2017-10-08, 22:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vi har inte fått se några vittnesmål om plågade katter mm.

Nä, även vissa postare närpå verkar argumentera att det närmast självklart att måste ha lustmördat sin mor så snart han föddes.
Citera
2017-10-08, 22:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Som sagt du får gå tillbaka och läsa innantill.
Jag talar om en sak.
Du talar om något som jag ej har talat om överhuvudtaget.
Får man bara lära sig att läsa i skolan? Får man inte lära sig läsförståelse också?
Såvida du och andra skribenten inte medvetet håller på att bygga en halmgubbe.
Noll procent konstruktivitet.
Sorry ottoplommon här är det du som inte kan underbygga dina påståenden om Madsen. Men det kanske du märkte, att döma av ditt svar.
Citera
2017-10-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Där fick du till det, va? Jag skyller aldrig på några offer även om du vill ha det till det.

Citat:
Så här det: Kims största misstag

Lägg ner nu, sluta sluddra för fan.
Citera
2017-10-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Heh, en kriminolog har en typ av socionom examen. Den har högre akademisk kvalutet än "polisutbildning" Polishögskolan har inte tillräckligt hög kvalitet för att utgöra en egentlig akademisk examen. LGW Persson är kriminolog men hans professur dv s den forskning och undervisning han bedrivit efter sin doktorandutbildning har väl varit kopplad till Polishögskolan.

Hans titel är professor emeritus i kriminologi vid Riskpolisstyrelsen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_G.W._Persson
Citera
2017-10-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
KW har inte gjort noe misstag, sluta å gi offeret skylden
Somliga verkar inte ha läst historiken om strippor, avklädda konstprojekt och utsvävande sexliv och kopplat att synen av ben i strumpbyxor knappast skulle kunna vara något som triggar i gång någonting.
Jag tror att han hade bestämt sig för att göra något sådant här och helt enkelt passade på när det var möjligt
Citera
Medlem
Citat:
Jag har sett tjejer sätta på sej trosor över strumpbyxorna. Det kan vara praktiskt för att få strumpbyxorna på plats. De brukar alltid stanna på halva vägen upp till grenen, annars.

Men sluta gissa. Kim var inte så lång, därav hade hon nog mer sällan problem med att benen på strumpbyxorna varför korta, de blir heller inte längre för att man drar på sig trosorna utanpå. Jag har aldrig hört talas om attnågon har trosor utanpå strumpbyxor, däremot om man tränar gymnastik, eller dans så har man ofta själva dräkten, som kan se ut som en one-piece baddräkt eller en tvådelad, ovanpå tightsen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-08 kl. 22:19.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Lägg ner nu, sluta sluddra för fan.

Gör man inte större misstag än så så tror jag inte det behöver sluta med mord. Men det gjorde det. Jag beklagar det.
Citera
2017-10-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fast jag måste ändå instämma i att GW ibland har lite för bråttom till statistiken, och lite för mycket tunnelseende kring det. Detta fallet är typiskt ett sådant. Även om transportstyckning är den "vanligaste" orsaken till att stycka ett mordoffer, fanns i detta fall redan från start anledning att ifrågasätta ett det som orsak. GW tycktes aldrig överhuvudtaget reflektera över de olika fakta som var kända i fallet som skulle kunna peka på alternativa orsaker. Istället körde han på med statistiken och lät sig förvånas över det som inte stämde in på hans skolboksexempel. Istället borde han tittat på den samlade bilden och insett att här finns ett antal faktorer som talar inte stämmer in i bilden, och därmed bör man fråga sig om inte det också då innebär att detta fall inte är ett skolboksexempel. Men icke.

Håller med dig helt i detta inlägg.
Citera
2017-10-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hans titel är professor emeritus i kriminologi vid Riskpolisstyrelsen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_G.W._Persson

Ja? Emeritus används för de som gått i pension (men som ändåförstås har sina kunskaper och då och då verksam inom ämnesområdet).
Citera
2017-10-08, 22:13
Medlem
Kan PM komma undan med lindrigare straff bara för att offret var från Sverige, eller bedöms det lika som om hon skulle varit från Danmark?
Citera
2017-10-08, 22:14
Medlem
Citat:
Kan PM komma undan med lindrigare straff bara för att offret var från Sverige, eller bedöms det lika som om hon skulle varit från Danmark?

Det tror jag är helt irrelevant.
Citera
2017-10-08, 22:15
Medlem
Citat:
Skämtar du ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in