Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-19, 21:33
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Åhfan. Jag monterade de nya delarna igår, och den funkar skitbra med otrimmad cylinder och 12-millimeters förgasare (med ställbart munstycke) .

Min gör ändå över 40 kilometer i timmen nu och orkar backar rätt bra. Anledningen till att jag inte vill ha den trimmad öht är för att jag vill kunna köra den lagligt och för att försäkringen skall gälla om något skulle hända.

Kör och njut, jag har säkert haft minst 5st Compact, den första fiskade jag ur en laxfälla och hade problem med rost i förgasaren, go figure.
Sachs motorn i sig är en tålig konstruktion och varvvillig även otrimmad med ställbart munstycke.
Citera
2018-04-23, 14:43
  #14
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Du bör ligga runt 7-8mm i insuget och om jag inte minns fel, en Compact hade 32 bak och Sachsen hade 12 kugg som orginal på motorn. Gick man på 14 kugg så kvaddade man växelföraren.
Det fetade vill jag veta mer om, varför blir det så?

Hade själv en Sachs där växelföraren havererade, jag trodde att det berodde på att motorfästena inte höll för trimcylinderns effekt.

Men det kan alltså ha berott på att jag körde med 14 kuggar fram?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback