Citat:
Ursprungligen postat av
Stockmokk
Idag fortsätter nyheter att könsdysfori ökar, i flera dar har nu detta pågått och uppfattningen blir att det är frågan om en alarmerande farsot. Läser man kritiskt kommer tanken att det är selektiv rapportering (storm i en tekopp) styrt av nåt slags HBQT krav. Fungerar det så därborta ?
Sen står det att "digitala våldet ökar" , vad är digitalt våld egentligen ? Går man in på artikeln handlar det om förtal och avlyssningsappar. Låt vara att det är brott men vad är våldet i det? Vet skribenten inte vad ordet våld betyder eller får numera ord brukas nonchalant såsom clickbait?
Har det tillkommit en ny redaktör med bakgrund i Aftonbladets skumhörnor ? Jag har aldrig tidigare känt mig nödgad att ta till kritiskt tänkande när det gäller SVT Text. Vad är det som hänt ?
Jag använde mig av SVT Text just för de korta icke uppfostrande och polariserade nyheterna, men fick lämna.
Visste inte var jag skulle vända mig.
Till slut tänkte jag att TT nyhetsbyrån på twitter måste vara de bästa då de har inskrivet i sin värdergrund att rapportera "värdeneutralt utan hänsyn till någon specifik intressegrupp".
Dessutom rapporterar de till mängder av tidningar med olika politiska färger så det borde sätta press att leva upp till den egna värdegrunden.
Redan första natten med TT twitter plingade det till i telefonen och jag väcktes av tweeten..
"Vi måste prata mer om mens"
Vad ska man säga! Mänskligheten slår nog rekord i dumhet i detta nu. Jag har alltid funderat hur människan kunde vara så befriad från förnuft en gång i tiden att de lät barns vittnesmål vara till grund för några av häxbränningarna. Men vi är nog på samma mentala nivå idag.?
Läste du den tråden?