2017-08-14, 15:12
Medlem
DyslexiKungens avatar
Kan man bygga en egen U-Båt, så då kan man säkert gömma en kropp också, så att ingen hittar den?
Citera
2017-08-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Dykfartyget FOENIKS MILJOE har snurrat runt lite, och ligger nu still vid 55°42.13' N 12°40.18' E.
https://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=14&call=i%2F219004907&timerange=108 00&tail=10800

Dykfartyget M/S WOTAN har lämnat Flakfortet dit den gick i går kväll, och tycks vara på väg i riktning mot samma område som FOENIKS MILJOE.
https://aprs.fi/#!call=i%2F219001754&timerange=3600&tail=3600

Om det nu har med detta att göra.

Känns mindre troligt, det ser mer ut som service av vindkraftsparken, spot on tom.
Citera
2017-08-14, 15:17
Medlem
I min värld är det rätt klarlagt att PM av någon anledning bragt KW om livet, dumpat hennes kropp (med eller utan sänke) när han åkte runt utan lanternor under natten där, och sen sänkt ubåten för att tvätta rent den på bevismaterial. Tiotusenfrågan nu känns som varför? Alltså vad hände i ubåten? Spontant vekrar det finnas tre rimliga alternativ:

1) I intervjun ställer hon någon kritisk fråga eller så råkar han försäga sig om något och det hela leder till en arg diskussion som slutar med att han har ihjäl henne.
- Hon skulle försvara sig, och han skulle potentiellt ha rivmärken, blåmärken, trasiga kläder, något sådant som spår. Det har inte kommit fram något om något sådant. Alternativet är att han använder något tillhygge, överraskar henne bakifrån, på något sätt lyckas avväpna henne så snabbt att hon inte hinner/kan försvara sig.
2) Sexuellt, han gör närmanden som hon avvärger, och det leder till samma förlopp som (1)
3) Olycka, han har gjort något fundamentalt misstag i hanteringen av ubåten så hon bragts om livet. Vissa har varit inne på att hon kanske blivit koldioxidförgiftad i själva innandömet av ubåten under tiden som han har brummat på som ingenting uppe i tornet.
- Olycka skulle kanske inte lämna mycket spår i själva ubåten, så en sänkning blir då onödig? Samt varför ringer han då inte efter hjälp? Även om han drabbades av panik i stunden så måste han förstått att det skulle vara en bättre utgång för honom än den sits han är i nu, väl?

Missar jag något alternativ som känns troligt?

Jag har läst en hel om honom nu, och att han kan bli ARG verkar väldigt tydlgit, tillochmed smått galen, men våldsam? Om det är alternativ ett eller två så måste det skett att han bara sett rött, och då tänker jag att det med stor sannolikhet har hänt förr - att han lackat ur och kanske inte mördat någon men absolut misshandlat, eller hur? För hon är ju ingen speciell för honom, de skulle ut ett par timmar (inte veckor liksom), han verkar gilla media och uppmärksamhet och hon är absolut en nyckel till det för honom så han borde kunna hålla sig i skinnet, kontrollera humöret, ett par timmar tycker jag - om det helt enkelt inte går att kontrollera för honom, och det är det jag menar att något liknande borde hänt förr...
Senast redigerad av aloc 2017-08-14 kl. 15:19. Anledning: typ typo
Citera
2017-08-14, 15:18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
Min hypotes:

Uppfinnare och projektnissar tenderar att ofta ha ont om pengar, och en ubåt kan användas till att transportera diverse varor som ger snabb likviditet: Journalisten är där för att göra ett reportage, med eller utan föraningar, hon upptäcker något som kan sänka Madsen som person, Madsen får panik och dräper den stackars kvinnan för att dölja hans ljusskygga verksamhet...
Om hon nu är en journalist värd namnet så börjar man ju inte gasta om ev olagligheter under ett reportage
Citera
2017-08-14, 15:19
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
Min hypotes:

Uppfinnare och projektnissar tenderar att ofta ha ont om pengar, och en ubåt kan användas till att transportera diverse varor som ger snabb likviditet: Journalisten är där för att göra ett reportage, med eller utan föraningar, hon upptäcker något som kan sänka Madsen som person, Madsen får panik och dräper den stackars kvinnan för att dölja hans ljusskygga verksamhet...

Nåt sånt ja. Han har ju skrutit om tidigare hur fri man var med u-båten eftersom den i prnicip inte går att spåra.
Citera
2017-08-14, 15:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Enligt polisen är det bevisat att PM själv sänkte båten.
Den tekniska utredningen visar att ubåten sänktes avsiktligt, skriver Köpenhamnspolisen i ett pressmeddelande. http://www.mynewsdesk.com/dk/koebenhavns-politi/pressreleases/eftersoegningen-fortsaetter-i-sag-om-ubaad-2107073

Undersökningen har gjorts av polisen och ubåtsexperter från danska försvaret. Polisen lämnar inga närmare uppgifter om hur bevisningen ser ut men skriver att elektronik från ubåten skickats iväg för noggrannare analyser.
En dialog har även inletts med svensk polis om att utöka eftersökningarna av journalisten Kim Wall till svenska farvatten efter nya uppgifter om hur strömmarna i Öresund såg ut då ubåten åkte från Köpenhamn i torsdags
Citera
2017-08-14, 15:22
Avstängd
dacks avatar
[quote=aloc|61497414]Just den här ubåten är ju ändå lite uppmärksammad så att den skulle användas för smuggling känns lite långsökt - den måste ju bland annat lägga till vid en hamn behövs inte om man exempelvis skall smuggla ett par hundra kg narkotika man går i undervattensläge över territorialgränsen och lägger varorna på botten som sedans kan hämtas upp av någon mindre båt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Enligt polisen är det bevisat att PM själv sänkte båten.
Precis, det som alla misstänkte är bekräftat.
Nu ska PM även ha ändrat sin berättelse.

Mycket osannolikt att han inte är skyldig till KW:s försvinnande.

Frågan är vad som har hänt och var kroppen finns.
Jag tror att han oavsiktligt hade ihjäl henne efter att de bråkat om något.
Han har på något sätt dumpat kroppen i havet långt bort, han hade ju ca 12 timmar på sig.

Är det sant att man måste lägga till vid en brygga för att ta sig ur ubåten? Det skulle försvåra. Folk lägger ju märke till en ubåt. Men det kanske finns ödsliga bryggor på natten.
Citera
Medlem
Gromyko-666s avatar
Tycker han ser väldigt skyldig ut, i mina ögon ser man att han tydliga drag av ÅGREN i hans ansikte efter att han "räddades".

http://d6jf7ok6u1qis.cloudfront.net/imengine/image.php?uuid=5a312722-4ec5-44e4-ba90-f701c040ec0a&type=preview&source=false&function=cr opresize&width=768&height=512&q=40&x=0&y=0&crop_w= 1200&crop_h=800&z=1.3333333333333333
Senast redigerad av Gromyko-666 2017-08-14 kl. 15:29.
Citera
2017-08-14, 15:23
Medlem
Yolandees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbaron33
Säkert har ju polisen kolla på följande och undersöker detta, men den troligaste tesen är att nånting har gått fel och kim bragts om livet, peter madsen får panik och tar ubåten långt ut på havet och dumpar kroppen i vattnet med tyngder för annars kommer kroppen att flyta upp..

Min undran är vad han använt för att tynga ner kroppen, måste ju åtminstånde vara nånting som väger 10-20 kg och fanns på ubåten (vet ej en uppsvälld kropps lyftkraft så jag chansar lite med vikten), polisen borde gå igenom gamla foton och jämföra med nuvarande upphämtade ubåt, kolla med dom som tidigare åkt med om det är nått som fattas, kolla igenom kortköp sedan 10 år tillbaka samt att se om det är nått som fattas som borde finnas med på ubåten som inte finns nu, samt eventuella inventarielistor etc.

om polisen märker att nått med tyngd fattas så borde det ju inte ha flytit iväg när ubåten sjönk och krängde ubåten så att det tippades ur så borde det ligga i närheten, annars är det nog det som använts när hon sänktes, dvs om nått med tyngd fattas.

som sagt polisen kollar säkert redan detta

Eller så är ingen död. Hon har gjort sitt jobb och sitter safe någonstans!
Citera
2017-08-14, 15:26
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Precis, det som alla misstänkte är bekräftat.
Nu ska PM även ha ändrat sin berättelse.

Mycket osannolikt att han inte är skyldig till KW:s försvinnande.

Frågan är vad som har hänt och var kroppen finns.
Jag tror att han oavsiktligt hade ihjäl henne efter att de bråkat om något.
Han har på något sätt dumpat kroppen i havet långt bort, han hade ju ca 12 timmar på sig.

Är det sant att man måste lägga till vid en brygga för att ta sig ur ubåten? Det skulle försvåra. Folk lägger ju märke till en ubåt. Men det kanske finns ödsliga bryggor på natten.

Har han ändrat den igen eller menar du ändringen som gjordes igår?
Citera
2017-08-14, 15:26
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Kan man bygga en egen U-Båt, så då kan man säkert gömma en kropp också, så att ingen hittar den?

Inte helt säkert: Till skillnad från gemene man som kan 'lite om mycket' så är de flesta s.k. genier helt insnöade på ett eller ett fåtal ämne, men har inte en aning om hur man bär sig åt i andra ämnesområden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in