2017-08-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu är ju inte jag kvinna men för min egen del så lätt, inga problem. Du kan råka ut för en tokig taxichaffis, en pilot som kraschar in i ett berg med mening, man kan fan inte gå runt hela livet och vara rädd för sånt som är så ovanligt.

Det är alltså en jäkla skillnad på att sätta sig i en taxi och en ubåt vad gäller utsattheten.

och nej - jag hade inte gjort det. Taxi är i alla fall en situation och transportmedel man är van vid.
Senast redigerad av Glenn Lauritz A 2017-08-14 kl. 01:57.
Citera
Medlem
Finns två bord i ubåten enligt filmen med hårda hörn, om nu någon olycka skulle ha inträffat. Trångt med mycket reglaget här och där. Men nja, när åklagare pratar om "känsliga" uppgifter kan det tyda på sex eller något sjukdomstillstånd.

Hon kanske led av panikångest och lämnade båten i panik. Enligt PM:s version.

Fanns ju en kvinna på Liseberg som skulle hoppa av båten i Flum Ride precis innan stora fallet och som råkade ut för en svår olycka.
Citera
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Som sagt.
Denna "Åsa-Nisse" kan stoltsera med bland annat World Technology Award från 2011.
PM var en av ruskigt många nominerade. Han vann INTE.
https://wtn.net/summit2011/winners.html

Citat:
Ursprungligen postat av Mark Twain
Get your facts first, then you can distort them as you please.
Citera
2017-08-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
OK, ja journalister jobbar såklart olika.

Dock ska sägas att det är helt irrelevant att hon är freelance. Frilansskribenter har även de fotografer som de ringer upp, och som de känner. Jag vet eftersom jag själv jobbade som frilansjournalist i början av 90-talet och man fick alltid en fotograf med sig om man behövde det.
Mycket magrare tider nu - inte lätt att vara fotograf eftersom både små och stora tidningar numera oftast förväntar sig att journalisten själv tar bilderna. Rena sotdöden för fotografer inom tidningsbranschen.

Så inte anmärkningsvärt om hon behöver jobba ensam.
Citera
2017-08-14, 01:58
Medlem
Nu för tiden fotar väl många journalister själva? Hon kanske gick ut på skrovet för att få en bra bild och ramlade då i och slog i huvudet eller försvann? Därav brottsrubriceringen "att med oaktsamhet ha orsakats hennes död".
Citera
2017-08-14, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Mycket magrare tider nu - inte lätt att vara fotograf eftersom både små och stora tidningar numera oftast förväntar sig att journalisten själv tar bilderna. Rena sotdöden för fotografer inom tidningsbranschen.

Så inte anmärkningsvärt om hon behöver jobba ensam.

Det är i och för sig sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vad är tvärt om? Vilken nytta har du av en CO-mätare i en husvagn på natten? Du missade nog "husvagn"
Nu förstår jag ingenting. Priset på dessa mätare påverkas väl inte om du ska ha den i en husvagn eller inte? CO-mätare är billiga och robusta medan de flesta CO2-mätarna är dyrare och förbrukningsvara. Det hade ingenting att göra med vilken som behövs för vilken applikation!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
newsflash. ubåtsklubben är upplöst som jag minns det. Båten ligger nu under hans egen paroll, RaketGalningens Rymdlaboratorium. Alltså lyssna på hur det låter. Som ett jävla barnprogram. SuperTed typ.
Hm - så han har alltså någonstans hittat en rejäl bunt pengar.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Nej det stämmer att personen i fråga ej är en uppfinnare i egentlig mening. Det har också påpekats tidigare i tråden. Ubåtens teknik bygger i mångt och mycket på teknik från de tidigare världskrigen som jag uppfattat det. Diesel- och elmotordrift är gammal och beprövad teknik och skrovet är bara en stor ståltub. Så ubåtsföreningens aktiviteter kan väl jämföras med en klubb som bygger raggarbilar av det finare och samtidigt ovanligare slaget.

Då förstår jag. Det handlade alltså bara om saken att bygga en egen ubåt på personnivå vilket egentligen oftast sker utifrån nationsnivå.

Kanske avslöjade Wall under dykning att hon hade information som sammankopplade Madsen med byggandet av Narco-ubåtar åt kartellerna i SydAmerika?
Citera
2017-08-14, 02:00
Medlem
Browndawgs avatar
Ja vi ponerar då att stålkorven har ca 7kw (10hp). Borde väl räcka att driva fram den i 3,5 knop? Det var det specifikationerna sa. Maxfart under vatten 3,5 knop. Det är inte snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Antar du menar att hon ick panik, och det kan vara kränkande. Kanske också jobbigt, men knappast kränkande att hör att han också fick panik och gjorde sig av med henne. Men varför båten?

En bättre variant på det är att hon var påtänd, dom hade kanske haft sex, hon går upp i tornet, lutar sig/slinter i, och är borta. Men, varför sänka båten?
Du verkar att inte förstår vad jag menar. Jag är övertygad att han har dödat henne med våld och har hittat på en saga för att rädda själv. Men det han sagt/hittat på är kränkande för BOs anhöriga. Vad kan de vara? Jag tror att sex -och drogrelaterade händelse är kränkande för anhöriga. Vad kan vara mer som han hittat på och som är kränkande?
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Hm - så han har alltså någonstans hittat en rejäl bunt pengar.
Vad pratar du om? Sällskapet orkade inte hålla på med honom och lämnade. Det finns ett långt blogginlägg på deras hemsida.

http://www.uc3nautilus.dk/

Citat:
På gårsdagens generalforsamling besluttede foreningen sig for at overdrage ubåden til Peter Madsen eller en af Peter Madsen udpeget juridisk person. Foreningen blev stiftet med ubådsdrømme og renovering i tankerne og ikke retslige tvister. Det er derfor med vemod, at vi i foreningsregi må stoppe renoveringen af Nautilus. Vi håber oprigtigt, at Nautilus igen vil blive søsat og leve et langt liv på havet i de nye rammer.

På vegne af ubådsforeningens medlemmer takker bestyrelsen helhjertet alle enkeltpersoner, grupper, donorer, samarbejdsvirksomheder og sponsorer for deres bidrag til den hidtidige renovering og ombygning af ubåden UC3 Nautilus.

Ubådsforeningens Bestyrelse d. 5 marts 2015
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in