2018-03-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Tror du - men det tror inte jag. Fakta i en människas liv är att veta hela historien - det är det ingen här som vet. Inte du heller.
Den enda som med säkerhet vet är Peter Madsen. Och han kommer ju inte att erkänna.
Men det finns bevis och fakta som man inte kan bortse ifrån. DNA tex som berättar vad som hände och vad som inte hände.
PM har fått sädesutlösning i sina kallingar. På KiM finns inga DNA från Madsen men väl skador från hans verktyg och märken från spännband. På PM finns DNA blod,muskelvävnad,benflisor mm från KiM.
Något sex i egentlig mening har inte förekommit mellan de här två personerna. Det kan jag säkert säga iallafall.
Citera
2018-03-16, 01:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Noterade också detta stämningsskifte, på detta sätt kommer det med ganska lika mönster se ut varje gång som han blir utfrågad.

Åklagaren har ju nu endast överskådligt lagt grunderna i sitt angreppsbatteri eller hur det nu var GW uttryckte sig 👊🏼
Kommer bli än värre för Madsen när Jakob börjar borra på riktigt.
Det märks mkt tydligt på ÅK, ser fram emot kommande förhör.
Nu lägger han fram fakta knastertorrt och låter PM pladdra, till viss del trissa upp honom.
Citat:
Nu blir det ju heller ingen extra rekonstruktion med motorerna , så då lär han ju vara jävligt sne nästa vecka och framöver (om han ska höras på onsdagvet jag inte.) Nu finns liksom inga halmstrån kvar i gasscenariot, och hans försök att manipulera fram en reparation av motorerna lyckades självklart inte så kanske vankas ny version av hur Kim dog till nästa vecka?
https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-beskedet-fran-ratten-stoppar-madsens-krav/

Har han tänkt sig att få ubåten fixad gratis för att sen när griftefridsbrottet är avtjänat kunna få tillbaka båten igen?
Vet han inte om att den ska destrueras?
Det är en framställan av ÅK som sen domstolen beslutar. Fram tills dess försöker väl PM trixa.

Såg det här i live som sammanfaller till viss del:
"Anklageren gennemgår nu kort Peter Madsens forklaring om undetrykket i ubåden, der har suget lågerne fast og gjort, at Kim Wall, ifølge Peter Madsens forklaring, omkom af kulilteforklaring.
Forklaringen er sendt til teknologisk institut, som har gennemgået den og testet den. Resultatet kommer senere i sagen."

Live eb
Citat:
Kommer du ihåg vilket ämne de var inne på när det ledde till timeout sist?
Var det ang sperman i kalsongerna?
Gällande brevet där han siade om att han kunde känna Kims själ, att han visste att hon inte var arg.
Det är nu hans advokat ber om en paus och liverapporteringarna har strax innan börjat notera hans irritation.
Han sägs sucka djupt då han sätter sig när de är tillbaka i lokalen. Sen noteras foten fladdra och live rapporterar tilltagande irritation.

"- Når man er i min situation og har oplevet, hvad jeg har oplevet, så bliver man også spirituel."
live eb

Hans förklaringar är så jävla dåliga, samtidigt som det är groteskt att skratta åt.
Som svar på ÅKs fråga om en farlig situation med en kvinna på hans ubåt (nåt brev) så säger han att han enkom rör sig i sådan miljö för att det är större utbud:

"Jeg har ikke nogen videre interesse i SM, men det er nu engang sådan, at koncentrationen af promiskuøse damer er højere i de miljø, hvor den slags dyrkes. Og når man nu har en interesse i promiskuøsitet, så er det der man søger hen. Men det er ikke min interesse, siger Peter Madsen"
live eb.

Pm hade ju ett utlägg om hur rörd han blev av halshuggningsfilmen:

"- Hvis jeg ser noget, hvor en svag part er udsat for noget, så bliver jeg emotionelt påvirket. Det er aldeles aseksuelt for mig, siger Peter Madesen med henvisning til videoen, som viser overskæringen af en kvindes hals."
"- Den video er ikke noget erotisk for mig. Jeg har set den video og grædt og følt, siger Peter Madsen."
live eb

Men han förklarar även att han minsann kan gråta i fler sammanhang :

"Peter Madsen begynder i stedet at tale om mentalerklæringen. Han siger, at han undervejs kunne græde, hvis samtalen for eksempel handlede om hans ekskone, hans katte eller sågar Martin Luther King, fortæller han."
live dr
Citera
2018-03-16, 01:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu känner jag inte honom, men generellt så tror jag att det är relativt lätt att komma över ett dödsfall när man bara har haft ett relativt löst förhållande.
Dina primitiva, gränslöst empatilösa och ogrundade påståenden om hur en okänd människa upplever sorg efter att den älskade partnern dött - det säger mer om dig själv och din brist på kärleksfulla relationer. Det tillför i vart fall inget om Kims pojkväns sorg. Kim dog inte av sjukdom eller av en olyckshändelse.
Att få veta att ens älskade blivit utsatt för bestialisk tortyr, plågad till döds, slaktad och styckad av en psykopatisk, empatistörd sexualsadist, medan han själv inte var långt därifrån, utan att veta något och inget kunna göra, det är ett svart trauma som kommer att förfölja honom hela livet. Det minnet är inget som bleknar, det minnet är förknippat med livslång mental smärta.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, jag tror inte att unge Stobbe kommer att dö av brustet hjärta, faktiskt. Jag tror att han kommer att gå vidare, och livet ut ha en partyhistoria att berätta, som nästan alla kommer att vara nyfikna på. En historia som han kommer att brodera ut mer och mer, långt efter att den verkliga Kims minne förbleknat...
Du blandar ihop folk här. Det är inte Stobbe som lider av alla de allvarliga störningar som skulle föranleda att berätta om det som hände Kim som partyhistoria. Finns bara en person här - Peter Madsen - som har alla de störningar och drifter som skulle ge honom en njutning av att hamna i centrum genom att berätta vad han gjorde med Kim som en "partyhistoria" i de mörka sammanhang han ingick i med kinky fester, konstiga sällskap med möten från nätsajter osv.
Citera
2018-03-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Hon är inte ensam. I stort sett alla svenska reportrar samt kriminologer/advokater (utom GW) uttalar
Madsen som Mäddsen. Hur svårt kan det vara att lära sig att uttala nordiska efternamn?
Så pass svårt att de flesta skulle få sparken när det kommer till finska efternamn (och orter för den delen), det är väl ungefär samma med danska efternamn gissar jag med undantag för Jensen och liknande. Jag antar att det beror på att journalisterna ska låtsas och visa att de kan och är världsvana sen blir det bara pannkaka av allt.
Citera
2018-03-16, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Dina primitiva, gränslöst empatilösa och ogrundade påståenden om hur en okänd människa upplever sorg efter att den älskade partnern dött - det säger mer om dig själv och din brist på kärleksfulla relationer. Det tillför i vart fall inget om Kims pojkväns sorg. Kim dog inte av sjukdom eller av en olyckshändelse.
Att få veta att ens älskade blivit utsatt för bestialisk tortyr, plågad till döds, slaktad och styckad av en psykopatisk, empatistörd sexualsadist, medan han själv inte var långt därifrån, utan att veta något och inget kunna göra, det är ett svart trauma som kommer att förfölja honom hela livet. Det minnet är inget som bleknar, det minnet är förknippat med livslång mental smärta.

Du blandar ihop folk här. Det är inte Stobbe som lider av alla de allvarliga störningar som skulle föranleda att berätta om det som hände Kim som partyhistoria. Finns bara en person här - Peter Madsen - som har alla de störningar och drifter som skulle ge honom en njutning av att hamna i centrum genom att berätta vad han gjorde med Kim som en "partyhistoria" i de mörka sammanhang han ingick i med kinky fester, konstiga sällskap med möten från nätsajter osv.

Håller helt med.
Tror inte heller att det är något som normalt folk varken vill höra eller tala om när det är party.
Citera
2018-03-16, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Så pass svårt att de flesta skulle få sparken när det kommer till finska efternamn (och orter för den delen), det är väl ungefär samma med danska efternamn gissar jag med undantag för Jensen och liknande. Jag antar att det beror på att journalisterna ska låtsas och visa att de kan och är världsvana sen blir det bara pannkaka av allt.
Ja,men trngw har rätt. Ska de säga svenska Peter kan de lika gärna säga Matsson med. Så är det åtminstone konsekvent.
Eller åtminstone Peder Madsen (även om danskar uttalar skumma diftonger som vi inte kan efterhärma).
Bara det blir konsekvent. Det ena eller andra!
Citera
2018-03-16, 01:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Den enda som med säkerhet vet är Peter Madsen. Och han kommer ju inte att erkänna.
Men det finns bevis och fakta som man inte kan bortse ifrån. DNA tex som berättar vad som hände och vad som inte hände.
PM har fått sädesutlösning i sina kallingar. På KiM finns inga DNA från Madsen men väl skador från hans verktyg och märken från spännband. På PM finns DNA blod,muskelvävnad,benflisor mm från KiM.
Något sex i egentlig mening har inte förekommit mellan de här två personerna. Det kan jag säkert säga iallafall.
Jag fattar inte riktigt detta med hans overall. Den hade han alltså på sig när han klev i land.
Men vad är det för påse de pratade om den 3 oktober på rättsmötet?

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."
Live bt
Citera
2018-03-16, 01:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hur gikk det för Jesse? Vad för straff fikk han?
När han dog 1932, två månader efter att han fyllt 73 år, hade han tillbringat 59 år
bakom galler. Han blev alltså aldrig frisläppt efter att ha lustmördat en pojke och en flicka
plus alla andra icke dödliga gärningar han begick mot småpojkar.
Frisläppt lär väl inte heller "våran dansk" bli...fast först ska han ju dömas så klart...

"The only thing that stopped Jesse was getting caught; chances are, if he’d gotten out again, he would have been up to his old tricks again within weeks. Jesse truly deserves his naughtiest boy crown."

Detsamma kan nog sägas om PM.
Han torde inte ha stoppat med KW, han hade nog fått mersmak och fortsatt om han fått
möjlighet till det.
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-16 kl. 02:07.
Citera
2018-03-16, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det märks mkt tydligt på ÅK, ser fram emot kommande förhör.
Nu lägger han fram fakta knastertorrt och låter PM pladdra, till viss del trissa upp honom.

Det är en framställan av ÅK som sen domstolen beslutar. Fram tills dess försöker väl PM trixa.

Såg det här i live som sammanfaller till viss del:
"Anklageren gennemgår nu kort Peter Madsens forklaring om undetrykket i ubåden, der har suget lågerne fast og gjort, at Kim Wall, ifølge Peter Madsens forklaring, omkom af kulilteforklaring.
Forklaringen er sendt til teknologisk institut, som har gennemgået den og testet den. Resultatet kommer senere i sagen."

Live eb

Gällande brevet där han siade om att han kunde känna Kims själ, att han visste att hon inte var arg.
Det är nu hans advokat ber om en paus och liverapporteringarna har strax innan börjat notera hans irritation.
Han sägs sucka djupt då han sätter sig när de är tillbaka i lokalen. Sen noteras foten fladdra och live rapporterar tilltagande irritation.

"- Når man er i min situation og har oplevet, hvad jeg har oplevet, så bliver man også spirituel."
live eb

Hans förklaringar är så jävla dåliga, samtidigt som det är groteskt att skratta åt.
Som svar på ÅKs fråga om en farlig situation med en kvinna på hans ubåt (nåt brev) så säger han att han enkom rör sig i sådan miljö för att det är större utbud:

"Jeg har ikke nogen videre interesse i SM, men det er nu engang sådan, at koncentrationen af promiskuøse damer er højere i de miljø, hvor den slags dyrkes. Og når man nu har en interesse i promiskuøsitet, så er det der man søger hen. Men det er ikke min interesse, siger Peter Madsen"
live eb.

Pm hade ju ett utlägg om hur rörd han blev av halshuggningsfilmen:

"- Hvis jeg ser noget, hvor en svag part er udsat for noget, så bliver jeg emotionelt påvirket. Det er aldeles aseksuelt for mig, siger Peter Madesen med henvisning til videoen, som viser overskæringen af en kvindes hals."
"- Den video er ikke noget erotisk for mig. Jeg har set den video og grædt og følt, siger Peter Madsen."
live eb

Men han förklarar även att han minsann kan gråta i fler sammanhang :

"Peter Madsen begynder i stedet at tale om mentalerklæringen. Han siger, at han undervejs kunne græde, hvis samtalen for eksempel handlede om hans ekskone, hans katte eller sågar Martin Luther King, fortæller han."
live dr

Alltså han försvarar sig med 'näbbar och klor'. Och det är väl inget annat att vänta. Men om dom visat honom filmer med kvinnor som halshuggs? VAA? Vi får förmoda att han inte är i någon bra psykiskt tillstånd. Och han har nyligen styckat en kvinna. DÅ visar man inte sådan film för en sådan person!
Citera
2018-03-16, 02:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Alltså han försvarar sig med 'näbbar och klor'. Och det är väl inget annat att vänta. Men om dom visat honom filmer med kvinnor som halshuggs? VAA? Vi får förmoda att han inte är i någon bra psykiskt tillstånd. Och han har nyligen styckat en kvinna. DÅ visar man inte sådan film för en sådan person!
Vad svamlar du om?
ÅK BESKRIVER den film som PM suttit och glott på - han förhör PM om den film som hittats i hans dator.

Sa du att du var påläst om rättsfallet?
Citera
2018-03-16, 02:02
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Men om dom visat honom filmer med kvinnor som halshuggs? VAA? Vi får förmoda att han inte är i någon bra psykiskt tillstånd. Och han har nyligen styckat en kvinna. DÅ visar man inte sådan film för en sådan person!

Nu var det ju filmer från hans dator, som han redan hade sett flera gånger innan han gav sig ut på havets botten med sin fogsvans...
Citera
2018-03-16, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag fattar inte riktigt detta med hans overall. Den hade han alltså på sig när han klev i land.
Men vad är det för påse de pratade om den 3 oktober på rättsmötet?

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."
Live bt
"Åklagaren rapporterar att en plastkasse med möjliga vävnadsrester också har hittats. Faktum är att muskel-, ben- och fettvävnad, liksom eventuellt hår och fiber, har hittats. Klädseln härrör från en kostym(overall)som Peter Madsen har haft i samband med anhållandet. Där är också spår av blod på ryggen och baksidan. "Live bt

Det här var som jag minns det,något som aldrig följdes upp i pressen ordentligt.
Någon mystisk uppgift som aldrig riktigt blivit bekräftad.
Någon annan kommer kanske bättre ihåg än jag.
Men det låter som att de funnit en plastkasse, med en del av en overall (som att han hade en till med sig?) tillsammans med styckningsrester,hår med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in