Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 16:44
  #13
Moderator
KomissarieBecks avatar
Någon som har koll på var i Alby ?
Citera
2017-08-04, 16:50
  #14
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Någon som har koll på var i Alby ?

läser du innan du skriver eller
Citera
2017-08-04, 16:50
  #15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det hade räckt med att du hade läst trådstarten.

Jag gjorde det, varför tror du annat? Men med en flik uppe länge där man bara läst inlägg efter trådstart är det lätt hänt att man missar en edit i trådstart (även om det bara handlar om tre minuter). Du kunde ha citerat dig och gjort ett nytt inlägg så hade det framgått tydligt.

En trådstart är en trådstart och man kan inte ständigt scrolla upp under den timme redigeringstiden gäller för att kolla om något ändras.

Yttermera. Om du nu något senare hittade korrekt information till din trådstart och editerade den, varför lät du över huvud taget Alby i Ånge kommun stå kvar?

Det här handlar om Alby i Botkyrka. Det är då lämpligt att så snart som möjligt klarlägga det utan risker till missförstånd.
Citera
2017-08-04, 16:53
  #16
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
läser du innan du skriver eller


Absolut, gjorde jag det och ditt inlägg angående Alhagsvägen lät ju inte så direkt övertygande.
Men visst Mr Storkäft, kom igen kan Du bekräfta att det verkligen är den gatan ??
Citera
2017-08-04, 16:57
  #17
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
"En läkare har kommit till platsen för att konstatera dödsfallet".

Har för mig att det endast är läkare som får lov att dödförklara människor, så troligtvis därför han/hon varit på plats.
Det stämmer.

Med allra största sannolikhet handlar det om gängkriminella eller hedersmord.
Citera
2017-08-04, 17:05
  #18
Medlem
Knarkmord?
Citera
2017-08-04, 17:06
  #19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
läser du innan du skriver eller

"Ser ut att vara..." är ju ingen fakta precis.

Vet du att det är Alhagsvägen, så skriv det rakt upp och ner, andra slipper fortsätta gissa och du slipper framstå som en idiot när du är spydig mot andra användare trots att det är du som varit oklar från början.

Nå? Var i Alby, Botkyrka är det? Finns det fakta på något gatunamn?
Citera
2017-08-04, 17:29
  #20
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Finns det något som talar emot "familjetragedi" dvs mördare som sedan tar livet av sig?
(Ja, det kan så klart vara hedersrelaterat, tråden behöver inte dö för det )
Jag tänker mest på att det annars borde ha förts oljud vid morden.
Citera
2017-08-04, 18:02
  #21
Medlem
Varje gång det händer nåt i Alby kommer jag att tänka på ett gäng som lurar torskar till Alhagsvägen med löften om ett kanonligg med en ung tjej för dyra pengar och rånar dem i lägenheten. Tänker att sätter de det i system lär det ju gå snett förr eller senare.
Citera
2017-08-04, 18:02
  #22
Medlem
Quarrels avatar
Brun tegelfasad nedtill med två- eller trefärgad fasad över utmärker de flesta höghus i Alby. Men det är skillnader i färgkombinationerna upptill. Expressens bild ser ut att vara tagen vid Domarebacken 34.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2017-08-04 kl. 18:37. Anledning: Lade till länk till Google Gatuvy
Citera
2017-08-04, 18:08
  #23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag gjorde det, varför tror du annat? Men med en flik uppe länge där man bara läst inlägg efter trådstart är det lätt hänt att man missar en edit i trådstart (även om det bara handlar om tre minuter). Du kunde ha citerat dig och gjort ett nytt inlägg så hade det framgått tydligt.

En trådstart är en trådstart och man kan inte ständigt scrolla upp under den timme redigeringstiden gäller för att kolla om något ändras.

Yttermera. Om du nu något senare hittade korrekt information till din trådstart och editerade den, varför lät du över huvud taget Alby i Ånge kommun stå kvar?

Det här handlar om Alby i Botkyrka. Det är då lämpligt att så snart som möjligt klarlägga det utan risker till missförstånd.
Jag trodde annat för att du citerade tillägget. Då ansåg jag att du borde ha läst det också. Men som sagt, det räckte med att läsa trådstarten för att inse att det handlar om Alby i Botkyrka.
Citera
2017-08-04, 18:36
  #24
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Brun tegelfasad nedtill med två- eller trefärgad fasad över utmärker de flesta höghus i Alby. Men det är skillnader i färgkombinationerna upptill. Expressens bild ser ut att vara tagen vid Domarebacken 34.

Om det skulle vara just 34 så finns dessa boende där.Men vi vet inte åldern än på dessa två individer?

https://www.hitta.se/domarebacken+34...org/personer/2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback