2017-08-27, 23:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasan72
Tror du inte att polisen är så kunnig att de samtidigt tar DNA-prov ifrån familjen för verifiering!

Det sa de i alla fall inget om på presskonferensen.
Citera
2017-08-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det sa de i alla fall inget om på presskonferensen.

Nei, for det er vel ingen som tror at Walls tandbørste og hårkam har tilhørt et lik fra bårhuset.
Citera
2017-08-27, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Undrar vad han kan komma hitta på för hyss inne i fängelset? Kan nog bli en ganska intressant fängelsekund med spännande rymningsförsök där polisen inte har en chans innan han byggt en raket...

...eller en kæmpestor brintballon som redan är klar någonstans, en spektakulær kriminel happening af gigantiske dimensioner...
Citera
2017-08-27, 23:30
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast New York, Peking, London o.s.v. är ju inte något märkvärdigt längre när man väl bor där. Du kanske aldrig har bott utomlands?
Märkvärdigt skrev jag ej. Det är din tolkning av någon anledning. Det är ett helt annat umgänge, och en helt annan miljö, än den du finner på Södermalm i Stockholm.

Nä, jag har aaaaldrig bott utomlands. Aaaaaldrig nååågonsin.
Citera
2017-08-27, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du skämtar?

Nej, att borstarna tillhört Kim Wall är ett antagande.
Citera
2017-08-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Eller världshistoriens bäst planerade "mord"... Kim Wall vill försvinna, planterar någon annans tandborste och hårborste med dennes DNA hemma i vetskap om att det är just dessa attiraljer polisen kommer efterfråga, blod från denna person planeteras i ubåten etc etc.. Vild ide? Visst, men det finns i.a.f inga *fakta* som motsäger att så skulle kunna vara fallet här. Hela detta ärendet är bara skumt rakt igenom...
Behövs inga fakta som motsäger, lika lite som det behövs fakta som motsäger att det var ett spöke som gjorde det eller att PM varit på månen.

Dylika dumheter måste stödjas av positiv evidens, dvs saker som talar för dem, annars är det fel by default.

Du kan inte skydda dig genom att säga "vild idé visst, men det finns i.a.f inga *fakta* som motsäger" eftersom det påståendet gäller ett *bokstavligt* oändligt många idéer. Vem som helst kan hur som helst koka ihop vad som helst som inga fakta motsäger. Dessutom, extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis¹ och saker som framförs utan belägg kan avfärdas utan belägg.

Dessutom: Det *finns* fakta som motsäger. Nämligen att ingen annan verkar saknas som stämmer med bålen.

1) Det klassiska exemplet: Om jag säger att jag har en get och du vill bekräfta det så kan du komma förbi och titta på min gräsmatta där det står en get. "Ok, så han har en get". Du behöver inte mer än så, du accepterar att jag har en get. Men om jag i stället skulle påstå att jag hade en enhörning, så skulle du inte bara vilja glida förbi och titta, utan du skulle vilja kolla in enhörningen mycket mer noggrant innan du accepterade mitt påstående. "Tidernas mest välplanerade mord" (på en helt okänd) är en extraordinär idé och kräver extraordinära belägg.
Citera
2017-08-27, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trasan72
Tror du inte att polisen är så kunnig att de samtidigt tar DNA-prov ifrån familjen för verifiering!

Några sådana uppgifter har inte presenterats mig veterligen.
Citera
2017-08-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Och? Förändrar inget.

Han var alltså 26 år när han inledde ett fast förhållande. Med "fritt" förhållande med en partner.

9 år ca efter hans pappas död, när hans vilda luv utspelades.

Till skillnad från dig, tycker jag det möjligen kan ha en betydelse.

Trots att inget verkat ha påverkat. Hans besatthet i "sina projekt", hans identitet.u
Citera
2017-08-27, 23:37
Medlem
80231s avatar
Citat:
Av hennes familj då?
Citat:
Några sådana uppgifter har inte presenterats mig veterligen.
Aha. Du är en sådan däringa som gillar att vara lite lustig i trådar. Jag kan tycka att det är positivt då fakta repeteras som nytillkomna läsare inte har fått med sig. .
Senast redigerad av 80231 2017-08-27 kl. 23:41.
Citera
2017-08-27, 23:37
Medlem
Doctors avatar
Citat:

Tand- och hårborsten har de ju hämtat hemma hos henne för att ha DNA att jämföra med fynden i båten och liket.
Citera
2017-08-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antingen så lappade PM till KW så att hon dog, dråp.

Eller så råkade KW ut för en olycka och PM dödade henne för att dölja olyckan, mord.

Eller tror någon seriöst att KW dog av en olyckshändelse, hur gick den olyckan till i så fall?

Som jag tidigare många gånger sagt, det behövs mer fakta om kvällsturen i båten, innan det går att utesluta någonting.

OM dom dök, kan KW ha drabbats av panik, och PM gör vad som går att lugna henne, men inget hjälper. Han måste ensam sköta båten, som är under u-manövrering, och får till slut "ta ut" henne ur matchen, inte med avsikt att döda. Men, hon dör, eller nästan....hur ska han förklara det för polisen?

Varken du eller någon annan kan bortse från en sådan händelse, eller hur? Om du kan säga att det inte skulle kunnat hända, led då det i bevis!

När hon skulle klättra ner från tornet, missar hon ett steg/grepp, och faller handlöst i en cylinder med diameter 50-60 cm ( garderob, trång), de fasta stegen kan lätt träffa hakan.

Jag "tror" ingenting, jag bara lägger upp möjliga scenarier, som finns, då fakta om turen är få för oss utanför polisen. Därför, om man tänker efter, finns mycket olika möjligheter, varken du eller jag kan utesluta några, inte polisen heller, innan de har fakta.
Citera
2017-08-27, 23:41
Medlem
Citat:
DNA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in