2017-08-16, 11:07
Medlem
ps870s avatar
Heléne Fritzon (migrationsminister) tillbakavisar kravet om att stoppa tvångsutvisningarna till Afghanistan.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6757253
Citera
2017-08-16, 11:22
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, det är en stark kontrast gentemot den tillrättalagda bild av sockervadd och kärlek vi presenteras av arrangörerna och till viss del media (även om intresset från de sistnämnda verkar ha minskat - vad jag kunde se var det bara slasksajten Nyheter24 som lyfte den "utvidgade strejken" i en större artikel).

Man kan också relatera detta till polisens passivitet. Det kanske inte bara har med en passiv ledning och dubbla signaler från politikerna att göra när de nu avstår från att ingripa - det kanske även är så att man skulle få en ohanterlig mobb i sina händer om man försökte.

Men det om något skulle vända opinionen till att öppet ifrågasätta det som nu sker.

Det finns vid sidan av den politiska dimensionen en problematik som rör hur poliserna upplever sin situation, vilka förutsättningar dom ges att klara av uppgiften, hur ser logistiken ut? Jag har alltsedan YB Södermalms tweet haft känslan av att det var menat som en provokation, gör polisen ingenting och skyller på politikerna så måste till slut politikerna agera.

Att hantera en enda misstänkt illegal afghan tar stora resurser ur en redan ansträngd kår. Enligt uppgift så får två poliser efter ett gripande lägga ca 6 timmar på att utreda vem vederbörande är när det är gjort så ska ha beredas plats på ett redan överfullt förvar. Jag tror det finns 350 platser i Märstas förvar, samtliga platser är ständigt upptagna. Efter en hel arbetsdag så måste dom släppa den lille illegale afghanen med uppmaningen att han ska anmäla sig regelbundet hos polisen. Afghanen skyndar tillbaka till trappan och vi står på ruta 1 igen.

Även jag skulle känna mig uppgiven efter en sån dag om man dessutom vet att kollegorna jagat kriminella skyttar i förorten samt misslyckats med att freda en akutmottagning pga låg bemanning så skulle jag knappt vilja visa mig i fikarummet nästa dag.

/Provokatör
Citera
2017-08-16, 11:28
Medlem
vonStahlheins avatar
Vad tar sig babianerna till när det går upp för dem att deras "strejk" misslyckats trots att de simulerat dubellsidigt grinöga för glatta livet? Antagligen tar de till våld, vilket kan bli intressant. Särskilt om deblir besvikna på sina sugarmommies och ger sig på dem.

Hörde för övrigt på PK morgon att hucklet som representerar horden sa att de skulle ta makten i landet (svårt att länka med telefonen, men det varr efter 8-nyheterna.) Ett sånt uttalande tar jag som en ren krigsförklaring.
Citera
2017-08-16, 11:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Vad tar sig babianerna till när det går upp för dem att deras "strejk" misslyckats trots att de simulerat dubellsidigt grinöga för glatta livet? Antagligen tar de till våld, vilket kan bli intressant. Särskilt om deblir besvikna på sina sugarmommies och ger sig på dem.

Hörde för övrigt på PK morgon att hucklet som representerar horden sa att de skulle ta makten i landet (svårt att länka med telefonen, men det varr efter 8-nyheterna.) Ett sånt uttalande tar jag som en ren krigsförklaring.

Alla hörde och noterade detta
på facebooksidan stoppa utvisningarna diskuteras det nu hur de ska gå vidare och de spyr galla över politiker och MV
Intressant är att kika in på sympatisörernas egna sidor
Citera
2017-08-16, 11:38
Medlem
Citat:

De är vana vid den sortens storvulna retorik; i deras folktraditioner och religiösa texter (Koranen osv) handlar det om att behärska välden från hav till hav, att bli stäppens konungar, guld och goa jungfrur osv osv. Det är en helt annan stil än den sakliga och litet nertonade svenska samtalstonen. Lägg därtill att de har spelat dataspel där det också ofta handlar om sådana här glansfulla strider, och erfarenheten av verkligt krig för vissa av dem: det är klart att de växer in i en mer färggrann retorik. Arafat snackade på samma sätt, även när han höll tal i Europa, till de svenska sossarnas förtvivlan.
Citera
2017-08-16, 11:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Heléne Fritzon (migrationsminister) tillbakavisar kravet om att stoppa tvångsutvisningarna till Afghanistan.

Strejken var tänkt att hålla på tills de fått ett svar. Nu har de fått flera svar med samma innebörd men afghan hanarna tänker fortsätta och till och med trappa upp sina aktioner

Är inne på lite som någon skrev tidigare i tråden; att de kommer med all säkerhet att övergå till mer handgripliga aktioner om de får hålla på att bygga upp sina tuppkammar
Citera
2017-08-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870

Och den där posören Jan Björklund då? Kom med ett förslag för tillfälligt avbrott för att utvisa till Afghanistan pga att Tyskland gör ett avbrott. Alltid lika snurrig. Landade i att det var för att sätta press på Migrationsverket.
Citera
2017-08-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Strejken var tänkt att hålla på tills de fått ett svar. Nu har de fått flera svar med samma innebörd men afghan hanarna tänker fortsätta och till och med trappa upp sina aktioner

Är inne på lite som någon skrev tidigare i tråden; att de kommer med all säkerhet att övergå till mer handgripliga aktioner om de får hålla på att bygga upp sina tuppkammar

De är övertydliga med att "lagar och sånt, det gäller inte för oss stolta krigare. Vi tar det vi ska ha!"

Verkligen märkligt att många yngre feminister inte inser vad som väntar dem (och kvinnor överlag) om de här gubbarna och deras klaner får inflytande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Undrar om inte strejken får motsatt effekt. Folk börjar undra vad det är för folk som vi släppt in. Polisen slår rekord i övertid. De får valla många getter om de ska betala tillbaka alla kostnader som de orsakat så här långt.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Hucklet tror ju redan att hon bestämmer över politiker lagar och regler. Hon ger Ribbenvik order om att infinna sej personligen t ex.
Att ta makten över hela Sverige ser hon inte som nån svårighet. Hon får ju hållas.
Senast redigerad av LaScala 2017-08-16 kl. 11:50.
Citera
2017-08-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Och den där posören Jan Björklund då? Kom med ett förslag för tillfälligt avbrott för att utvisa till Afghanistan pga att Tyskland gör ett avbrott. Alltid lika snurrig. Landade i att det var för att sätta press på Migrationsverket.

Han vill ha det här som en tidig valfråga, men samtidigt vill han ju inte att de här männen överlag stannar kvar i landet.
Citera
2017-08-16, 11:54
Medlem
LaScalas avatar
Enligt en rapportör närområdet åts frukost i parken mellan Folkunga-och Tjärhovsgatorna igår.
Ett gossebarn drog fram sin micropenis mitt framför förbipasserande och pissade mitt på konstgräsplanen.
Jag tror de blir nästa gatubarnsgäng i området. De har fått smak för Söder nu.
De syns, de får mat och uppmärksamhet och kan gå på krogen trots att de är "minderåriga".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in