2017-09-30, 18:07
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faithinyou
Jag vet inte riktigt varför, men jag tror ändå att nazisterna ogillas ännu mer.

AFA var en minoritet dock.
Kryllade av vänsterdemostranter och neutrala demostrander emot "nazism" men jag tror inte folk gillar AFA som kastar sten och bangers på hästar och poliser än vad dom gillar Nazister...

Precis på samma sätt som fotbollssupportar hatar huliganer..
Citera
2017-09-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CEBZ
Var ju dock nötterna från NMR som skriver vänster och avviker från den planerade rutten..

Man får väl komma till startplatsen från vilket håll man vill..
Citera
2017-09-30, 18:08
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CEBZ
Var ju dock nötterna från NMR som skriver vänster och avviker från den planerade rutten..

Egentligen så är ju detta rätt.

Varför ska NMR lyssna på dom som dom gör en revolt mot? Polisen arbetar för staten.
Citera
2017-09-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nej det är inte detsamma.
T.o.m Åkesson vill numer förbjuda nazistiska NMR .
Vilket många sd anhängare tycks missat

Valfläsk. När Åkesson vill förbjuda en politisk organisation där organisationen inte i helhet brukar våld får det Åkesson och SD att framstå som legitima, och ytterligare några sjuklövernväljare kan ta steget att rösta på SD.

Åkesson gillar nog att NMR blir stora i media just för att NMR får den högerextrema stämpeln istället för SD.
Citera
2017-09-30, 18:09
Medlem
ace_secs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=IxD5pV6dVs8

Vänstern attackerar polisen i Göteborg

Sikka nötter! Vänsterpatrask, skäggbarn och invandrarkids. Vilken patetisk skara. De ser ut som inavlade babianer hela bunten

Hoppas nu polisen fick tag i några av dem som kastade sten mot dem.
Citera
2017-09-30, 18:10
Medlem
Parkours avatar
NMF har ju vunnit stort idag..
Jag är neutral här kan jag tillägga...
Vänsterpack hatar jag, men NMF är riktiga idioter dom med...
Demokrati löser man inte med våld och ord som "Vi skall stena utfödingarna till döds" som NMF sa under till tal..

Men faktum att dom inte kunde få genomföra sin demonstration utan det blev stoppat p.g.a våldsamt motstånd osv.... Det är är så odemokratiskt det kan bli..

Det finns inga lagar som motverkar motdemostranter ifrån att demostrera.
Men det finns lagar och regler som tydligt förklarar att OM en demostration sökt och fått tillstånd, så har dom företräde på planerad mark, yta, datum och tid... Och om det krockar med motdemostration så skall dom enligt lag få hänsyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Rockefeller
Klart dom är jävligt besvikna hur demon gick, det är även jag.

Men detta handlade mer om en marsch och några tal.

Kan lova att det inte är någon som har börjat hata NMR efter detta men däremot är det garanterat folk som har blivit nyfikna på vilka dom är.

Att tro att bara för man inte vann 1 miljon sympatisörer tack vare ett tal så har man förlorat är naivt.

Rom byggdes inte på en dag, SD fick inte 20% i mätningar på ett år osv osv.

Har man fått 10 personer att öppna ögonen för NMR så har man en vinst, om en än liten sådan.
Samtidigt så visar alla 10 000-tals fredliga motdemonstranter att Sverige inte tolererar nazism i det här landet och det är väldigt glädjande. Det finns hopp för vårt land.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Inget av det där svarar på min fråga. Det är ju rena spekulationer från er sida. Känner mig sjukt tjatig, men:

Det är ju verkligen, verkligen rent önsketänkande att detta på något sätt fått det svenska folket att vakna. Har varit med om detta tidigare, samma misslyckad demonstration är det samma visa från er sida. "Det är nu det tar fart, nu vaknar svensken", samtidigt lyckas ändå motdemonstranterna alltid överträffa er tiofaldigt. INGET tyder på att NMR kommer stärkas av detta. Sorry grabbar, men ni får fortsätta drömma.

Jag tillhör inte NMR eller är något vis kopplad till dem. Däremot har jag fått upp ögonen för dem som ett radikalare alternativ till SD. Senast jag blev kallad grabb var för 15 år sedan. Det var en tafatt VD på ett stort bolag som försökte verka alldaglig, jag som bara hade 15 anställda. Jag hade med mina +260 högskolepoäng i det gamla systemet garanterat fler än den fjanten och sannolikt fler än du.
Citera
Medlem
bestammer-senares avatar
Förbipasserande gubbe blir träffad av AFA/blatte-packet till höger i bild
https://youtu.be/vjYQt39Lgj0?t=6793
Ser ut som att han segnar ner efter att han ställt sig upp. Samtidigt som polis bär bort honom får dom en flaska kastad på sig. Fy fan asså.
Citera
2017-09-30, 18:11
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Bidragstagare finns ju som bekant även hos NMR .
Idag visade normalvänstern och övriga vad man tycker om militanter så som NMR och militant vänster.
NMR fick inte visa vad man går för, vilket tyvärr den militanta vänstern fick.

Numer finns det inget riksdagsparti som vill ha med militant vänster eller med nmr att göra

Har det någonsin funnits det?
Det viktiga är att se att folket är trötta på bidragstagare oavsett om de är med i NMR eller är här i jakt på lycka från kabul.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
NMF har ju vunnit stort idag..
Jag är neutral här kan jag tillägga...
Vänsterpack hatar jag, men NMF är riktiga idioter dom med...
Demokrati löser man inte med våld och ord som "Vi skall stena utfödingarna till döds" som NMF sa under till tal..

Men faktum att dom inte kunde få genomföra sin demonstration utan det blev stoppat p.g.a våldsamt motstånd osv.... Det är är så odemokratiskt det kan bli..

Det finns inga lagar som motverkar motdemostranter ifrån att demostrera.
Men det finns lagar och regler som tydligt förklarar att OM en demostration sökt och fått tillstånd, så har dom företräde på planerad mark, yta, datum och tid... Och om det krockar med motdemostration så skall dom enligt lag få hänsyn.

Jaja vi vet att du tycker dom är as coola, men vilka är dessa NMF du pratar om?
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.youtube.com/watch?v=IxD5pV6dVs8

Vänstern attackerar polisen i Göteborg

Sikka nötter! Vänsterpatrask, skäggbarn och invandrarkids. Vilken patetisk skara. De ser ut som inavlade babianer hela bunten

Hoppas nu polisen fick tag i några av dem som kastade sten mot dem.

Mja, det var mer intressant när nassesvinen attackerade journalister och polisen, men du är ju väldigt selektiv med din aktivtet i tråden din tönt. Vi vet att NMR:are blev gripna för det, jag såg det live i norsk livestream.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in