2018-03-09, 23:01
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nja med tanke på hans högskoleutbildning osv tycker jag inte att man behöver behandla honom som nån knäppis som inte kan rå för sina impulskontroller mm.

Utbildning har ingenting att göra med graden av psykisk störning.

Men men, vi tycker olika, och vi har garanterat väldigt olika referenser i det här ämnet.
Citera
2018-03-09, 23:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vad dum du är. Du jämför alltså stympning vid snatteri med tand för tand etc angående en sadist som band fast en oskyldig kvinna o började ha sexuell penetration med henne i form av multipla knivstickningar . Röstar du vänster o gick på manifestationen på plattan efter terroratacken också?

Vad är fel på det? Har ni inte fria val och rätt att demonstrera i Sverige ? Du framstår som lite omogen.
Citera
2018-03-09, 23:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Hela den här tråden är full av ämnen som tas upp om och om igen. Detta är en helt ny expertintervju rörande Peter Madsens senaste förklaring (lögn) om hur Kim Wall dog och bör länkas till här för de som är intresserade av att se den, tycker jag. Ännu en spik i kistan kan aldrig skada.

Experten slår hål på Peter Madsens Kolmonoxidförgiftning scenario! Peter Krantz är docent vid Lunds Universitet inom rättsmedicin och en av Sveriges ledande rättmedicinska experter. Han säger att diesel innehåller väldigt låga halter av den giftiga gasen kolmonoxid och att en förgiftning är mycket osannolik. Höga halter av diesel kan även spåras vid obduktion av lungorna eftersom där då finns partiklar av gasen. Han borde vara med vid rättegången och vittna! Madsens sista desperata halmstrå håller alltså inte rättsmedicinskt.
Hör honom tala här: https://www.expressen.se/kvallsposten/experten-slar-hal-pa-madsens-forklaring/
Tack!
Ett sakkunnigutlåtande "off trial" av dignitet.

Detta var väl vad jag ironiserade över igår under pågående rättegång - låt PM pladdra på tills syret tar slut och avrunda med att trycka upp rättsmedicinsk sakfakta i trynet på honom.

Skrev av intervjun delvis (med reservation för skrivfel) då det är intressant vid konfrontation av PMs påståenden.

Citat:
Citera
2018-03-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Tja, det beror ju på vad de kan få fram, det finns ingen fastställd dödsorsak, och hittills har vi inte sett något som 100% kan binda PM vid att ha tagit KW av daga, dock har jag en stark känsla av att just detta kommer vi att få se när förhandlingarna drar igång igen, åtalet känns stabilt byggt, och det ska bli otroligt intressant att följa.

Som sagt, vi får väl se...

Jag har stor tilltro till Åklagaren och polisen, samt tror jag att det Rättspsykiatriska utlåtandet kommer att väga mkt tungt.

Madsen blir förvarad, är min förhoppning.

Vi har bara avverkat EN DAGs förhandling. Skall bli intressant (känns som helt fel ord) hur Madsen tänkt sig fortsättningen på sin "sagohistoria".

När alla skador på synnerligen märkliga ställen skall förklaras .... som helt naturliga, av ubåtens konstruktion, helt nödvändiga att utföra.

Undrar hur han skall lyckas med det?
Citera
2018-03-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jämför med engelskans snarlika ord. Förekommer faktiskt även i svenskan i medicinskt språk.
Ordet har väl egentligen en ganska bred betydelse. Kanske därför de använde det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lesion

Kontussioner, blåmärken kanske?
Citera
2018-03-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han kör med hela registret av härskartekniker som psykopaten kan som ett rinnande vatten,
tror inte han ens förbereder sig utan det kommer spontant. Ser ingen skillnad i hans sätt att argumentera och förhålla sig jämfört med t ex dokumentären ellercresonerande i bloggen.

Här däremot framstår hans oempatiska sidor så gränslösa och narcissismen som ledstjärnaa, Jag, jag och mig själv.

Svarar aldrig direkt på frågor utan viker gärna ut för skapa distans till sig själv
Vänder på frågan mot den som ställde den
Använder förnamnet på åklagaren på ett kompisvis men som i själva verket är ett nedlåtande sätt för att visa sitt överläge

osv.

Skönt att han fortsatte med gasförgiftningen. Detta kommer rättsteknikerna att pulverisera i och med toxikologiska analyserna som kommer att visa NADA gas.
Samt det självklara att han själv borde fått gas i sig och det kommer de visa inte fanns.
Han har fått blod på sig från Kim. Hade hon varit död vid styckningen som han hävdar -" kall och blek" så hade blodflödet stillnat och det verkar då ologiskt att ha Kims blod i ansiktet om han då inte försöker hävda att han stuckit näsan i en avskuren kroppsdel.osv.

Det framkom även i den översiktliga rapporten i förmiddags att kroppen inte blivit utsatt för värme, vilket emotsäger att det skulle bildats värmeångor i kabinen.
Men det är också det som blir en del av hans fall att låta honom pladdra och släppa loss.
Citera
2018-03-09, 23:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelopard
Ad emosjonell patologi:
PM avslører sitt abnorme følelsesliv (eller mangel på sådant) også når han lyver om sin reaksjon på drapsvideoen politiet fant på hans dator:

"Jeg har både følt og grædt...."

a) Han er helt uspesifikk om hva slags følelse det i så fall skal ha vært. Ingen normal person ville forsøke å overbevise en annen om sin følsomhet ved å si: "Jeg føler veldig mye."

b) Han er ikke klar over at ingen normal person ville reagert på en ekstremt sjokkerende drapsscene med gråt. Åndenød, kvalme, svimmelhet, panikk, ja, men ikke en sorgreaksjon! En løgn som misser målet med en mil!

Om han över huvud taget grät då huvudet avlägsnades så var det inte av sorg, utan snarare glädjetårar. Han tyckte väl det var vackert antagligen.
Citera
2018-03-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Fast de skulle vara ute i ett par timmar. Tre timmar senare skickar KW.ett sms att.vi skall dyka ny etc. Varför stannade hon så länge? Kanske uppstod lite lööööv?

Det slog mig nu att anledningen att hon skrev på engelska kanske var att Madsen sagt att han föredrar att dom talar engelska. Precis som han sagt till det norska komikerparet.
Och Kim kanske var inne i det språket när hon smsade så det blev bara så.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-09 kl. 23:28.
Citera
2018-03-09, 23:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Om han över huvud taget grät då huvudet avlägsnades så var det inte av sorg, utan snarare glädjetårar. Han tyckte väl det var vackert antagligen.

Påminner mig om när Breivik började gråta under rättegången. Inte på grund av alla dom han dödat och skadat, men för att han blev "rörd" över att se nån dum youtube video han själv hadde gjort.
Citera
2018-03-09, 23:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Så tänker väl de som har >75 IQ
Du verkar inte ha mycket innanför gluggarna!

Har du något stöd - utöver dina egna åsikter - att folk som utövar bdsm är överrepresenterade bland människor som mördar?
Citera
2018-03-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
"Civilisationer går upp och ned" Historikern Alf Henriksson. Var finns den högstående Civilisationen Ozmanska riket,Romerska riket,Egyptiska,Mayakulturen,Inkariket? etc,etc.Alla dessa fantastistika Civilisationer som bara försvunnit. Även den Västerländska kulturen förespås gå under. Och slås ut av en annan Civilisation. Kanske Kina igen?

PS. Tack för ditt långa inlägg om Ubåten, utan besvärligt fikonspråk. Jag behöver ändå läsa den ett par ggr för att förstå. Jag har ju nästan 20 dagar på mig till nästa rättegångsdag.

Många kulturer har gått under pga naturkatastrofer, men även av pest och likanade farsoter.
Citera
2018-03-09, 23:24
Medlem
Citat:
Nja med tanke på hans högskoleutbildning osv tycker jag inte att man behöver behandla honom som nån knäppis som inte kan rå för sina impulskontroller mm.

Vilken högskoleutbildning pratar du om? Han avslutade inte ens svetskursen. Madsen är inte en kille/gubbe med lite impulskontroll. Han har riktigt allvarliga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in