Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-09, 15:20
  #1
Medlem
Sichtis avatar
Min förra tråd togs av någon konstig anledning bort. Hur var det när ni växte upp på 70 - 80 och 90 - talet?

Jag är uppvuxen i södra Sthlm och för mig så var det så här. Vi var ett gäng tuffa grabbar som körde c64 medans våra bekanta i klasserna körde konsol. Ibland förekom det att jag var hemma hos någon nörd så skrattade jag åt alla dåliga portningar på NES och förstod bara mer och mer att det var jag som spelade med POWER.

Under början av 90 - talet så kontrade nördarna med genesis och SNES men vi tuffa grabbar körde ju Amiga och när nördarna fick se alla häftiga crack demos av bitmap brothers och grejer så visste vi återigen att vi spelade med TOUGHNESS men faktiskt inte med POWER i mitt fall.

För vad hände. Jo jag kapitulerade och fick se mig överkörd av främst spelet Street fighter 2 till SNES. Då satt vi tuffa grabbar hemma hos nördarna plötsligt.

Och den fullständiga kapitulationen kom när jag fick låna A link to the past av en nörd och för första gången spela Zelda. Då var jag såld och nördarna vann på lång sikt.

Så här såg det ut för mig. Jag var en tuff grabb som fick kapitulera pga nörden. Hur var det för er. Var ni en tuff grabb som löpte linan ut eller var ni en tuff grabb som mig som blev besegrad eller var ni helt enkelt en nörd.
Berätta?
Citera
2017-08-09, 15:22
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Va?

Nördarna spelade medans dom tuffa knarkade söp och slogs och lite knulla.
Någon enstaka kanske körde CS men inte mer än 2-3 timmar i veckan.
Citera
2017-08-09, 15:32
  #3
Medlem
Circuits avatar
På 90-talet kom Playstation 1 som var två gånger kraftigare än den bästa PC. Anledningen till detta var att den saknade operativsystem och därför kunde helt fokusera på spel.

När Playstation 2 och Xbox 1 släpptes så var de kraftfullare än PC ända fram tills GeForce släpptes år 2004, vilket var den enda datorn som klarade att köra Half-Life 2 (det fanns en port av Half-Life 2 till Xbox 1, men den var sämre).
Citera
2017-08-09, 15:34
  #4
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Va?

Nördarna spelade medans dom tuffa knarkade söp och slogs och lite knulla.
Någon enstaka kanske körde CS men inte mer än 2-3 timmar i veckan.

Så var det lite för oss också. Fylla och brudar.

Spelen på dator var ju så otroligt svåra också så nördarna hade ett "försprång" där när det gällde att klara spel( på konsol ja).

Men vi tuffa grabbar spelade i alla falla utav bara helvete spel som Lotus turbo challenge och grejer och var duktiga på det. Även Pinball dreams och fantasies var populära party spel när vi satt och kröka.

Och alltid snackade vi skit om nördarna och deras dåliga portningingar på NES ja. Men det var när den där förbannade SNES:en kom som vi tuffa grabbar började snegla på nördarna och kände oss överkörda.

Så ja, nördarna vann på långsikt!
Men vi fick brudarna!
__________________
Senast redigerad av Sichti 2017-08-09 kl. 15:36.
Citera
2017-08-09, 15:40
  #5
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Circuit
På 90-talet kom Playstation 1 som var två gånger kraftigare än den bästa PC. Anledningen till detta var att den saknade operativsystem och därför kunde helt fokusera på spel.

När Playstation 2 och Xbox 1 släpptes så var de kraftfullare än PC ända fram tills GeForce släpptes år 2004, vilket var den enda datorn som klarade att köra Half-Life 2 (det fanns en port av Half-Life 2 till Xbox 1, men den var sämre).

När playstation 1 kom hade jag redan kapitulerat. Jag var en pundare som sprang på rave fester och körde N64. Men jävla vilken gamer jag va. Klarade alla spel jag köpte på den tiden.

Jag är 77:a och var 19 när N64 kom!

Men jag var fortfarande en tuff grabb fast jag sålde min själ och började spela konsol. Men var jag egentligen tuff. Jag var ju en pundare men en jävel till gamer!

Men en top notch nörd skulle ha klått mig. Dom har ju nördat på konsol genom alla tider.
__________________
Senast redigerad av Sichti 2017-08-09 kl. 15:46.
Citera
2017-08-09, 15:41
  #6
Medlem
Tiderna förändras. Så är det inte nu. Nu spelar alla tv-spel ("tuffa" som "nördar").



//Siegestor
Citera
2017-08-09, 15:44
  #7
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Tiderna förändras. Så är det inte nu. Nu spelar alla tv-spel ("tuffa" som "nördar").



//Siegestor

Och ändå så är det dom tuffa grabbarna som får brudarna fortfarande hoppas jag!
Citera
2017-08-09, 15:48
  #8
Medlem
Sichtis avatar
Fattar ni att den här demon fick mig att ligga på den tiden som tuff grabb. Direkt fick jag komma innan för trosorna och fingra lite för att sedan pippa henne och ta hennes oskuld:

https://www.youtube.com/watch?v=wG84cj4rago
Citera
2017-08-09, 15:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Och ändå så är det dom tuffa grabbarna som får brudarna fortfarande hoppas jag!

Ja om du med "nördar" menar taniga, finniga killar med fula kläder så tror jag att det blir lite svårt för de.
När du säger "tuffa" och "nördar" tänker du då på de som är med i amerikanska filmer? För så länge du ser ok ut så ska det inte vara några större problem med att lägra en dam.



//Siegestor
Citera
2017-08-09, 16:19
  #10
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Ja om du med "nördar" menar taniga, finniga killar med fula kläder så tror jag att det blir lite svårt för de.
När du säger "tuffa" och "nördar" tänker du då på de som är med i amerikanska filmer? För så länge du ser ok ut så ska det inte vara några större problem med att lägra en dam.



//Siegestor

Nej, jag tänker inte på amerikanska filmer. Det såg ut så här när jag växte upp.

En kille som spelade NES t.ex. var tjock och luktade svett men en jävel till gamer.

Men som sagt jag fick kapitulera och blev en konsol kille till slut. Men utveckling fram tills SNES släpptes är intressant.

Att det alltid var vi data killar som fick brudarna Och uppleva POWER medans nörden fick ge sig ut på rövartåg och rädda Zelda i ett land fyllt av pixlar.
Citera
2017-08-09, 16:41
  #11
Medlem
goin-xxxls avatar
Förstod inte mycket utav din nörd start till tråd. Dom coola brassa runt på moppe, drack o punda men sen kanske vi fick taskiga yrkesval därefter pga frånvaro/brist på bokintresse. Men de E kanske ett annat ämne
Citera
2017-08-09, 16:52
  #12
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Förstod inte mycket utav din nörd start till tråd. Dom coola brassa runt på moppe, drack o punda men sen kanske vi fick taskiga yrkesval därefter pga frånvaro/brist på bokintresse. Men de E kanske ett annat ämne

Visst vi brassa runt på moppe. Men glöm inte inte bort att vi sniffa thinner också. Och speciellt när vi sniffa thinner så snacka vi tuffa grabbar om alla spel vi ALDRIG klarade för vi klarade aldrig några spel på dom där förbannade datorerna. Dom var för svåra.

Istället fick nördarna glänsa på klassfester och prata om att dom spöat den ena och det andra spelet på NES och andra konsoler.

Men vi kontra direkt genom att greja fram lite hembrännt och lim och vipps så var vi klassens kungar igen när det kom till att bjuda upp. Vi var snygga, vi luktade lim, vi bjöd brudarna på berusning i form av hembränt och framförallt. Vi luktade inte SVETT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback