Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Ja, han ter sig ju ganska hopplös😆😂
Det tänkte väl de flesta här i tråden från start, att detta var ett udda fall. Inget gräl eller sexuella närmanden kändes rimligt, dock hade man svårt att tänka vad exakt det var. Min fantasi räckte iaf inte till. Bara nästan.
Hm ... att han verkar ha missat blodstänken såhär sent i processen, det är ju närmast tragikomiskt.
Inte en enda amatörkrimmare har väl missat blodstänken på Madsens ansikte och kläder.
Och GW ska föreställa ett proffs.
Den mest kända bilden på post-mord-Madsen (bilden är internationellt spridd) visar ett ganska tydligt stänk, en blodfläck på näsan; blodfläcken är avlång, och den har inte försvunnit, trots kontakt med vatten, och blodet var troligen färskt, tjockt och kletigt när det fastnade på Madsens näsvinge.
Att någon som "bara" styckar ett lik skulle få en sån fläck på näsan utan att den försvann under loppet av flera timmar, det är osannolikt. Att fläcken överlevde Madsens simtur tyder nog på att den satt fast rejält, och kanske var den mkt större från början.
Följande tanke har slagit mig, och du har nog tänkt ung likadant ... Fläcken på näsan är nog bara en fläck som Madsen missat. Det är självklart att han har tvättat sig under loppet av flera timmar, och jag förmodar att Madsens ansikte var rödprickigt kring midnatt.
Den grisiga person som klev iland var säkerligen en rejält putsad version av mördaren Madsen, och man kan inte tänka sig hur han såg direkt efter mordet och likstyckningen.
En sak som förvånar mig (bland hundra andra saker) är varför miffot inte tog av sig overallen när han mördade KW och styckade kroppen ...
Vilka skäl fanns det att söla ner den?
Verkligen inga alls.
Madsens hygien verkar överhuvudtaget ha varit dålig i flera år, och jag gissar att den dåliga hygienen hänger ihop med depression, och kanske hänger den också ihop med neuropsykiatriska problem (ADHD, Asperger osv osv).
Att Madsen är icke-neurotypisk verkar iaf ganska klart.