Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-12, 12:33
  #37
Medlem
När jag växte upp på 80- och tidigt 90-tal spelade nördarna dator och vanliga människor spelade nintendo. De "tuffa" killarna var nog aldrig inblandade där i någon större utsträckning.
__________________
Senast redigerad av pf10 2017-08-12 kl. 12:35.
Citera
2017-08-12, 16:30
  #38
Medlem
Gosifs avatar
Det var någon enstaka lite äldre som hade dator på skolgården kommer jag ihåg i mitten av 80-talet, annars var det mestadels NES, sega som folk spelade.
Citera
2017-08-12, 16:39
  #39
Medlem
SwediishMatchs avatar
Jag tycker snarare att det var tvärtom faktiskt. Dem "tuffare" lirade konsol och nördarna spelade dator. 90-tal.
Citera
2017-08-15, 12:08
  #40
Medlem
BigFatCones avatar
På 80-talet var jag en tönt precis som alla andra i min ålder. Jag började nog inte bli lite cool och "tuff" förrän i typ åttan eller något och då var det ju redan allmänt töntigt att spela oavsett om det var konsol eller dator.
Citera
2017-09-14, 03:39
  #41
Medlem
BigFatCones avatar
Spel: retro --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2017-09-26, 20:40
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SwediishMatch
Jag tycker snarare att det var tvärtom faktiskt. Dem "tuffare" lirade konsol och nördarna spelade dator. 90-tal.

Det stämmer och har alltid varit så då de som spelar konsol har andra saker de gillar att göra medan PC spelar oftast de som är nördar då det slängs stora summor på spel datorer annars hade man inte varit en spelnörd av den rangen

Föresten har jag aldrig hört att man skulle vara en tönt bara för man spela lite spel. man gjorde ju allt annat vid sidan om
Citera
2017-09-28, 18:07
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Nej, jag tänker inte på amerikanska filmer. Det såg ut så här när jag växte upp.

En kille som spelade NES t.ex. var tjock och luktade svett men en jävel till gamer.

Men som sagt jag fick kapitulera och blev en konsol kille till slut. Men utveckling fram tills SNES släpptes är intressant.

Att det alltid var vi data killar som fick brudarna Och uppleva POWER medans nörden fick ge sig ut på rövartåg och rädda Zelda i ett land fyllt av pixlar.
På min skola sysslade alla möjliga olika typer av elever med LAN - en del av dem var snygga tjejer.

Men jag kommer i och för sig från en väldigt liten by, så folk kanske kommer bättre överens med varandra här och respekterar varandra bättre på grund av att de har gemensamma kompisar osv.
"Alla är välkomna", ungefär.

Och jodå, det fanns "svin" också, men jag kan faktiskt bara komma ihåg två killar som verkligen kan räknas som det.
De flesta skötte sig alldeles utmärkt, möjligtvis lite fjortisfasoner bland en del av dem osv (precis som på de flesta högstadieskolor) men ingen big deal.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2017-09-28 kl. 18:12.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback