2017-08-27, 21:06
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Offentliganställda kvinnor, kommun, lärare. Är det en liten grupp?
Stödjer mp vet jag inte, det verkar ganska blandat rent politiskt. Du kan inte tänka dig att det handlar om kvinnor som t.ex varit lärare åt ungdomar och som inte vill att de ska utvisas?
Alltså föraktet som visar sig i de här trådarna är så man knappt tror det är sant.

Kärnan av #vistårinteut tjänar pengar på ensamkommande. En stor del driver hem för ensamkommande och förlorar enorma pengar när ensamkommande som ljugit om åldern skrivs upp. Du kan fråga dig varför vi inte ser något större engagemang för världens gatubarn. Sen finns det en del Johanna Möller i gruppen som enkom är ute efter att stilla sexlusten.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-27 kl. 21:15.
Citera
2017-08-27, 21:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Stödjer mp vet jag inte, det verkar ganska blandat rent politiskt. Du kan inte tänka dig att det handlar om kvinnor som t.ex varit lärare åt ungdomar och som inte vill att de ska utvisas?
Alltså föraktet som visar sig i de här trådarna är så man knappt tror det är sant.
Det här är en springande punkt - politik handlar om det stora frågorna, de breda penseldragen, då finns det inte plats för åsikter som: "Hassan jag undervisat är jättefin, han måste få stanna". Alla i hela världen är "jättefina", men inte en jävel där nere på medborgarplatsen är villig att personligen teckna ett hyreskontrakt åt och anställa en afghan samt lova livstids försörjning av densamme. Inte en enda.
Citera
2017-08-27, 21:19
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Du kan ju inte räkna så din dumma jävel, har inte Provokatör eller någon annan redan förklarat varför man inte kan göra den jämförelsen? De ska inte hem, de kommer få förlängt tillstånd, vi är många som kommer se till så det blir så! Skillnaden mellan oss är att vi som kämpar för dessa killar faktiskt gör saker: vi pratar med polis, med Stockholm stad, vi demonstrerar, vi betalar för mat och sovsäckar medan din sida knyter handen i fickan och skriver av er på internet och hela tiden säger "snart så, snart så" som ni sagt i 10 år men inget går er väg! Sverige förändras runtom er medan ni sitter i pojkrummen och drömmer er bort medan ni ryggdunkar varandra, det är så beta och svagt och patetiskt!

Hur fan gick det till i ditt huvud, när du tar mina inlägg i tråden som intäkt för dina egna ståndpunkter?

Jag skull vilja ha din synpunkt på säkerheten i Afghanistan, och motser gärna ett svar på dom fakta som jag redogjort för i denna trådstart.

(FB) Ny statistik - Afghanistan är säkrare än Skåne - Hazarernas bluff synad.

/Provokatör
Citera
2017-08-27, 21:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Batikhäxorna kommer tappa intresset när det blir kallare sexlusten svalnar av kylan. Ockupanterna har redan trappat upp genom att klä sig i ett falskt bombbälte tyvärr var det inte ett riktigt som gick av. Som en upptäckte här delade en aktivist en bild på ett barn från Syrien som skadats av en bomb personen hävdade att bilden är ifrån Afghanistan propagandan trappas upp.

Jag tror inte ens polarkyla kan släcka elden i deras..hjärtan.
Citera
2017-08-27, 21:22
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror att myndigheterna kommer att förlänga och förlänga tillståndet, in i hösten och vintern. Man vill absolut inte ha någon konfrontation där afghaner och batikhäxor slåss mot polisen. Sådana bilder skulle otvetydigt gynna till exempelvis SD.

Det man istället hoppas på är att vintern och kylan ska ta bort dem. Så kan det mycket väl bli.

Jag är tvungen att passera trappan i slutet av veckan. Tänk om de tar mej som gisslan? Eller nån annan stackars södermalmsbo.
Amnesti - annars skär vi halsen av henne!
Citera
2017-08-27, 21:25
Medlem
Citat:
Kan vara så att dom vill ligga. Vänsterkvinnor är väldigt sexuella varelser sen 70-talet och med lite rödtjut rinner det till. Det var dessa som stod för swingers, gruppsex och att ligga runt i stor omfattning. Nästan så man lider med dessa analfabeter som måste sova och slicka dessa monsterkvinnor.

#vistårinteutnuskadomut
Citera
2017-08-27, 21:25
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det här är en springande punkt - politik handlar om det stora frågorna, de breda penseldragen, då finns det inte plats för åsikter som: "Hassan jag undervisat är jättefin, han måste få stanna". Alla i hela världen är "jättefina", men inte en jävel där nere på medborgarplatsen är villig att personligen teckna ett hyreskontrakt åt och anställa en afghan samt lova livstids försörjning av densamme. Inte en enda.

Jag har väntat på att någon av damerna ska adoptera sin hazar. Det skulle man ju göra om det knep och det gällde någon som man såg som en familjemedlem och som riskerade att dö om han blev tillbakaskickad. Jag har inte sett några sådana initiativ än. Och jag kanske borde vara tyst så att de inte får några griller i skallen. Men jag misstänker starkt att det som vanligt är "någon annan" som ska betala och ta ansvaret.
Senast redigerad av JumpingJack 2017-08-27 kl. 21:32.
Citera
2017-08-27, 21:29
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Ja, om det stämmer det som Martinator skrev, så ÄR det en liten grupp. Nödvändigtvis inte liten till numerären, men det är grupp som inte på långa vägar är representativt för befolkningen.

Är det verkligen föraktfullt att påpeka detta självklara, eller letar du konstant väderkvarnar att slås emot?

Inte liten till numerären, utan liten för att den består av offentliganställda kvinnor? Är det logik?
Citera
2017-08-27, 21:36
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Inte liten till numerären, utan liten för att den består av offentliganställda kvinnor? Är det logik?

Jag förstår inte frågan.
Citera
2017-08-27, 21:40
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Detta är precis vad det handlar om. Till syvende och sist är ingen beredd att "walk the walk".
Citera
2017-08-27, 21:54
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstår inte vad du menar. SDs kärnfråga är invandring. Jag antar att du lyssnade talet från JÅ där han tog upp afghanernas demonstration på Medis på ett känslosamt sätt beträffande just afghanernas val av platsen som sårade honom djupt. Men Medis var inte afghanernas val utan de flyttades dit av polisen. Tycker du inte att JÅ borde haft bättre koll? Utöver detta så fördömde han er lilla motdemonstration.

Njae, jag tänker främst på att vänstern använder sig av känsloargument. Ibland dyker det upp rapporter som t.ex. den nu ökända sandviken-rapporten. Allting blir sågat vid fotknölarna och man lommar sen vidare till nästa temporära stödjepunkt. Hans Rosling blev väl lite av en symbol för detta fenomen.

Däremot om någon från t.ex. SD uttalar någon procentandel fel så blir det ofta ett ramaskri. Det blir bara fånigt när en sån grej som ursprungsplatsen för en demonstration skall han en sådan betydelse för här blir detaljerna av någon anledning väldigt viktiga igen.

Nu var jag inte med på någon motdemonstration men tiden när SD flörtade med vad som ännu är politiska subkulturer är sen länge borta. Jimmie&Co är ute efter hela skiten nu och då finns inte det utrymmet.

Däremot så ger det en bra fingervisning vart vi är på väg, sådana samlingar är betydligt mindre kontroversiella idag än vad t.ex. SD var för säg 10 år sedan.
Senast redigerad av 0.999... 2017-08-27 kl. 22:07.
Citera
2017-08-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror att myndigheterna kommer att förlänga och förlänga tillståndet, in i hösten och vintern. Man vill absolut inte ha någon konfrontation där afghaner och batikhäxor slåss mot polisen. Sådana bilder skulle otvetydigt gynna till exempelvis SD.

Det man istället hoppas på är att vintern och kylan ska ta bort dem. Så kan det mycket väl bli.
Jag tror polisen är rädd för afghanerna och batikhäxorna. Dom vågar inte åka in i områden där dom kastar sten och tanterna kan vara ännu farligare. Sexdriften är stark och om man slåss för något gott kan en sten på polisen vara som en smekning mot vad dessa monsterkärringar kan ta sig till. Man märker att dom går hårdare fram för var dag och nu är det falska bilder och ribban höjs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in