2017-09-05, 18:34
Medlem
portnoys avatar
Ni som kan tråden utantill: har någon här kommit med luck-teorin?
Citera
2017-09-05, 18:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Detta är intressant. Man har funnit rör på henne som kan hänföras till hans verkstad. Lägg sedan till att han påstår att han släppt henne hel i vattnet vilket skulle innebära att någon annan har hittat henne och sedan stycket henne. Låter till 99,9 % osannolikt. PM har med extremt hög sannolikhet styckat henne. Men det går ännu inte att bevisa att han tagit livet av henne.

De sista detaljerna saknas.
" ...
Åklagaren började sedan fråga om detaljerna runt kvarlevorna.
– Jag hittade något i ubåten som jag knöt runt Kim Walls kropp. Kroppen var hel när jag kastade den i vattnet. Det bälte som hittade runt kroppsdelen som hittades är inte den sak som jag knöt runt henne. Rören skulle eventuellt kunna vara något som fanns i min verkstad, säger Peter Madsen."
Källa: http://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-vantas-madsens-sanning-om-kim-wall/

Bälte som hittades...jag har uppfattat det som kätting runt torson ? baserat på beskrivning från vittnen när de hittade torson.
PM menar alltså att någon annan har bytt ut det som han band runt henne mot något annat som sitter där när hon hittas !!!
Men rören som använts som sänke, de satt kvar !!!
Denne någon har fiskat upp kroppen, styckat den och slängt tillbaka den alternativt lagt den på stranden vid Amager !!!
Han trasslar in sig i totalt omöjliga lögner...
Citera
2017-09-05, 18:35
Medlem
Alltså tänk er hur hans fru känner sig nu. Och hans kompanjoner och ex medarbetare. Christian i Amateurs in Space... och hans bror och andra släktingar.
För att inte tala om Kim Walls släktingar, förstås.
Citera
2017-09-05, 18:36
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Hur många fler mord tror ni den här galningen har på samvetet?
Om han mot förmodan är skyldig tippar jag på minst japanskan och en till.
Citera
Medlem
Citat:
Dommer Anette Burkø beslutter, at der skal foretages mentalundersøgelse af Peter Madsen. Han skal tvangsindlægges, da han ikke ønsker at få det gjort frivilligt.

b.dk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Har inte sett någon som gissat på lucka i huvudet - ny för dagen om inte någon moderator rensat någon sådan postning.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Domaren ger polisen tillåtelse att gå igenom PMs dator (kanske inte går utan lösen dock). PM ska genomgå RPU!
Citera
Medlem
M.Cadys avatar
Åklagaren kräver e.u. redan nu rättspsykiatrisk undersökning, vilket försvaret och PM protesterar mot. Kan knappast vara en P7:a (lite undersökning) man avser, och i så fall kommer begäran väldigt tidigt i händelseförloppet jämfört med Sverige, där det är rättegången som avgör sådana beslut.
Citera
2017-09-05, 18:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Ja, jag tror till och med att flera har föreslagit det. Och ännu fler har föreslagit att hon helt enkelt ramlade ner från tornet. Det var ju något sådant här det måste vara, som hade hänt.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men inte stängda.
Om dörrarna mellan dusch och maskinrum var stängda, vilket är rimligt (ingen vill ha en dörr som står och slår på en gungande båt) det vet teknikerna som varit inne.
Citera
Medlem
Nu beskrives punktet om ransagning af PMs computer og tilhørende konti. PM nægter at give samtykke, fordi der ligger forretningshemmeligheder på, men anklageren anfører, at der er tale om en sigtelse for drab, og anmoder retten om at tage stilling. Retsformanden træffer bestemmelse om, at Københavns Politi kan ransage computeren.
19:32

Linette K. Jespersen
Dommeren afsiger kendelse om, at Peter Madsen skal indlægges på en psykiatrisk afdeling for at blive mentalundersøgt, fordi han ikke har givet samtykke. Anklageren siger, at de må rette henvendelse, hvis han finder ud af, at han vil gå frivilligt med til det. Så kan det ske ambulant.
Citera
2017-09-05, 18:38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Framkom väl inget om just fogsvans? Såg har man bara sagt?
Jo här står det om "fukssvans" vilket är fogsvans på svenska: http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sant, här är en länk med bilder på hur det blir efter att ha träffats av en propeller, känsliga tittare kanske inte bör titta...
http://www.picquery.com/propeller-accident_51dmNrYxwIGToaUdsVL2V*kk7aspgkJYkDSRw3ngm B8/

Sen vet jag inte hur stor skillnad det blir med en lågvarvig och en högvarvig motor, den där kubota motorn i ubåten är ju rätt seg har jag för mig, så det behövs nog rätt mycket för att den skall stanna.
Även om en propeller skulle kunna kapa av någon kroppsdel så glöm för fan att den skulle kapa båda benen, båda armarna och huvudet. Glöm det bara, glöm det! Jag hoppas jag inte behöver förklara för dig varför det är fullkomligt uteslutet, det måste du fatta själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in