Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Noterade också detta stämningsskifte, på detta sätt kommer det med ganska lika mönster se ut varje gång som han blir utfrågad.
Åklagaren har ju nu endast överskådligt lagt grunderna i sitt angreppsbatteri eller hur det nu var GW uttryckte sig 👊🏼
Kommer bli än värre för Madsen när Jakob börjar borra på riktigt.
Det märks mkt tydligt på ÅK, ser fram emot kommande förhör.
Nu lägger han fram fakta knastertorrt och låter PM pladdra, till viss del trissa upp honom.
Citat:
Nu blir det ju heller ingen extra rekonstruktion med motorerna , så då lär han ju vara jävligt sne nästa vecka och framöver (om han ska höras på onsdagvet jag inte.) Nu finns liksom inga halmstrån kvar i gasscenariot, och hans försök att manipulera fram en reparation av motorerna lyckades självklart inte så kanske vankas ny version av hur Kim dog till nästa vecka?
https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-beskedet-fran-ratten-stoppar-madsens-krav/
Har han tänkt sig att få ubåten fixad gratis för att sen när griftefridsbrottet är avtjänat kunna få tillbaka båten igen?
Vet han inte om att den ska destrueras?
Det är en framställan av ÅK som sen domstolen beslutar. Fram tills dess försöker väl PM trixa.
Såg det här i live som sammanfaller till viss del:
"Anklageren gennemgår nu kort Peter Madsens forklaring om undetrykket i ubåden, der har suget lågerne fast og gjort, at Kim Wall, ifølge Peter Madsens forklaring, omkom af kulilteforklaring.
Forklaringen er sendt til teknologisk institut, som har gennemgået den og testet den. Resultatet kommer senere i sagen."
Live eb
Citat:
Kommer du ihåg vilket ämne de var inne på när det ledde till timeout sist?
Var det ang sperman i kalsongerna?
Gällande brevet där han siade om att han kunde känna Kims själ, att han visste att hon inte var arg.
Det är nu hans advokat ber om en paus och liverapporteringarna har strax innan börjat notera hans irritation.
Han sägs sucka djupt då han sätter sig när de är tillbaka i lokalen. Sen noteras foten fladdra och live rapporterar tilltagande irritation.
"- Når man er i min situation og har oplevet, hvad jeg har oplevet, så bliver man også spirituel."
live eb
Hans förklaringar är så jävla dåliga, samtidigt som det är groteskt att skratta åt.
Som svar på ÅKs fråga om en farlig situation med en kvinna på hans ubåt (nåt brev) så säger han att han enkom rör sig i sådan miljö för att det är större utbud:
"Jeg har ikke nogen videre interesse i SM, men det er nu engang sådan, at koncentrationen af promiskuøse damer er højere i de miljø, hvor den slags dyrkes. Og når man nu har en interesse i promiskuøsitet, så er det der man søger hen. Men det er ikke min interesse, siger Peter Madsen"
live eb.
Pm hade ju ett utlägg om hur rörd han blev av halshuggningsfilmen:
"- Hvis jeg ser noget, hvor en svag part er udsat for noget, så bliver jeg emotionelt påvirket. Det er aldeles aseksuelt for mig, siger Peter Madesen med henvisning til videoen, som viser overskæringen af en kvindes hals."
"- Den video er ikke noget erotisk for mig. Jeg har set den video og grædt og følt, siger Peter Madsen." live eb
Men han förklarar även att han minsann kan gråta i fler sammanhang

:
"Peter Madsen begynder i stedet at tale om mentalerklæringen. Han siger, at han undervejs kunne græde, hvis samtalen for eksempel handlede om hans ekskone, hans katte eller sågar Martin Luther King, fortæller han."
live dr