2017-08-27, 20:16
Medlem
LaScalas avatar
Jag har redan börjat oroa mej för vad dom ska ta sej till när demonstrationstillståndet löper ut.
Vad ska dom då göra för att få uppmärksamhet?
-Sitta kvar och vägra flytta sej?
-Börja med hot och våld?
-Lägga sej ner och dö?
Mest orolig är jag för vad batikkärringarna ska ta sej till. De är ju redan i masshysteriskt tillstånd.
Och vad ska polisen göra? Köra bort dom eller låta dom sitta kvar.
Vad tror ni?
Citera
2017-08-27, 20:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Att läsa kommentarerna är som att vada genom ett träsk av klichéer. Det tycks pågå en ständig tävlan om vem som kan vara mest ledsen - allt fullkomligt översvämmat av emotikoner där tårarna flödar.

Det känns som en extremt osund och labil miljö. Att det finns en ekonomisk/yrkesmässig koppling gör det hela ännu osmakligare.
Det är precis vad det är, och det är inte bara något jag tycker lite sådär för att jag vill - det är något gränspyskotiskt över det hela, på gruppnivå. Grupptänkande-bias amplifierat, kryddat med emotionellt instabila personer i för hög andel för att det skall vara bra, exempelvis för ett barn, att vistas där.
Citera
2017-08-27, 20:21
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Att läsa kommentarerna är som att vada genom ett träsk av klichéer. Det tycks pågå en ständig tävlan om vem som kan vara mest ledsen - allt fullkomligt översvämmat av emotikoner där tårarna flödar.

Det känns som en extremt osund och labil miljö. Att det finns en ekonomisk/yrkesmässig koppling gör det hela ännu osmakligare.

Och sexuell!
Citera
2017-08-27, 20:51
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Det rör sig om unga drivna män som kommer bidra med jättemycket. Det sägs att hazarer är hatade i Afghanistan för att de är för intelligenta, betydligt smartare än alla andra och om vi ger dem en chans så kommer de betala tillbaka tio gånger om.

Du måste hålla reda på dina lögner nyss var det barn och pojkar nu unga drivna män din lilla rasbiolog
Citera
2017-08-27, 20:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Är absolut ingen rasism utan konstaterar bara vad jag hört, har aldrig i livet varit rasist och kommer aldrig vara det då alla är lika mycket värda

https://scontent.fmad3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/21078865_10155264644623591_3493353780155975872_n.j pg?oh=540293493365d98d2bf1b630ba7f8e39&oe=5A1F4560

Amnesti för Afghanistan!

Men du att alla i Afghanistan ska få UT i Sverige eller menar du dom som sitter på Medborgarplatsen? Dom som har hunnit bli utvisade och åkt hem ska dom komma tillbaka igen? Hur har du tänkt det?
Citera
2017-08-27, 20:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det rör sig om unga drivna män som kommer bidra med jättemycket. Det sägs att hazarer är hatade i Afghanistan för att de är för intelligenta, betydligt smartare än alla andra och om vi ger dem en chans så kommer de betala tillbaka tio gånger om.

Detta .. kan vara det enskilt mest rasistiska inlägg jag läst. Du menar alltså att en viss folkgrupp (etnisk, genetisk) skulle vara smartare/intelligentare än andra.

Baserat på sin genetik. Fattar du hur rasistiskt du skriver? Att du inte skäms. Expressen bör söka upp dig och göra ett reportage i bästa Jim Olsson-stil!
Citera
2017-08-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har redan börjat oroa mej för vad dom ska ta sej till när demonstrationstillståndet löper ut.
-Börja med hot och våld?
-Lägga sej ner och dö?
Mest orolig är jag för vad batikkärringarna ska ta sej till. De är ju redan i masshysteriskt tillstånd.
Vad tror ni?

Batikhäxorna kommer tappa intresset när det blir kallare sexlusten svalnar av kylan. Ockupanterna har redan trappat upp genom att klä sig i ett falskt bombbälte tyvärr var det inte ett riktigt som gick av. Som en upptäckte här delade en aktivist en bild på ett barn från Syrien som skadats av en bomb personen hävdade att bilden är ifrån Afghanistan propagandan trappas upp.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-27 kl. 20:59.
Citera
2017-08-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men du att alla i Afghanistan ska få UT i Sverige eller menar du dom som sitter på Medborgarplatsen? Dom som har hunnit bli utvisade och åkt hem ska dom komma tillbaka igen? Hur har du tänkt det?

Han menar att 35 miljoner afghaner ska få komma till Sverige Bara att chartra plan. Tror inte rasbiologen sommarpappa omvänt en enda utan snarare tvärtom.
Citera
2017-08-27, 20:59
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Intressant profil på de som kommenterat... Kvinnor som till övervägande delen är offentliganställda - kommun, lärare. Stödjer Mp. ger en fingervisning om hur liten denna grupp egentligen är.

Offentliganställda kvinnor, kommun, lärare. Är det en liten grupp?
Stödjer mp vet jag inte, det verkar ganska blandat rent politiskt. Du kan inte tänka dig att det handlar om kvinnor som t.ex varit lärare åt ungdomar och som inte vill att de ska utvisas?
Alltså föraktet som visar sig i de här trådarna är så man knappt tror det är sant.
Citera
2017-08-27, 21:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
-Börja med hot och våld?
-Lägga sej ner och dö?
Vad tror ni?

Jag tror att myndigheterna kommer att förlänga och förlänga tillståndet, in i hösten och vintern. Man vill absolut inte ha någon konfrontation där afghaner och batikhäxor slåss mot polisen. Sådana bilder skulle otvetydigt gynna till exempelvis SD.

Det man istället hoppas på är att vintern och kylan ska ta bort dem. Så kan det mycket väl bli.
Citera
2017-08-27, 21:00
Medlem
Citat:
Jaså du tror på dig själv, det du nyss skrev?
Aah, du verkar vara heelt jävla urblåst i hjärnan stackare! Jag tycker synd om dig som gått på denna lögn och nu "brinner" för den. Satsa din energi på något annat istället, du har barn? Eftersom du kallar dig S-pappan, varför inte bry sig om sina barn istället? Umgås med dom, jobba, handla, laga mat, städa, whatever, få hazarbarna ur ditt infekterade sinne illa kvickt!
Citera
2017-08-27, 21:06
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Offentliganställda kvinnor, kommun, lärare. Är det en liten grupp?
Stödjer mp vet jag inte, det verkar ganska blandat rent politiskt. Du kan inte tänka dig att det handlar om kvinnor som t.ex varit lärare åt ungdomar och som inte vill att de ska utvisas?
Alltså föraktet som visar sig i de här trådarna är så man knappt tror det är sant.

Ja, om det stämmer det som Martinator skrev, så ÄR det en liten grupp. Nödvändigtvis inte liten till numerären, men det är grupp som inte på långa vägar är representativt för befolkningen.

Är det verkligen föraktfullt att påpeka detta självklara, eller letar du konstant väderkvarnar att slås emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in