2018-03-06, 14:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Rösten i videon gör mig faktiskt osäker, har aldrig hört en transa med så bra röst. Men som "expert" så är det särskilt kraniets strukturella drag. Benstrukturen över näsan/ögonen (glabella), slopningen på pannan, vinklen på käkan framifrån och sidan, storleken på ekstremiteter, inkl. händerna, kroppens längd, muskulaturen på armarna (som på skelettet lämnar tydliga muskelhäften hos män). Och av icke-expertevidens: Hårlinien, typ hon har hårlinie som en mand runt 35-40 års åldern.

Men det kan så klart vara en tjej. Utifrån bilderna och filmklippen är min värdering att det är en man, men filmklippet får mig att tveka, dock endast beroende på rösten. Jag skulle fortfarande slå vad om att det där är en man.

Och vad det tillför tråden. Att det är en snubbe med patologisk fetish och diversa parafilier troligen, och att han var knullkompis och fetish-booster för en tortyrmördare som han fortfarande verkar kåt på. Det ändrar liksom förtolkningsramen jämfört med om det är en sliten 2-barnsmorsa som vill ha uppmärksamhet från en man.
Ja, skulle det vara så att det är en snubbe med patologisk fetish och diversa parafilier samt KK och fetish-booster för en tortyrmördare - så är ju detta något som skulle kunna få fram en hel del intressant info för fallet.
Citera
2018-03-06, 14:40
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
OK, ni får själva evaluera om ansiktet är mest typiskt en 39-40 årig man eller kvinna. Har tagit 4 bilder på slump och sen Deidre bredvid, sen kan ni se vilken likhetsklass hon hör till hos.

http://i63.tinypic.com/mv0vi8.png
Hehe, nu börjar det bli lite avancerade test. Jag känner nog att jag kanske ska tro på min allra första instinkt - att det var en man.
Sen också de speciella detaljer jag nu förstått att man kan uppmärksamma som kan visa skillnader manligt/kvinnligt, sånt man kanske inte tänker på i vardagslag. Helt säker är jag inte, rösten var så "förföriskt" kvinnlig men andra detaljer ger mig lite mer tvekan, tror mest på man.
Citera
2018-03-06, 14:43
Medlem
miss-fires avatar
I förrgår läste jag i GT tror jag det var och hittar inte länken just nu, att PM har bett om att få uttala sig i rätten. Av någon anledning känner jag stor olust inför detta och en dålig känsla suga tag i maggropen. Jag får en känsla av att PM kommer utnyttja rättegången för att ha sina egna utspel och dirigera runt för maximal mediaexponering.

Men på någotvis känner jag en oro, att han inför Kims anhöriga kommer berätta de mest bestialiska detaljer man kan tänka sig. Att få vrida om kniven en sista gång och se deras lidande. Det blir en förlängning av det han gjort och att han kan njuta av sitt verk en sista gång.

Jag kanske inbillar mig, men PM är en extremt störd individ och han känns oberäknelig. Jag tror han vet att det är helt kört och gör då istället 180 graders vändning, för att spä på bilden av honom som ett monster.

Usch jag ryser av bara tanken.
Citera
2018-03-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
I förrgår läste jag i GT tror jag det var och hittar inte länken just nu, att PM har bett om att få uttala sig i rätten. Av någon anledning känner jag stor olust inför detta och en dålig känsla suga tag i maggropen. Jag får en känsla av att PM kommer utnyttja rättegången för att ha sina egna utspel och dirigera runt för maximal mediaexponering.

Men på någotvis känner jag en oro, att han inför Kims anhöriga kommer berätta de mest bestialiska detaljer man kan tänka sig. Att få vrida om kniven en sista gång och se deras lidande. Det blir en förlängning av det han gjort och att han kan njuta av sitt verk en sista gång.

Jag kanske inbillar mig, men PM är en extremt störd individ och han känns oberäknelig. Jag tror han vet att det är helt kört och gör då istället 180 graders vändning, för att spä på bilden av honom som ett monster.

Usch jag ryser av bara tanken.

Tror att han kan skylla på att det "vilar en förbannelse över Nautilus" osv alternativt/och breda ut sig om olyckan. Och att han tänker på Kim varje dag.
Citera
2018-03-06, 14:51
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
OK, ni får själva evaluera om ansiktet är mest typiskt en 39-40 årig man eller kvinna. Har tagit 4 bilder på slump och sen Deidre bredvid, sen kan ni se vilken likhetsklass hon hör till hos.

DK påminner väldigt mycket om en nära vän till mig. Hon är dock 100% kvinna, men har varit body builder och tagit väldigt mycket steroider. De har samma typ av ansiktsdrag, som är manliga pga det tidigare steroidmissbruket.

Jag själv är också kvinna men bygger muskler väldigt lätt, är extremt bred över axlarna och har breda okvinnliga händer. Mitt genetiska arv från min far. Dock så ser jag kvinnlig ut i övrigt, så jag misstas knappast för en man.

Tror DK absolut kan vara 100% kvinna, hon har bara inte begåvats med kvinnliga drag.
Citera
2018-03-06, 14:59
Medlem
Citat:

Jag har sett många transor med ljus röst. Och hen kan äta hormoner. Allt i hens uppenbarelse luktar man.

En man som PM delar sm intresse. Hen bangar antagligen inte för något PM hennes drömprins vill hitta på. Nu förstår hen kanske att det kan vändas mot hen, så då måste hen "vittna emot" PM. Men det kommer inte vara något negativt mer än "kunde nånting hänt mig"?
Citera
2018-03-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, verkligen klasskillnad, det är på två helt olika nivåer - långt ifrån varandra. Tänkte också på det Michael Refshaleøen berättade i intervjun, att inget var som han förväntat sig. Ingen avancerad teknologi, utan hamnade mitt i - ja, vad fan var det? Och sedan Madsens bemötande och att projektet var inställt.

Håller fullständigt med om det du skriver. Har nu läst allt och även kommentarerna, ända tills de börjar skriva om att Nautilus är saknad.
Hans bitterhet är självförtärande och förluster, kritik, gamla förorätter och andras framgångar tar han personligt - hans ego pallar inte det. Är som att alla hans olika projekt med raketer, ubåtar etc är en del av honom, som om de vore hans barn. Den enorma bitterheten tar överhanden och hans största driv blir hämnd. Kreativitet, nya idéer och nyskapande får en underordnad roll. Det skiter sig totalt i hans skalle, nu är det hämnd och återtagande av kontroll som gäller. Är det bara skit och luftslott han byggt? Som inte duger.
Triggern är i gång för det ultimata sexualsadistiska dådet, där han får leka Gud igen.
Njuta och återta förlorad makt och kontroll.

Den sexuella driften kan "sublimeras" med kreativitet. Jag tror att hans skapande o projekt har fått honom att "glömma" driften och "renade" honom från det onda och smutsiga. Han hade ju raketnazisten som en förebild, som någon som hade både onda och goda sidor. Men som ändå var betydelsefull för raketutvecklingen. Så "man får ta det gode med de onde" typ. Men driften tog emellanåt över och han gjorde vad han nu gjorde. Och raket-Madsen avgick med döden 10 augusti. Om inte hans skapande längre fanns, så återstod ju endast det onda. Så det var ett slags självmord där han drog med en annan oskyldig människa som offer. Inblandat med att det var dey han gick igång på.
Citera
2018-03-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, verkligen klasskillnad, det är på två helt olika nivåer - långt ifrån varandra. Tänkte också på det Michael Refshaleøen berättade i intervjun, att inget var som han förväntat sig. Ingen avancerad teknologi, utan hamnade mitt i - ja, vad fan var det? Och sedan Madsens bemötande och att projektet var inställt.

Håller fullständigt med om det du skriver. Har nu läst allt och även kommentarerna, ända tills de börjar skriva om att Nautilus är saknad.
Hans bitterhet är självförtärande och förluster, kritik, gamla förorätter och andras framgångar tar han personligt - hans ego pallar inte det. Är som att alla hans olika projekt med raketer, ubåtar etc är en del av honom, som om de vore hans barn. Den enorma bitterheten tar överhanden och hans största driv blir hämnd. Kreativitet, nya idéer och nyskapande får en underordnad roll. Det skiter sig totalt i hans skalle, nu är det hämnd och återtagande av kontroll som gäller. Är det bara skit och luftslott han byggt? Som inte duger.
Triggern är i gång för det ultimata sexualsadistiska dådet, där han får leka Gud igen.
Njuta och återta förlorad makt och kontroll.
Michael heter inte Refshaleön det är platsen.
Citera
2018-03-06, 15:16
Medlem
Mooskys avatar
Trådens idol Mette Grith Strage har uttalat sig.
Citat:
Men den danska stjärnadvokaten Mette Grith Strage tror att den mordmisstänkte uppfinnaren i stället kommer att få ett tidsbestämt straff.

– Jag tror att åklagaren får svårt att få Peter Madsen dömd till livstid, säger Strage.

– Även om det här är ett fruktansvärt brott, är det så i Danmark att livstid vanligtvis brukar handla om fler mord än ett, eller kanske mord och mordförsök. Det är ovanligt att man döms till livstid för endast ett mord, säger Mette Grith Strage.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8wjEOG/advokaten-darfor-doms-inte-madsen-till-livstid

Danmark ligger efter gällande straffpåföljden för mord och har alltså mest livstids fängelse när det gäller fler mord än ett eller ett mord och mordförsök. Men vi får hur domen landar. Däremot är de nog extra stränga eftersom KW var svensk och att fallet är uppmärksammat. Men den här stjärnadvokaten bör veta vad hon talar om.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-06 kl. 15:48.
Citera
2018-03-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Högfungerade autister kan koppla loss helt från medmänniskorna, ja, och ADD-personer gör det åxo. Man kan nästan se 1/0-brytaren knäppa till i deras huvuden...

Nåväl, att Madsen har nån sorts neuropsykiatrist problem, det behöver nog inte debatteras...

Och att kombinationen av autism, perversioner och våldsamhet är mkt farlig och nödvändig att uppmärksamma överallt, det är ju helt klart...

Stödet till autister ska inte bara ges av humanitära skäl. Vi vill åxo förhindra att autister blir tragedier och föremål för polisutredningar...

Jag gissar att Jeffrey Dahmer är ett exempel på hur illa det kan gå när skola och föräldrar inte ser en klart avvikande person störta i avgrunden...

Dahmer fick ingen diagnos, men troligen fanns det en stor autistisk komponent där. Han var tidigt fascinerad av ljudet av ben som släpptes på golvet, och senare var han fixerad vid bröstkorgar osv...

Han uppvisade fö torftig mimik, och jag har inte sett en enda seriemördare som uppvisat levande mimik.

Torftig mimik har åxo Madsen.

Men om han är seriemördare får vi nog aldrig veta...
Både ock ibland på vissa bilder fast mer för några år sedan har han en energi i blicken som ser ut att vara positiv. Lite pentrollväderbiten.
Men det finns ju en hel del andra uttryck och framför allt sliten i ansiktet. Han är ju bara 46 ca
Citera
2018-03-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Ja, du har helt rätt, den länkades in. Men essensen var densamma. Jag tror i alla fall att för Madsen var handlingen något viktigare än person. Jag tror att Kim var ett av potentiella offer, men det hade lika gärna kunnat vara någon annan som föll i hans fälla, den vidrige lille Madsen.

Någon annan, ja. Men inte vem som helst. Då hade han kunnat locka med sig någon av de fala damerna som frekventerar Istedgade där han själv bodde.
Citera
2018-03-06, 15:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Michael heter inte Refshaleön det är platsen.
Haha, det blev konstigt. Skulle stått Michael "när han anlänt till" Refshaleön, berättade i intervjun.
Ibland leker tangenterna ett eget liv så man borde kolla en extra gång innan man skickar svaret.
Tack för rättelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in