2017-11-21, 17:41
Medlem
Når de ikke klarer å se om det er venstre eller høyre arm så er vel neven hugd av?
Citera
2017-11-21, 17:43
Medlem
Fy faen for et perverst svin Madsen er
Citera
2017-11-21, 17:50
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Når de ikke klarer å se om det er venstre eller høyre arm så er vel neven hugd av?
Tjaaa, man ser ju det på positionen av strålbenet och armbågsbenet, om inte annat. Men de kanske precis fiskat upp det och inte tittat närmre. Polisen brukar vara rätt försiktigt med sådan information.
Citera
2017-11-21, 17:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Tjaaa, man ser ju det på positionen av strålbenet och armbågsbenet, om inte annat. Men de kanske precis fiskat upp det och inte tittat närmre. Polisen brukar vara rätt försiktigt med sådan information.
Den kanske är inslagen eller instoppad i någonting och man väntar med att frigöra den tills den är på labbet.
Citera
2017-11-21, 17:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Toppen!

Det är ju ett otroligt arbete som görs. Jag kan inte tänka mig hur drygt det är att leta efter dessa armar efter såhär lång tid.

Det kan inte vara mkt kvar av armen. Den måste vara helt upplöst, och spår efter rep, trubbigt våld etc, de är nog hopplösa att leta efter.

Men då borde de väl ha sagt skelettdelar och inte arm tycker jag? Det verkar ju dock inte så sannolikt att den skulle vara välbevarad efter så här lång tid?
Citera
2017-11-21, 17:58
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den kanske är inslagen eller instoppad i någonting och man väntar med att frigöra den tills den är på labbet.
Det har du rätt i, då vill man väl vara försiktig med "uppackningen" så man inte förstör bevis.
Citera
2017-11-21, 18:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Toppen!

Det är ju ett otroligt arbete som görs. Jag kan inte tänka mig hur drygt det är att leta efter dessa armar efter såhär lång tid.

Det kan inte vara mkt kvar av armen. Den måste vara helt upplöst, och spår efter rep, trubbigt våld etc, de är nog hopplösa att leta efter.

Ja eller hur, ett fantastiskt arbete! Nu är det nyheter på ettan. Får se om de säger något.

Edit: de sa ingenting.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2017-11-21 kl. 18:11.
Citera
2017-11-21, 18:02
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, vad skulle det annars vara? Eller menar du att handen är avhuggen?
Vågar inte spekulera i eventuella hugg.

Det enda jag (och SDS) kan konstatera är att om denna arm tillhö BO så har samtliga armar förutom en arm återfunnits,
Citat:
Om den arm som hittades idag tillhör Kim Wall betyder det att samtliga kroppsdelar hittats förutom en av armarna.

https://www.sydsvenskan.se/2017-11-2...m-i-kogebukten
Citera
2017-11-21, 18:08
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vågar inte spekulera i eventuella hugg.

Det enda jag (och SDS) kan konstatera är att om denna arm tillhö BO så har samtliga armar förutom en arm återfunnits,

Samtliga armar? Det finns ju bara två armar på en människa. Det är ju ingen bläckfisk vi snackar om.

Du måste mena samtliga kroppsdelar?
Citera
2017-11-21, 18:10
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Samtliga armar? Det finns ju bara två armar på en människa. Det är ju ingen bläckfisk vi snackar om.

Du måste mena samtliga kroppsdelar?
Samtliga kroppsdelar givetvis. Tack för rättelsen.
Citera
2017-11-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men då borde de väl ha sagt skelettdelar och inte arm tycker jag? Det verkar ju dock inte så sannolikt att den skulle vara välbevarad efter så här lång tid?

Låg den hårt inpackad och kallt, på botten, är det nog fortfarande en igenkännlig arm, men hårt åtgången är den nog.

Har han kapat handen är han ovanlig. Styckmördare brukar sällan ta av offrens händer, vilket är konstigt.
Citera
2017-11-21, 18:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Men varför skulle Peter packa armarna.., men inte benen ?

Och varför skulle Peter ta sig tid och jobbet att packa armar ?

(låter inte sannolikt att armarna är packade i mina öron..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in