2017-08-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
http://www.expressen.se/gt/tjuvarnas...ds-ica-butik-/
hittade ingen tråd om detta, får väl lite tiggarvibbar av detta.
"– De kom ett gäng som skulle panta burkar. De hade många säckar med sig som de sa att de hade plockat vid en festival. "

"Han förklarade för männen att han inte att tid att hantera så mycket pantburkar. Då lämnade de och försvann i två minbussar, säger Rikard Ohlin.

– Det gick tre timmar. Sen var de tillbaka men med fler bilar, säger Ica-handlaren som tidigare har pratat med Nya Wermlands-Tidningen."

"Under tiden han och de anställda i butiken försökte få ordning på kaoset som utspelade sig där utanför rörde sig flera andra ur gänget inuti butiken.

– De gick in och tog vad de ville. Bara gick förbi kassan och ut genom huvudentrén. De brydde sig inte om något, säger Rikard Ohlin"

"Ica-handlaren ringde inte 112 direkt efter stöldräden.

– Jag ansåg att det inte var någon idé. Det kan ta allt från en halvtimme till många timmar. "

Dessa djäkla värmlänningar, har dom inget hyfs, trasha den lokala ICA-butiken, skäms på er .

Skämt åsido, detta är för djävligt, stackars ICA-handlare, vilken maktlöshet han måste känna, frågan är hur länge det dröjer innan den första tiggaren hittas skjuten med ett skott i nacken.

Stefan Löfvén tycker ju att zigenare tillför något. Jag kan inte riktigt klura ut vad det är.
Citera
2017-08-04, 20:22
Medlem
För att kunna stävja denna typ av grova stöld så måste man studera deras teknik. Zigenarna har gjort tjuveriet till en egen konstform. Det arbetar i grupp: någon/några distraherar personalen medans kvinnorna plockar på sig så mycket de kan. Om jag hade en butik så skulle jag inte släppa in dem, alternativt punktmarkera kärringarna.

https://youtu.be/LyKxfRxoKrM
https://youtu.be/JQvsOZBnZtE
http://www.corren.se/nyheter/linkopi...0-5634711.aspx
Citera
2017-08-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Stackars butiksägare! Nu får han/måste han skaffa kameraövervakning omedelbums och helst beväpna sig också för att freda sig mot slöddret!
Gör ingenting då polisen har inte en chans att hitta de eller få reda på vem det är eller inte har tid.
Citera
2017-08-05, 05:30
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Haha nej det gör jag inte. Men man får nog acceptera ett visst svinn i affären. Cost of making business så att säga.

Anser du att det är rimligt att se det som "Svinn" när folk tar sig in i stora grupper och bara går förbi kassan?

var det att betrakta som "Svinn" när bankkontoren blev rånade förr också?
Senast redigerad av scoremax 2017-08-05 kl. 05:33.
Citera
2017-08-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Anser du att det är rimligt att se det som "Svinn" när folk tar sig in i stora grupper och bara går förbi kassan?

var det att betrakta som "Svinn" när bankkontoren blev rånade förr också?

Förstår att du aldrig har drivit en butik. Men det är bara att gilla läget att bedrägerier / stölder sker. Och som ägare av affären så är det sämsta att bli uppretad av det. Bara gilla läget och så får kunderna i butiken betala för det genom högre priser // försäkringsbolaget.
Citera
2017-08-05, 13:47
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Eller åtminstone låsa den innan de hunnit smita ut! Sen ringa polis.

Har dom inte gått ut ur butiken utan att betala för varorna så kan inte ägaren säga att det är stöld, och kan därför heller inte låsa in dom i butiken eller göra ett envarsgripande, då dom inte begått något brott förrens dom lämnat butiken med varor utan att ha betalat.
Låser ägaren då in dom i butiken så gör ägaren sig skyldig till olaga frihetsberövande, och kanske ev. ärekränkning.
Citera
2017-08-05, 14:59
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Förstår att du aldrig har drivit en butik. Men det är bara att gilla läget att bedrägerier / stölder sker. Och som ägare av affären så är det sämsta att bli uppretad av det. Bara gilla läget och så får kunderna i butiken betala för det genom högre priser // försäkringsbolaget.

Nej, jag har aldrig ÄGT en butik, jag har dock varit avdelningsansvarig, och jag kan säga att du har en något märklig syn om du inbillar dig att "det är bara att gilla läget".

Om det var så kunde man ju skita i Väktare, Kameror, och allt annat.
Vad tror du försäkringsbolaget säger då?

Svara istället på vad jag skrev istället för att bara ignorera det.
Du fick två raka frågor.
Senast redigerad av scoremax 2017-08-05 kl. 15:09.
Citera
2017-08-05, 15:37
Medlem
Sjöräddningssällskapet har blivit av med massa pantsäckar i Värmland. Som jag fattat det frivillig insamling på populära båtöar, där båtfolk skänker panten till SSRS för driften av sjöräddningen.

Samma säckar? Lite långt glapp tidsmässigt, men kanske väntat på att bytet ska svalna.

http://nwt.se/kristinehamn/2017/06/1...ig-pant-stulen
Citera
2017-08-06, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nej, jag har aldrig ÄGT en butik, jag har dock varit avdelningsansvarig, och jag kan säga att du har en något märklig syn om du inbillar dig att "det är bara att gilla läget".

Om det var så kunde man ju skita i Väktare, Kameror, och allt annat.
Vad tror du försäkringsbolaget säger då?

Svara istället på vad jag skrev istället för att bara ignorera det.
Du fick två raka frågor.

Absolut inte. Man vill ju minimera förlusterna. Men ifall väktarna kostar mer än vad det kostar att ersätta det som stals är det ju en förlustaffär.
Citera
2017-08-06, 08:57
Medlem
scoremaxs avatar
Absolut.
Senast redigerad av scoremax 2017-08-06 kl. 09:22.
Citera
2017-08-06, 10:31
Medlem
Såg inlägg från butiksägaren på Facebook i samband med händelsen. Tydligen ska de ha försökt att stjäla en anställds moped mitt framför ögonen på dem. Samma område har varit drabbat av vägpirater under sommaren.
Citera
2017-08-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Jag antar att handlaren nu ser till att vara mer på hugget och låsa affären så fort parasiterna närmar sig?

Tyvärr så lär hen åka på en anmälan om diskriminering då, inklusive bölande i kvällspressen och kärleksbombningar av naiva Svenskar.

Vanligt tillvägagångsätt bland zigenare, skapa kaos och oreda i affären. Sno allt av värde. Har sett detta beteende vid flertalet tillfällen i Eskilstuna mot mindre ICA och Konsumbutiker, de invandrar ägda butikerna under eget varumärke vågar de märkligt nog inte gå på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in