2017-09-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
KW hade en relativ färsk kärlek, en dansk som bodde i Köpenhamn. Det var han som väntade hem henne efter u-båts turen och när hon inte svarade i sin mobil, kontaktade polisen vid 01.30 på natten. De hade bägge två planerat att flytta till en lägenhet i Kina framöver.

Om pojkvännen bodde i Köpenhamn varifrån hon reste ut med u-båten - kanske han skjutsade henne till PMs verkstad och kajen och vinkade av henne när de åkte ut med Nautilus? Någon har ju tididigt lämnat in fotografier till polisen på avfärden och det stod tidigt i media att avfärden "vinkades av".

U-båten rymmer 8 personer, de åkte ut på kvällen. Om KW hade varit rädd för PM och för sin säkerhet, borde hon inte ex bett fästmannen följa med ut? Att åka på en liten u-båts tur är spektakulärt och säkert lockande för de flesta. Varför hade hon inte antingen en fotograf med sig eller eventuellt pojkvännen? Kände hon sig så supertrygg med dansken PM att det inte behövdes?

Kan PM ha vägrat ta med fler - för att han redan hade planerat något för KWs räkning?
Väldigt naivt att göra det mot en person som vittnen har sett åka ut med honom, men han kanske trodde att hans verson om ilandsättning av henne skulle gått hem med hull och hår.
Var u-båts turen överhuvudtaget planerad? Eller skulle hon bara göra en intervjuv och turen var icke förväntad bonus?

Många kvinnor skulle ju tveka att låsa in sig på 18 x 2m yta med en vilt främmande man under flera timmar när man inte kan komma därifrån, även om han verkar aldrig så normal och trevlig. Nu var PM dessutom känd för att inte vara som andra, att få vredesutbrott mot folk och kasta saker, att komma på kant med journalister och dessutom ha vidlyftiga sexuella preferenser.
Frågan är vad som låg bakom turen och som gjorde att hon åkte ut helt ensam med PM. Intervjuv verkar ju har varit avklarad - på "nöjesturen" borde hon ju kunnat haft support med sig.

Upplägget av denna seglats borde kanske kunna säga en hel del om PMs eventuella uppsåt?

Vad jag läst så vinkade hennes kille + vänner av henne vid kajen..de skulle tydligen vara ute i 2 timmar o hennes kille o jag antar vännerna satt tydligen i ostronbaren (tror jag den heter) o väntade på att hon skulle komma tillbaka. Fästmannen ska ha blivit mer o mer nervös när de inte kom. Vem vet han kanske inte vågade o inte vännerna heller..eller så vad det PM som ville att bara hon skulle med.
Citera
2017-09-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Vad jag läst så vinkade hennes kille + vänner av henne vid kajen..de skulle tydligen vara ute i 2 timmar o hennes kille o jag antar vännerna satt tydligen i ostronbaren (tror jag den heter) o väntade på att hon skulle komma tillbaka. Fästmannen ska ha blivit mer o mer nervös när de inte kom. Vem vet han kanske inte vågade o inte vännerna heller..eller så vad det PM som ville att bara hon skulle med.

Tornet rymde bara två personer, PM och KW. Jag är som sagt inte säker på om KW gått med på ett dyk (det vet säkert pojkvännen bättre i så fall) däremot tror jag hon ville inspektera ubåten inombords, ta lite kort och få en genomgång av hur den fungerade. Men PM gillar ju att skrämma sina passagerare, så han kanske bara dök ...för att visa hur han skötte allt från dykning till uppstigning.

Hur som är det bara PW som vet detaljerna om vad som hände. Faller luckteorin, så tror jag han redan har klurat ut en ny. Han har inte så mycket att spela på för att få till att hon själv förorsakade olyckan (vilket jag tror låg på tur med luckteorin).
Citera
2017-09-15, 16:03
Medlem
Citat:
Raketopsendelse på Bornholm aflyst for i år
http://www.jv.dk/indland/Raketopsendelse-paa-Bornholm-aflyst-for-i-aar/artikel/2540365

Citat:
Polisens plan för Peter Madsens ubåt
http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-plan-for-peter-madsens-ubat/
Citera
2017-09-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tornet rymde bara två personer, PM och KW. Jag är som sagt inte säker på om KW gått med på ett dyk (det vet säkert pojkvännen bättre i så fall) däremot tror jag hon ville inspektera ubåten inombords, ta lite kort och få en genomgång av hur den fungerade. Men PM gillar ju att skrämma sina passagerare, så han kanske bara dök ...för att visa hur han skötte allt från dykning till uppstigning.

Hur som är det bara PW som vet detaljerna om vad som hände. Faller luckteorin, så tror jag han redan har klurat ut en ny. Han har inte så mycket att spela på för att få till att hon själv förorsakade olyckan (vilket jag tror låg på tur med luckteorin).

Jag har sett bild på minst 3 personer i luckan. Ja hon ville säkert se hur den såg ut inuti..fast det kan man ju göra utan att dyka..ja sicken trevlig person som gillar att skrämmas iallafall med ett dyk. Fast vi vet ju inte om det var så...men nya historier har han säkert på gång. De anhöriga från båda sidor vill inte vara i media o hans bror skrev väl att de inte vill säga någonting eftersom de sörjer Kim o mår dåligt åt familjens vägnar.
Citera
2017-09-15, 16:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

En rekonstruktion ja. Då kan alla se om Peter Madsens berättelse är rimlig eller orimlig:

Citat:
Möjlighet att granska berättelsen

En utredningsåtgärd som står till buds för polisen när ett händelseförlopp vid ett misstänkt brott ska klargöras är rekonstruktioner. Man låter då, ofta med hjälp av statister, den misstänkte i detalj visa - under liknande förhållanden på den aktuella brottsplatsen - hur händelsen gick till.

I fallet Kim Wall skulle en sådan rekonstruktion ge polisens utredare chansen att på plats matcha Madsens version av det som hänt med de faktiska förhållanden som rådde natten då Kim Wall dog: detaljer, avstånd, tidsförlopp och rörelsemönster. Peter Madsens berättelse skulle nagelfaras in i minsta detalj.

Madsen själv har tidigare sagt att han gärna medverkar i en sådan rekonstruktion.
– Han medverkar gärna i en rekonstruktion av händelseförloppet. Och det är inget konstigt att man genomför rekonstruktioner för att se om saker kan ha gått till på ett visst sätt.

– Jag stöder min klient i detta och menar att en rekonstruktion skulle vara en mycket lämplig åtgärd i det här ärendet, säger Peter Madsens advokat Betina Hald Engmark till Ekstrabladet.

Citera
2017-09-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Du måste ha varit där för att kunna säga hur "verkligheten" såg ut.

Nej, men är du trög eller? De faktiska uppgifterna om att hon inte finns med på kameror där han påstod att han släppte av henne samt hennes torso som visar att han inte slängde i henne hel.
Citera
2017-09-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aha... Merwinna har hittat en tysk. Ok, då avskriver jag det. Helt.

Det tycker jag inte du ska, han har dels träffat PM, dels viss kännedom om Nautilus och en del om amatörbyggda ubåtar (och det var inte Merwina som hittade honom).
Citera
2017-09-15, 16:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bådas sexuella preferenser, alltså. Ja då tror polisen också att solnedgångsturen stod för något helt annat än en professionell demonstration av ubåtens funktioner... Det är synd om K:s pojkvän och i viss mån även hennes föräldrar, om det kommer ut att hon brukade ha S/M-orgier med främmande män...
Varför skulle polisen tro det?
Snarare vill de förekomma Madsen, vars nästa historia kanske handlar om att de hade frivilligt S/M-sex.
Han ändrar ju hela tiden sina historier vartefter polisen hittar nya bevis.

Polisens utredningar handlar inte bara om att bevisa saker, det handlar också om att utesluta.
Om de kommer fram till att Wall inte brukar ägna sig åt S/M-sex så blir det svårt för Madsen att hävda att båda var med på noterna.
Citera
2017-09-15, 16:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vanligtvis om man exempelvis seglar eller åker motorbåt då har man inte kjol och tights. Sånt har man först när man kommer iland.

Overall är inte det enda alternativet till en kjol.
Varför jämför du ubåt med vanlig båt?
På en vanlig båt blåser det rätt mycket.
När de stod i tornet så var det nog inte lika mycket blåst kring benen, och framför allt inte nere i ubåten.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var dessutom 22 gr varmt den dagen. I skuggan. Och man kan väl för fan visst ha kjol och tights! Varför skulle man inte kunna ha det? Vad ÄR det för fördomar folk har här på forumet?
Citat:
Det var på kvällen de åkte iväg.

Min fördom är att kjol är ett plagg som man generellt inte har ombord. Man kan ju besöka exempelvis seglarbutiker för att se vilken sorts sortiment de har för att inse fakta.

Shorts, byxor, jackor, västar... När man sen går iland DÅ kan man ha en klänning..
Varför jämför du en segelbåt med en ubåt?
Citera
2017-09-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det tycker jag inte du ska, han har dels träffat PM, dels viss kännedom om Nautilus och en del om amatörbyggda ubåtar (och det var inte Merwina som hittade honom).

Tysken hittade jag, tror jag ..men sidan hade någon annan tatt hit

Jag tycker det var spännande med tysken eftersom han har varit i ubåten o kanske även hjälp till med renoveringen?

Det blev ett riktigt ståhej om tysken som KÄNNER PM o hans ubåt ...jag läser in saker lite annorlunda än vissa personer här. Tysken KÄNNER inte PM..han har jobbat, diskuterat ubåtar, raketer etc ..de har alltså samma intressen o arbete.

Det är ju 17 samma sak om mina arbetskollegor både manliga o kvinnliga ...jag kan tex säga att de är charmiga, snälla m.m ..men att säga att jag KÄNNER dem, då skulle jag ju ljuga.
Citera
2017-09-15, 17:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Men hon hade säkert HÖRT av sina kollegor ATT han brukade kasta saker på sina kollegor OCH bli osams med alla hennes kollegor som hade skrivit artiklar om honom. Hon kan inte ha varit omedveten om detta om hon hade gjort den minsta research om honom.

Ingen har beskrivit att han har kastat saker mot eller på något sätt skadat journalister så varför skulle hon vara rädd för det?
Citat:
KW behövde inte misstänka att bli mördad eller styckad. Däremot borde hon ha tänkt vad som skulle hända ombord IFALL PM fick ett utbrott ombord. Vad hade hon då för utrymningsvägar? Kunde hon slippa galningen? Kunde det bli riktigt obehagligt? ”Vad om” - borde ha varit på hennes lista.

En del personer blir lätt arga över ingenting men det är inte något som gör dem farliga.
Den här mannen är undantaget från reglerna.

Jag tror inte att danskar är lika konflikträdda som svenskar i allmänhet och Kim kanske hade anpassat sig.
Citera
2017-09-15, 17:27
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har hela tiden varit tveksam till den uppgiften att några personer skulle ha vinkat av KW så att PM sett det. PM är ju en liten klen fjant så att han skulle våga sig på nåt dumt när det finns folk han sett som typ väntar på KW iland känns lite konstigt. Och sen säger du "fästmannen". Var de förlovade menar du? Jag är ivf jävligt nyfiken på hur hela starten på den här turen ser ut? När bestämdes turen? Vem ville att den skulle genomföras? Hur länge skulle den vara? Fanns det någon som vinkade av KW?
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-15 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in