2017-09-30, 23:29
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
En psykologisk seger till NMR som fick ut sitt budskap

Ett nederlag för våldsvänstern som också fick ut sitt obehagliga våldsbudskap, vill man att blattar och småflickor skall bestämma över staten så är det AFA som gäller.

Haha vad fan snackar du om?

Nazisterna var en patetisk liten skara som inte lyckades åstadkomma någonting. De sa att runt 1000 personer kommer men de var knappt 300. Sedan blir de omringade av polis å motdemonstranter som blockerar alla vägar ut. Motdemonstranterna var lätt över 10 000 människor.

300 mot 10 000. Det är ganska lätt att se vilka som aldrig kommer ha en chans. Och det slutade med att nazisterna aldrig fick demonstrera utan istället vandra tillbaks samma rutt till Mölndal

Och som grädde på moset så blev deras ledare gripen. Göteborg är helt enkelt inte eran stad (Jag tror inte ni har någon stad som är er )
Citera
2017-09-30, 23:29
Medlem
Citat:

Knappast, mediabevakningen har väl handlat om allt annat än just nazisternas "budskap".
Citera
2017-09-30, 23:32
Medlem
Citat:
...och det var att de, precis som blattarna de klagar på, fullständigt skiter o lag och ordning?

Citat:
Ett nederlag för våldsvänstern som också fick ut sitt obehagliga våldsbudskap, vill man att blattar och småflickor skall bestämma över staten så är det AFA som gäller.

Stenkastande maskerade män fick ju tack och lov inte speciellt mycket utrymme, och när de började kasta sten skrek ju folk bland motdemonstranterna att de skulle sluta (och de våldsverkande nötterna visade de absolut enda de va där för, var för att bråka). Enligt mig kan inte det ses som någonting annat än positivt, att dessa våldsverkare framstod som ganska ensamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Jag tror på det fetade, och de trodde nog att snuten skulle ge vika och släppa igenom dem för att undvika konfrontation – så som skedde under "testdemonstrationen" tidigare.

Men där tog de uppenbarligen fel. Det var inte samma typ av poliser då som denna gång, man ser på video från konfrontationen at det var mer muskel och träning bland de poliser som stängde vägen. Rugbymatch i någon halvminut sen spärrar snuten av med bussar och då är utbrytningen i stort sett över.

Tror mest det handlar om antalet kroppar polisen hade till förfogande idag, dom var förberedda på att detta skulle ske, alla(och då menar jag inte enbart ordningsmakten) hade väl en hum om att det fanns en övervägande risk för utbrytningsförsök, för att dra en parallell, så är det som vid en högriskmatch i fotboll det är svårare att få till konfrontation och skapa kaos vid arenorna och på matchdagen eftersom polisen är på tårna och har resurserna som krävs för att ingripa med kraft just då. Det är lättare att ducka för polisen och få till stök vid andra tillfällen då det är snutfritt och dom inte har en särskild kommendering.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Vägen som NMR hade tillstånd att gå var avstängd från alla annan trafik. Kravallstaket och poliser var utposterade längs hela vägen, och det var förbjudet för vanliga medborgare att befinna sig där NMR skulle gå fram - allt detta för att förhindra sammandrabbningar med motdemonstranter.

Om NMR tillåtits gå en annan väg hade polisen självfallet inte kunnat hindra att det blev bråk med vissa motdemonstranter. Lägg därtill att NMR och motdemonstranter då hade drabbat samman mitt inne i centrala Göteborg, med den pågående Bokmässan bara några hundra meter bort. Självfallet kunde polisen inte tillåta något sådant. De i NMR som trodde det skulle gå vägen att helt plötsligt demonstrera längs en annan väg än den planerade måste vara mer än lovligt korkade.

De fick väl besked att man skulle gå Nellickevägen, Sofierogatan, Fabriksgatan, Åvägen och Valhallavägen. Men vid den aktuella platsen går Fabriksgatan i tre riktningar och de följde väl skyltningen mot Åvägen istället för polisen..
Citera
2017-09-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakrensarolof
Läsförståelsen? Jag skrev de tre senaste demonstrationerna.
Inte självklart om du menade att dagens demo ingick bland de senaste.
Citat:
Och ja, du har rätt men det som föranledde detta var ju dels att Polisen bröt förhandlingarna
Vilka förhandlingar? Polisen anpassade sig inledningsvis väldigt mycket efter NMRs påhitt. Att få eskort ända från Mölndal var inte överenskommet när tillstånden gavs. NMR däremot hade svårt att hålla sig själva i styr.
Citat:
och dels att tre separata rättsinstanser knullade sönder deras tillstånd till den milda grad att det inte gick att acceptera.
Förvaltningsrätten och Kammarrätten, det blir två instanser. Självklart hade NMR kunnat acceptera det de fick, det är en enorm förmån att få poliseskort för miljontals kronor.
Citat:
De skulle hålla hela demonstrationen på en bakgata som var helt avskärmad från allmänheten.
Skulle de? De hade ju hela Sten Sturegatan fram till Gamla Ullevi, men NMR lyckades inte hålla sig i skinnet tills de ens kommit fram till startpunkten.
Citera
2017-09-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmacko
Även jag har tittat noga på den aktuella sekvensen efter att ha läst ditt inlägg, ville bilda mig en egen uppfattning av det hela och mycket riktigt så är det till synes föga troligt att det förekommit stenkastning eller liknande mot demonstrationståget.

Som du nämner så säger killen i grått ''filma nu''. Detta sker alltså vid 3:08:42. Vid 3:08:56 är det en person som säger ''säg till...(ohörbart) så springer vi dit''. Jag tyckte det lät som ''säg till när ni kör, så springer vi dit'', men jag ska inte svära på att det var exakt vad som yttrades. Efter detta sker det övriga som du nämner.

Vi kan alltså konstatera att detta högst troligt var planerat och att hela grejen med stenkastningen var Fake News från NMR's sida. Tycker man detta låter helt galet så BÖR man titta på aktuell sekvens....

Jag noterade detta som du säger skedde vid 3:08:56 men då jag inte uppfattade vad som sades så valde jag att inte säga nåt om det, jag delade bara med mig av iakttagelser i klippet och vad jag de facto kunde höra sägas.
Men jag tvivlar inte på vad tror att du uppfattade.
Citera
2017-09-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag är absolut inget fan av AFA. Deras metoder är lika vidriga. Men jag anser att deras filosofi är mer moraliskt föravarsbar, även om jag inte ställer mig bakom den.

AFA vill straffa människor utifrån handlingar som de anser är felaktiga.
NMR vill straffa folk för deras blotta existens, för att de är födda.

Båda är illa, men absolut inte lika illa.

Ska vi jämföra just dessa organisationer så vill dessutom NMR med våld ta ifrån mig min och din rösträtt, vilket inte lockar mig.

Personer som är villiga att tillgripa våld, kommer kanske inte ta ifrån dig din rösträtt, däremot se till att de är de enda som du får rösta på. Om möjligheten att öht rösta ens finns kvar, vilket jag tvivlar på att den skulle finnas.

Skillnaden mellan NMR och AFA, är att de sistnämnda klär in saker i lite finare ord. På papperet. Det är ju även detta som skiljer kommunister mot nazister. Det ena kan låta fint på papperet. Det andra låter inte ens fint där. Slutresultatet blir vilket som i båda fallen samma jävla odemokratiska skit.
Citera
2017-09-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
De fick väl besked att man skulle gå Nellickevägen, Sofierogatan, Fabriksgatan, Åvägen och Valhallavägen. Men vid den aktuella platsen går Fabriksgatan i tre riktningar och de följde väl skyltningen mot Åvägen istället för polisen..

Och sedan bestämmer dom sig för att helt enkelt försöka mosa sig igenom polisen? Alla fattar väl vid det här laget att det var Örgytevägen dom ville och planerade att ta?
Citera
Medlem
Det finns så otroligt mycket som är verklighetsfrånvänt när det kommer till NMR så jag vet knappt var jag ska börja....man slåss för ett folk som inte vill veta av nazismen och dess idéer; man blir arg på ett system som bekämpar dem när man själv vill införa ett system som skulle bekämpa oliktänkande ännu hårdare - de borde ju egentligen bli lite impade av staten en dag som denna istället för att klaga. Eller var staten kanske för mjuk mot dem, poliserna verkade väldigt lugna enligt mig.

Och om de ställer sig framför spegeln, ser de sig sig själva som en grupp som är kapabla att leda en högteknologiskt modernt land som Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
NMRarna hojtade "vänster" i kör ett antal gånger och sedan bröt de igenom polisens led. Lär knappast berott på fellästa skyltar...
Citera
2017-09-30, 23:40
Avstängd
Två huliganfalanger som bråkade? Eller fanns det någon skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in