2017-10-07, 23:50
Medlem
Ubåten har legat på landbacken för reparation i tämligen många år nu och relativt nyss hamnat i vatten. Under den tiden kan han omöjligen farit runt och mördat, skulle han färdats medelst cykel som väl var hans normala transportmedel om han mot förmodan skulle lämna "bostaden" i verkstaden?

Nej, jag tror detta var hans första genombrott som styckmördare. Hade han klarat sig, hade det mest säkerligen upprepats. Än mer förfinat. Med tiden.

Detta bär en stor oerfarenhetsprägel över sig. Tycker jag.

Dessutom tror jag att själva planerandet, förväntan och fantasin var mer njutningsfull än verkligheten blev, särskilt nu. När gärningen skall "betalas".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Bra gjort i alla fall att hitta fler kvarlevor av Kim Wall, inklusive huvudet. Bra gjort svenska lik-hundar som hjälpte till att spåra kvarlevorna!

En sak tycker jag dock är konstig med hela den här affären (ja, bortsett från Kim Madsen själv, förstås). Det är att Madsen inte har några restriktioner i häktet, utan han kan se på TV och läsa tidningar som han vill. Därför kan han få reda på precis vad polisen har hittat i jakten på Kim Walls kropp, och han kan ändra sin berättelse i förhållande till vad han vet att polisen känner till.

Först, när det inte fanns några bevis på att Kim Wall hade försvunnit från ubåten över huvud taget, så påstod Madsen att han hade satt iland henne innan ubåten sjönk. Sedan visade övervakningskameror att Kim Wall inte hade gått iland där Madsen påstod att hon hade gått iland. Då ändrade han sig och sa att det hade skett en olycka, och att han hade "begravt" henne till sjöss. Sedan, när man hittade Kim Walls torso men inte huvudet, sa han att hon hade fått en tung lucka i huvudet och dött av det, och att han hade blivit tvungen att stycka henne för att få ut henne ur ubåten.

Nu när man har hittat huvudet, så har rättsläkarna kunnat konstatera att Kim Wall inte har fått någon tung lucka i huvudet. Men tydligen har man ännu inte hittat armarna. Kan inte Peter Madsen påstå att Kim Wall fick en svår, djup skada i armen, och att hon snabbt förblödde på grund av det? Och kan åklagaren verkligen bevisa att han ljuger om det?

Ifall Peter Madsen inte hade haft tillgång till TV och tidningar, så hade det varit mycket lättare att fälla honom. Som det är, så ljuger han som en häst travar, men för varje ny lögn måste åklagaren bevisa att det som Peter Madsen säger inte är sant.
Han har inte erkänt styckning utan tvärtom .
Citera
Medlem
Jag tror inte Kim dog av strypning.

Peter har laddat ner filmer på kvinnor som torterats till döds... Och att Kims lik har så många stickskador utanpå och i underlivet är nog tyvärr ingen slump.

Det här handlar inte om en olycka... eller en kort impuls.. Det här är en fantasi som Peter levt haft under en längre tid och levt ut med Kim. Hon dog nog tyvärr i Peters våld.

Jag tror hela akten, handlar om kontroll och makt. Han ville ha en kvinna i sin ubåt... i undervattensläge...
Full kontroll... Ingenstans att fly...

Det enda jag finner konstigt är att seriemördare som knivmördar kvinnor ofta är impotenta... och använder kniven som ett substitut. Svårt att tro att Madsen är impotent efter alls hans sexuella eskapader.
Citera
2017-10-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Jag tror inte Kim dog av strypning.

Peter har laddat ner filmer på kvinnor som torterats till döds... Och att Kims lik har så många stickskador utanpå och i underlivet är nog tyvärr ingen slump.

Det här handlar inte om en olycka... eller en kort impuls.. Det här är en fantasi som Peter levt haft under en längre tid och levt ut med Kim. Hon dog nog tyvärr i Peters våld.

Jag tror hela akten, handlar om kontroll och makt. Han ville ha en kvinna i sin ubåt... i undervattensläge...
Full kontroll... Ingenstans att fly...

Det enda jag finner konstigt är att seriemördare som knivmördar kvinnor ofta är impotenta... och använder kniven som ett substitut. Svårt att tro att Madsen är impotent efter alls hans sexuella eskapader.

Enig, men det rapporteres at PM i perioder var asexual og i andre perioder manisk etter sex.
Citera
2017-10-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nej-den tredje rodde själv i så fall när hen lämnade ubåten för gott. Släppte ut luften ur gummimadrassen och packade in den i bilen och försvann.

Ursäkta mig. Exakt vad bygger du din teori på? Nu menar jag i verkligheten.
Citera
2017-10-08, 00:03
Medlem
Har den gode Preben kommit med någon ny "högst" troligen dödsorsak? Något ess har han väl kvar i rockärmen. Nu när vi kan utesluta luckdöden..
Citera
2017-10-08, 00:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo det stämmer.
Inom kirurgisk verksamhet är det en allmän sanning att rödhåriga patienter kräver mer lokalbedövning - ofta dubbel dos - och mer narkosmedel vid operationer. Ofta ger man redan från början mycket större mängder om patienten är rödhårig - utan att vänta på tecken att vederbörande har ont.
Vi kommer nog lite OT här, men att en patient kräver mer lokalbedövningsmedel, behöver inte på något sätt betyda att patienten är mer smärtkänslig - h*n kan vara mindre känslig för bedövningsmedlet också. Och när det gäller narkosmedel är det närmast självklart att behov av en högre dos inte kan förväntas bero på att patienten är mer just smärtkänslig.

Rödhåriga har en lite annorlunda biokemi på ganska många olika sätt, både vad gäller smärtkänslighet och vad gäller känslighet för bedövningsmedel, och när det gäller smärtkänslighetsbiten är den upp för somliga stimuli och ner för andra, precis som det står i den artikel som Sugar-Daddy länkade till.

Så man kan alltså inte bara utan vidare anta att den behandling som Madsen utsatte Kim för gjorde mer ont på henne bara för att hon var rödhårig.
Citera
2017-10-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Enig, men det rapporteres at PM i perioder var asexual og i andre perioder manisk etter sex.

I så fall kinky sex.
Citera
2017-10-08, 00:05
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Nej-den tredje rodde själv i så fall när hen lämnade ubåten för gott. Släppte ut luften ur gummimadrassen och packade in den i bilen och försvann.
Bygger du din hypotes på helt ogrundade fantasier eller har du något konkret som indikerar på det?
Hör inte detta till alternativa teorier-tråden?
Citera
2017-10-08, 00:09
Medlem
Smhfs avatar
Nu har en av de viktigaste delarna ( känns fruktansvärt att skriva detta ) hittats huvudet, hoppas obduktionen ger svar, dansk polis har gjort ett otroligt bra jobb med hjälp av svensk polis, hoppas resten hittas, så KW.s familj kan få begrava sin dotter '' hel''.

PM som har fått info om vad polisen har hittat, klättrar nog på väggarna vad ska han dra till med för nästa lögn, det återstå att läsa när nästa häckningsförhandling sker.

PM som isolerade sig från de andra intagna på häktet vågade inte visa sig han var rädd om sitt liv, ett fegt kräk.
Citera
2017-10-08, 00:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det skulle kunna vara den tredje som tog henne av daga och som PM eventuellt skyddar av lojalitet. Styckning och städning förmodligen PM.

Vi får se. Döms inte PM för mordet utan bara för styckningen blir den här hypotesen hetare.

Hur KW togs av daga-tja det finns för många sätt för att säga exakt i nuläget.

Men varför skulle PM ta en roddtur i en liten gummibåt mitt ute i Öresund mitt i natten, för att lämna en tredje person ensam med KW?
Citera
2017-10-08, 00:14
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta mig. Exakt vad bygger du din teori på? Nu menar jag i verkligheten.
Det är ett osynligt spöke som härjar i olika mordtrådar ser det ut som. Den tredje personen spökade ju med i Lisa Holm fallet bland annat.
Senast redigerad av PantherE 2017-10-08 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in