2017-09-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Vet inte om det var så han menade. Men mest troligt att han hissat upp henne via fötterna så har fötterna varit uppåt, har då repet lossnat kunde strumpbyxorna hängt med, tror dock inte trosorna hade hängt med också.
Men jag gissar på att det var hans utsaga.
Inte alls troligt att han hissat upp henne i fötterna !
Hon hade inga fötter kvar. K.W var redan delad/styckad i olika kroppsdelar när han dumpade kroppsdelarna i havet.
Madsens historia att han hissat upp henne i fötterna kan ju rimligtvis inte stämma.
Hon var styckad. Torso med överlår. Har hittats.
Underben med fötter saknas.
Huvud och hals saknas.
Madsen ljuger när han påstår att han hissat upp K.W kropp, och halat upp hennes kropp i fötterna.
Han har själv klättrat uppför stegen, och slängt i de olika kropps-delarna i vattnet.
Citera
2017-09-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon hade svarta strumpbyxor, även kallat nylonstrumpbyxor, inga jäkla strumpeband. Vem sjutton använder det idag?

Jag läste danska livereferatet och vill minnas att PM berättade att han bundit i alla fall benen.
Du får väldigt gärna kopiera det stycket med tidsangivelse. Svårt att tro att jag missat det.
Citera
2017-09-06, 22:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hon hade svarta strumpbyxor, även kallat nylonstrumpbyxor, inga jäkla strumpeband. Vem sjutton använder det idag?

Jag läste danska livereferatet och vill minnas att PM berättade att han bundit i alla fall benen.

Ja inte fan är det mer mode med strumpbyxor utan det är nog mer äldre damer som har. Det är joxigt och lite jobbigt. Och på sommaren dessutom? Kanske det var pants? Typ tunnare till knä eller vaden vilket är modernt till klänning eller kjol.
Citera
2017-09-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Vilket tyder på att han har gjort det. Han försäger sig genom att säga att det var inte det bältet han satte på henne istället för att säga att han inte satte något bälte på henne.
Han har nog inte riktigt koll på vad han har sagt, så han försöker komma med undanförklaringar.
Tror inte han försäger sig. Han hade väl redan nämnt att han använde verktygsbälte för att tynga ner henne vid "begravningen". Så i detta fall accepterar han bara inte att det var den nedtyngning som han själv hade använt som hittades runt midjan när man undersökte torson.
Citera
2017-09-06, 22:24
Medlem
Citat:
Jag förstår det som hårsnodd. På bilden i tornet har hon håret i en tofs
Ordet hår är inte hårsnodd. De skriver hår.
Citera
2017-09-06, 22:25
Medlem
Man fann torso med övre lårben? Men armarna var väl inte kvar?
Citera
2017-09-06, 22:26
Medlem
PhDSalanders avatar
här är ett stycke från liverapporteringen hos BT när åklagaren läser upp Madsens egen första förklaring som sedan skrivits ned.
här säger han inget om hur han bundit henne

Citat:
Der går mange tanker gennem hans hoved. Han tænker bl.a. at det ikke var sømmelig, at Kim skulle begraves i ubåden. Han bærer hende derfor op i lugen. Hun mister sin sko og sine strømpebukser. Han forholder sig ikke til kønnet på hende. Han havde gjort det samme, hvis det havde været en mand.Karina Svensgaard
Citat: Da de kommer op i tårnet, bærer han over bord via de strips, som han har givet hende på. Han tænker, at han har ødelagt sin fremtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Inte alls troligt att han hissat upp henne i fötterna !
Hon hade inga fötter kvar. K.W var redan delad/styckad i olika kroppsdelar när han dumpade kroppsdelarna i havet.
Madsens historia att han hissat upp henne i fötterna kan ju rimligtvis inte stämma.
Hon var styckad. Torso med överlår. Har hittats.
Underben med fötter saknas.
Huvud och hals saknas.
Madsen ljuger när han påstår att han hissat upp K.W kropp, och halat upp hennes kropp i fötterna.
Han har själv klättrat uppför stegen, och slängt i de olika kropps-delarna i vattnet.

Detta visar ju bara hur idiotiskt han resonerar i så fall. Om han själv påstår att han har hissat upp henne hel så fanns det ju inget som helst skäl att stycka henne. Det enda rimliga skälet skulle ju ha varit för att han inte kunde få upp henne annars, men har han hissat upp henne hel så har han styckat henne ute i det fria. Då finns det ingen tvekan om att det rör sig om en offensiv styckning.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag förstår det som hårsnodd. På bilden i tornet har hon håret i en tofs

Ekstrabladet skriver att åklagaren sagt att

"Der er desuden fundet hår og blod på toilet/baderummet"

Det kan inte uppfattas som ett hårband, IMO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ju det den inte var. Den var ju svart. Saknade AIS. Och någon i tråden skrev att M inte brukade lämna någon färdplan efter sig heller, för att han ville vara fri. (Vilket låter in character ja.)
AIS är för ytfartyg - ingenting som gör någon nytta hur som helst när ubåten dyker.

Tror att i panikläge skulle man ganska snabbt kunna söka efter magnetiska anomalier på botten för att lokalisera ubåten. Det är massvis mycket mer att söka efter och just "svart" är inte något större problem då man inte börjar med att söka visuellt efter en sjunken ubåt.

Syret skulle för henne räcka i 2,5 dygn - mycket hemska dygn, men rätt mycket tid för att söka. Och har man någon som behöver räddas från ubåten behöver man inte ta samma långa procedur som vid bärgningen.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är en psykopat som talar. "Tyck synd om mig" - linjen

Jag tänker med så. Skador på huvudet som han säger kan stämma men då har han gjort dom. Psykopater har ibland ett hat mot kvinnor. Dom känner sig inte uppskattade och ser kvinnor som objekt och utvecklar kvinnohat. Om journalisten varit en man hade PM inte blivit arg om kvinnohat fanns i bilden.

PM kan haft tidspress. Han var egentligen på väg till Bornholm. Ubåten gick bara i 5 knop. Så han var stressad och då är det lätt för psykopater att bli arga. Psykopater har överlag lätta att bli arga för ilskan ligger nära under ytan.

Ett erkännande jag inte förstår: Han sade i början han begravt KW till havs. Det var ju innan torson hittades. Varför gjorde han det?
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja inte fan är det mer mode med strumpbyxor utan det är nog mer äldre damer som har. Det är joxigt och lite jobbigt. Och på sommaren dessutom? Kanske det var pants? Typ tunnare till knä eller vaden vilket är modernt till klänning eller kjol.
Tights? Utan fot? Om det är viktigt, vilket det inte är.
Senast redigerad av TaxenSixten 2017-09-06 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in