• 1
  • 2
2017-08-04, 08:26
Medlem
http://www.expressen.se/gt/tjuvarnas...ds-ica-butik-/
hittade ingen tråd om detta, får väl lite tiggarvibbar av detta.
"– De kom ett gäng som skulle panta burkar. De hade många säckar med sig som de sa att de hade plockat vid en festival. "

"Han förklarade för männen att han inte att tid att hantera så mycket pantburkar. Då lämnade de och försvann i två minbussar, säger Rikard Ohlin.

– Det gick tre timmar. Sen var de tillbaka men med fler bilar, säger Ica-handlaren som tidigare har pratat med Nya Wermlands-Tidningen."

"Under tiden han och de anställda i butiken försökte få ordning på kaoset som utspelade sig där utanför rörde sig flera andra ur gänget inuti butiken.

– De gick in och tog vad de ville. Bara gick förbi kassan och ut genom huvudentrén. De brydde sig inte om något, säger Rikard Ohlin"

"Ica-handlaren ringde inte 112 direkt efter stöldräden.

– Jag ansåg att det inte var någon idé. Det kan ta allt från en halvtimme till många timmar. "

Dessa djäkla värmlänningar, har dom inget hyfs, trasha den lokala ICA-butiken, skäms på er .

Skämt åsido, detta är för djävligt, stackars ICA-handlare, vilken maktlöshet han måste känna, frågan är hur länge det dröjer innan den första tiggaren hittas skjuten med ett skott i nacken.
Citera
2017-08-04, 08:50
Medlem
Stoegers avatar
"Oartiga" människor det där, dom verkar inte ha förstått det där med att man måste betala och inte bara ta grejer hur som helst.
Citera
2017-08-04, 09:11
Medlem
Attans, det blir väl bara en Porsche istället för en Ferrari för den ICA-handlaren
Citera
2017-08-04, 10:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Store diversion.

Klassiskt kulturyttring inom ziganismen.

http://www.fraudtech.bizland.com/Fra...diversions.htm
Citera
2017-08-04, 10:10
Medlem
Dessa våldsamma stölder kanske blir vanligare nu och framöver? speciellt som att polis bara finns tillgänglig från Karlstad, Arvika och Torsby, resten har semesterstängt i 3 månader!
Värmland är ganska så vidsträckt, långt att åka mellan larmen.. och för zigenare så är ju allt fritt fram, heelt otroligt!
Hoppas handlaren elr personal tog regnummer på minibussarna, även om det kanske inte får fast detta slödderpack så kan det ändå bli en ledtråd att nysta i.
Citera
2017-08-04, 11:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Tänk på att det är utsatta EU-medborgare vi talar om nu. Som minsann byggde Sverige också.
Citera
2017-08-04, 12:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Varför kommer de ens med säckar? Varenda livs i Stockholmsområdet OCH SÄKERT i Värmland också, har skyltar som säger att man får panta för max 50 kr.
Citera
2017-08-04, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Varför kommer de ens med säckar? Varenda livs i Stockholmsområdet OCH SÄKERT i Värmland också, har skyltar som säger att man får panta för max 50 kr.
Nu var ju deras pantsäckar en avledningsmanöver, deras egentliga ärende var att stjäla.

Men det här du sa om panta för max 50 kr. Stämmer inte här i Värmland, på alla orter iaf.
Jag kan panta 5,6,7,8 säckar på raken om jag vill och orkar, men det är förstås på en stoor ICAbutik där jag bor, handlarens Ica i Sillerud kan jag förstå att den inte kan ta emot hur mycket pant som helst, det är ju en lanthandel.

Stackars butiksägare! Nu får han/måste han skaffa kameraövervakning omedelbums och helst beväpna sig också för att freda sig mot slöddret!
Citera
2017-08-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Attans, det blir väl bara en Porsche istället för en Ferrari för den ICA-handlaren

Men du glädjs väl ändå åt att zigenarna nu har råd till en finare bil efter att ha stulit förbrukningsvaror för ett par månader framåt?
Citera
2017-08-04, 17:30
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Jag antar att handlaren nu ser till att vara mer på hugget och låsa affären så fort parasiterna närmar sig?
Citera
2017-08-04, 18:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Jag antar att handlaren nu ser till att vara mer på hugget och låsa affären så fort parasiterna närmar sig?
Eller åtminstone låsa den innan de hunnit smita ut! Sen ringa polis.
Citera
2017-08-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Men du glädjs väl ändå åt att zigenarna nu har råd till en finare bil efter att ha stulit förbrukningsvaror för ett par månader framåt?

Haha nej det gör jag inte. Men man får nog acceptera ett visst svinn i affären. Cost of making business så att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in