar av olika typer, i praktiken.
Citera
2018-04-15, 17:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Madsen förhördes av polisen.

Nja, det var ju för mordet på Henrik Christensen. Han blev vel inte förhörd om japanskan, eller?
Eller blev han kanske det nu?
Citera
2018-04-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du har rätt, det finns ingen fastställd diagnos på PM. Jag anser precis som du, och andra, att PM skulle pricka i AST ( som det heter numera, enligt diagnosmanualerna, Asperger är en av flera tidigare diagnoser), men vi kan inte hänga på det som Eremona gör rakt av.

Det landar till slut i egenskaper, funktionsnedsättningar av olika typer, i praktiken.

Jo, men har han en sån störning så vet han ändå vad han har gjort. Han visste vad han gjorde och kunde ha stoppat sig själv. Var/är han däremot psykotisk och inte visste vad han gjorde, vilket ingenting tyder på - då borde han ha lagens strängaste straff.
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-15 kl. 18:04.
Citera
2018-04-15, 18:05
Medlem
Citat:
Jo, men har han en sån störning så vet han ändå vad han har gjort. Han visste vad han gjorde och kunde ha stoppat sig själv. Var/är han däremot psykotisk och inte visste vad han gjorde, vilket ingenting tyder på - då ska han ha lagens strängaste straff.

Ja, det är olika saker. RPU'n gav väl inte ett psykotiskt tillstånd vad jag förstod.

Vilket straff han får, beror på vad han döms för. Du vet väl att rätten måste slå fast dödsorsaken, alternativt bygga mord på indicier. Det är nog som GW säger, ett ganska knepigt läge, juridiskt.
Citera
2018-04-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, det är olika saker. RPU'n gav väl inte ett psykotiskt tillstånd vad jag förstod.

Vilket straff han får, beror på vad han döms för. Du vet väl att rätten måste slå fast dödsorsaken, alternativt bygga mord på indicier. Det är nog som GW säger, ett ganska knepigt läge, juridiskt.

Gällande indiciemål förekommer det titt som tätt att de går till fällande dom, det vet du säkert. Nu vet jag inte hur dansk lag resonerar men jag antar att den är ganska lik den svenska. Med alla fakta och indicier man nu har på bordet så kommer de knappast kunna döma honom för annat än planerat mord.

Den 23e kommer "mentalerkläringen" (mentalförklaringen) och 25e kommer domen. Vi får väl se var det landar. Att han endast skulle fällas för griftesfridsbrott anser jag vara uteslutet. Oavsett om dödsorsaken inte är 100%-igt fastställd.
Citera
2018-04-15, 18:32
Medlem
Citat:
Gällande indiciemål förekommer det titt som tätt att de går till fällande dom, det vet du säkert. Nu vet jag inte hur dansk lag resonerar men jag antar att den är ganska lik den svenska. Med alla fakta och indicier man nu har på bordet så kommer de knappast kunna döma honom för annat än planerat mord.

Den 23e kommer "mentalerkläringen" (mentalförklaringen) och 25e kommer domen. Vi får väl se var det landar. Att han endast skulle fällas för griftesfridsbrott anser jag vara uteslutet. Oavsett om dödsorsaken inte är 100%-igt fastställd.

Mycket talar för mord, ja, men vi får se, som sagt. Det lär väl bli en omgång i högre instans också, oavsett utfall.
Citera
2018-04-15, 18:50
Medlem
Citat:

Tre personer dömer. Det räcker med två som är för livstid eller förvaring om jag förstått rätt. Man måste ju inte bevisa dödsorsak, man behöver bara vara övertygad om att hon är mördad, utom rimligt tvivel. Och det tror jag nog dom är.
Citera
2018-04-15, 18:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, det var ju för mordet på Henrik Christensen. Han blev vel inte förhörd om japanskan, eller?
Eller blev han kanske det nu?
Jag uppfattade det som om PM som 15-åring blivit hörd av polisen. Rörande Japanskan. Han vistades i närheten via raketklubben? Tror jag det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in