2017-09-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Varifrån har du fått informationen om var blod, hår och trosor hittats? Samt att han setts gå med en såg samma dag?

Jag vill bestämt minnas att det framgick av GP's live-rapportering att han band händer och fötter.
Ang sågen: liverapporten kl 17.06.
Citera
2017-09-06, 22:27
Medlem
PM har väl titta på CSI och lärt sig att man skall kapa av huvud, fötter och armar för att undvika tandavtryck, fingeravtryck etc. DNA glömde han dock.
Citera
2017-09-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo bland män som har en stressad livsstil så är det faktiskt en vanlig dödsorsak i den åldern. Och det råkar jag veta.
Även om det är en inte alltför ovanlig vanlig dödsorsak, så är det väldigt få som dör i den åldern om de inte har cancer eller liknande. Män i 50-årsåldern har den absolut största majoriteten av sina bekanta från barnsben fortfarande i livet. Är nästan bara cancer eller trafikolycka om någon gått bort till nästa skolträff eller liknande.
Citera
2017-09-06, 22:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Thights? Utan fot? Om det är viktigt, vilket det inte är.

Hahah, nä inte direkt, men man tjafsar ju så förbannat om dom här strumpeböxera som inte kan ha åkt av. Ehh, som han ändrar och drillar då han berättar så kommer dom ingen vart på den fronten i alla fall.
Han påstår att han hivat upp henne i ett rep som han bundit vid anklarna, och det en hel kropp.
Så när åklagarens rättsmedicinska expertis uttalar sig så kommer den säga att kroppen är delad av person och möjligen av något vasst föremål. Så då är han rökt på griftefriden om man säger så.
Citera
2017-09-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Exakt så. Kommer bli intressant att följa rättegången, i den mån det blir referatvänligt, att se om han kommer hålla fast vid nekandet eller blir tvungen att medge stegvis, styckningen med rörbitarna som steg 1.

Ofattbart vilket som att föreställa sig honom göra detta. Hur mycket man än får klart för sig att det är så, går det knappt att ta in.

Låt oss alla be en bön för att våra större tidningar försäkrar sig om att de har reporter som verkligen är tvåspråkig som tar hand om uppgiften. Maken till märkliga översättningar som det var från häktningsförhandlingen vill jag inte behöva uppleva någon fler gång. Måste varit en hel bunt reportrar som blåljög om sin förmåga att förstå danska - kanske utifrån att de ansåg sig kunna läsa danska och inte insåg att det inte räcker när man skall direkt-rapportera från en rättegång.
Citera
Medlem
Det krävs nog lite mer detaljer för att kunna binda honom vid mord etc, om det nu var så. Det kan ju vara så att övriga delar ligger förankrade på havsbotten eftersom de väger mindre. Han sänkte nog allt med tyngder, men torson vägde mer och flöt upp. Eller liknande.

De får väl söka i bukten med miniubåt och se om de hittar något.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du får väldigt gärna kopiera det stycket med tidsangivelse. Svårt att tro att jag missat det.
Jag följde en länk här och läste live på danska men kommer inte ihåg var.
Citera
2017-09-06, 22:33
Medlem
trngws avatar
Trots att ubåten varit sänkt och vattenfylld, har de alltså hittat blod, hår och en kontaklins. Jag är inte förvånad, alllting sköljs inte ur när man tömmer ubåten, mycket blir kvar.

Det är därför, som jag tidigare påtalat, jag tycker att de borde kunna hitta spår efter styckningen, särskilt om han sågat isär henne vid styckningen, då blir det stora mängder "spånor" från sågningen, och alldeles särskilt om han använt en fogsvans, annars hade ju jag tippat på en bågfil.

Om dom inte hittar ett enda spår från styckningen inne i ubåten, då kan man ju börja undra om den verkligen skett där inne. Det borde bli stora mängder blod som rinner ner under durkar osv, liksom en hel del "spånor", "slamsor" och annat från själva sågningen. Allt det kan inte bara ha försvunnit. Antingen hade han förberett så att styckningen kunde ske så att allt blod, m.m. samlades upp i någonting under henne, eller så gjorde han det på däck, eller så ... styckades hon inte ombord på ubåten.

Det senare tror jag inte på. Men, vem vet, han kanske har någon kumpan som tog kroppen från ubåten ombord på någon annan båt, och gjorde det hela där. Någon honom närstående, som hyste någon form av agg mot de tjejer han satte på... och som tog ut sin frustration på KW. Djävligt långsökt måste jag säga.
Citera
2017-09-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Stay-ups kan ju också vara möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon hade svarta strumpbyxor, även kallat nylonstrumpbyxor, inga jäkla strumpeband. Vem sjutton använder det idag?

Jag läste danska livereferatet och vill minnas att PM berättade att han bundit i alla fall benen.

Stay-ups är som namnet antyder inga strumpor som hålls upp av strumpeband, utan nylonstrumpor som hålls uppe av tunna silikonränder gömda under en (oftast) vacker spetskant högt uppe på låren. Används av yngre kvinnor långt mycket oftare av än nylonstrumpbyxor som faktiskt är lite tantiga och inte särskilt sexiga. Strumpebandhållare med tillhörande strumpor som man hakar fast med hyskor är nog mest gamla damer som använder. Om det inte är den sexiga modellen a'la korsett, men det har man knappast på sig när man kliver på en u-båt för ett reportage.

Vet inte varför, men jag fick intrycket att Kim hade på sig lite tjockare strumpbyxor (dvs inte nylon) eftersom nylon går sönder otroligt lätt, inte värmer det minsta, och just därför inte är särskilt praktiska om man ska ut på sjön i kyla och blåst.
Citera
2017-09-06, 22:35
Medlem
rex144s avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2032857/Women-allowed-serve-submarines-time-ban-1901.html

Det är problematiskt att ha kvinnor på ubåtar, Kim besökte inte Madsen på hans kontor, hon lät sig stänga in med honom i en stålburk på havsbotten, tänk om han fick stroke? Eller blev galen? Det är riskabelt när man är bara två personer och bara den ena vet hur man tar sig ut, han kunde utsätta henne för psykisk terror, tex. säga att jag kommer inte släppa ut dig, han ville att hon skulle bli foglig istället blev hon förbannad och började skrika och hota att hon kommer avslöja vilken psykopat han är
Senast redigerad av rex144 2017-09-06 kl. 22:38.
Citera
2017-09-06, 22:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Låt oss alla be en bön för att våra större tidningar försäkrar sig om att de har reporter som verkligen är tvåspråkig som tar hand om uppgiften. Maken till märkliga översättningar som det var från häktningsförhandlingen vill jag inte behöva uppleva någon fler gång. Måste varit en hel bunt reportrar som blåljög om sin förmåga att förstå danska - kanske utifrån att de ansåg sig kunna läsa danska och inte insåg att det inte räcker när man skall direkt-rapportera från en rättegång.

Bt.dk
Citat:
Anklageren spørger, om Peter Madsen binder andet om liget. Peter Madsen fortæller, at han binder en nylon-strap om hende. Det er en del af det, han normalt har i sin værktøjskasse. Han gør det for at kunne løfte hende op gennem tårnet.

- Hun var et helt stykke, da jeg begraver hende, fortæller Peter Madsen.

Åklagaren frågar om Madsen binder något annat om liket. Madsen berättar att han binder en nylon lina/bärrem/bälte om henne. Det är något som han normalt har i sin verktygslåda. Han gör det för att kunna lyfta henne genom tornet.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-06 kl. 22:54.
Citera
2017-09-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Det krävs nog lite mer detaljer för att kunna binda honom vid mord etc, om det nu var så. Det kan ju vara så att övriga delar ligger förankrade på havsbotten eftersom de väger mindre. Han sänkte nog allt med tyngder, men torson vägde mer och flöt upp. Eller liknande.

De får väl söka i bukten med miniubåt och se om de hittar något.
De kan ju låna Madsens båt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in