Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Att det är bögarnas är en låt. Jag försökte vara rolig. Sverige är ett rikt land. Sverige har råd med sjukvård och BB för alla som bor här, såväl svenskarna som flyktingarna som vi tagit emot. Det handlar bara om hur man använder skattepengarna. Att använda mina skattepengar för att skydda ett litet antal skattesmitare som genomför en olaglig demonstration är inte okej för mig.
Ok, då är jag med. Grotesco! Den är grym såklart.
I övrigt lever du i förnekelse som så många andra. Vi är ett rikt land, med extrema kostnader bakom hörnet, och av allt att döma minskande framtida intäkter. Ett klassiskt fall för lyxfällan.
Vi har redan stora problem med förlossningsvård och vård i övrigt. Psykvården har slutat fungera för många år sedan, och nu börjar man se problemen gällande primärvården. Detta är för övrigt sånt som rapporteras i vanliga tidningar som Aftonbladet, vilket borde borga för att det är tillräckligt vänsterorienterat för att accepteras som källa.
Det finns mycket som skattepengar inte borde användas till, men det får varken du eller jag bestämma. Så medans du är sur att dina skattepengar går till att skydda nazister är nån annan sur över att pengarna går till propaganda för att skapa transsexuella barn i förskolan, eller till invandring, eller nåt annat. Problemet är att dialogen kring problemen blivit en monolog.