• 1
  • 2
2017-08-13, 08:06
Medlem
Det är väl hela svt nyheter som blivit en kopia av aftonbladet till form och innehåll. Möjligen har svtnyheter färre bantningstips, men det handlar uppenbart om en medveten strategi att försöka konkurrera med ett affärsdrivande företag.

Om man jämför med hur det ser ut i england så hade det nog höjts på en hel del ögonbryn om bbc news försökte kopiera daily mails form och innehåll.
Citera
2017-08-13, 11:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Jan Helin

Antagligen svaret på trådens frågeställning.
Citera
2017-08-13, 11:35
Medlem
Tycker också att Text-TV blivit sämre på senare år. Har inte kollat på hur redaktionen förändrats över tid.
Citera
2017-08-13, 13:13
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Jag använde mig av SVT Text just för de korta icke uppfostrande och polariserade nyheterna, men fick lämna.

Visste inte var jag skulle vända mig.

Till slut tänkte jag att TT nyhetsbyrån på twitter måste vara de bästa då de har inskrivet i sin värdergrund att rapportera "värdeneutralt utan hänsyn till någon specifik intressegrupp".

Dessutom rapporterar de till mängder av tidningar med olika politiska färger så det borde sätta press att leva upp till den egna värdegrunden.

Redan första natten med TT twitter plingade det till i telefonen och jag väcktes av tweeten..

"Vi måste prata mer om mens"

Vad ska man säga! Mänskligheten slår nog rekord i dumhet i detta nu. Jag har alltid funderat hur människan kunde vara så befriad från förnuft en gång i tiden att de lät barns vittnesmål vara till grund för några av häxbränningarna. Men vi är nog på samma mentala nivå idag.?

Läste du den tråden?

SVT Text består av nyheter från TT.. Det är ju mer eller mindre de som sköter nyhetsrapporteringen på text-tv idag.

Citat:
Sedan tidigare har SVT dragit ner på text-tv:s bemanning över natten. Nu är det i stället nyhetsbyrån TT som sköter den bevakningen. Något som är helt bisarrt, om du frågar Torbjörn.
– Att ett konkurrerande nyhetsföretag får komma in och nyhetsvärdera hos oss. Jag är väldigt förvånad att det skett utan knappt någon diskussion. Vi värnar om vårt Public Service-uppdrag och så släpper vi in ett annat företag att hantera våra nyheter. Jag tycker det är skitkonstigt, säger han.

TT i sin tur består och ägs av Svenska avskrädespressens crème de la crème och döende propagandadinosaurer.

Aftonbladet,Expressen,Dagens Nyheter,Svenska Dagbladet, Stampen m.fl....

Dessa propagandaorgan står för de politiskt oberoende nyheterna på SVT-text.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in