2017-09-24, 20:50
Medlem
Ebba-Busch-Taubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Mod är att våga göra saker även när man är livrädd. Kan man inte känna rädsla är man en psykopat och hör hemma i era led.
Det håller jag helt och hållet med om, att mod är att möta stormen trots att man är rädd. Om detta kan vi enas. Men du förstår väl att jag endast försöker bedriva nätkrig här, inför demonstrationen i Göteborg, och inte att vara nyanserad i akademisk tappning?
Citera
2017-09-24, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ebba-Busch-Taube
Det håller jag helt och hållet med om, att mod är att möta stormen trots att man är rädd. Om detta kan vi enas. Men du förstår väl att jag endast försöker bedriva nätkrig här, inför demonstrationen i Göteborg, och inte att vara nyanserad i akademisk tappning?

Det är klart, men du drar fram kort som är så utnötta att ingen längre bryr sig. Det är litegrann som nybörjar-ns som ständigt tar exempel från tidiga generationers anti-fa som de lyckats punktmarkera.
Citera
2017-09-24, 21:09
Medlem
Ebba-Busch-Taubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Det är klart, men du drar fram kort som är så utnötta att ingen längre bryr sig. Det är litegrann som nybörjar-ns som ständigt tar exempel från tidiga generationers anti-fa som de lyckats punktmarkera.
Jag förstår att du tycker så, men vi kommer nog inte längre än så här i vår nätbatalj. Framtiden får helt enkelt avgöra hur det går den trettionde.
Citera
2017-09-24, 22:23
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebba-Busch-Taube
Jag förstår att du tycker så, men vi kommer nog inte längre än så här i vår nätbatalj. Framtiden får helt enkelt avgöra hur det går den trettionde.

Jajamensan. Hell Seger!
Citera
2017-09-25, 13:39
Medlem
kalkryggars avatar
Hahahah !!!

Citat:
Nazistdemonstrationen kortas

"Den nya vägen kommer att flyttas bort från bokmässan och avslutas innan den når kvarteren närmast synagogan."

"Ändringen innebär att NMR inte får påbörja sin demonstration utanför Bokmässan, och inte får marschera hela vägen till Gustav Adolfs torg. Demonstrationen ska istället avslutas vid Gamla Ullevi."

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...rtas-1.4668431

Polisen knullar nazisterna så hårt i röven med det här. Det blir att gå på baksidan av Göteborg i ca 150 meter. Fy fan vad meningslöst. Dom nazister som ställer sig och går den vägen visar bara att de tar den i röven och det är Erik Nord som knullar dom en och en.

Hahahaha !!!

Nazisterna förlorade tillslut. Det blir bara pinsamt att ens genomföra den demonstrationen. Bort från bokmässan och gå till blåshålet Gamla Ullevi. Vad är meningen med det? Hahaha!!!

Sen säger nazisterna att det kommer bli en episk demonstration.. hahahaha. Det skulle ju fan ge mer att gå i skogen. Episk? Dom vet fan inte vad det ordet betyder. Genomför nazisterna detta och traskar dessa 150 meter så visar det bara hur episkt polisen tillslut knullade nazisterna. Hahahaha!!!

Varför ringer inte nazisterna bara till polisen och ber dom slänga ansökan i toaletten och sen genomför en tillståndslös demonstration eftersom det ändå är lagligt.

Det här var det roligaste idag. Jag sitter å garvar så kaffet skvillpar ut ur muggen ner på den äckliga kontorsmattan. Hahahaha!!
Senast redigerad av kalkryggar 2017-09-25 kl. 13:45.
Citera
2017-09-25, 14:16
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Sen säger nazisterna att det kommer bli en episk demonstration.. hahahaha. Det skulle ju fan ge mer att gå i skogen. Episk? Dom vet fan inte vad det ordet betyder. Genomför nazisterna detta och traskar dessa 150 meter så visar det bara hur episkt polisen tillslut knullade nazisterna. Hahahaha!!!

Främre delen av tåget lär ju vara framme vid målet innan den bakre delen ens börjat gå. Får upp en bild i huvudet av hur det skulle se ut och blir faktiskt rätt komiskt. Med det sagt så hoppas jag att "motståndsrörelsen" inte låter sig förnedras på detta sätt utan istället genomför demonstrationen på det sätt de önskar. Inte för att jag sympatiserar med NMR, men för att jag tror på yttrandefrihet och mötesfrihet.
Senast redigerad av DigiFlax 2017-09-25 kl. 14:28.
Citera
2017-09-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dellovic
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...emonstrationen

Det är intressant hur vindarna vänder, 2001, dvs 16 år sedan, flera av oss var nog inte myndiga då, stod diverse vänsterorganisationer på barrikaderna i stan och utfallet blev väl det överlägset största kaoset vi haft i landet på årtionden, det var ett upplopp, på riktigt(till skillnad mot "upploppen" vi haft sedans dess), orsaken var EU, Globalism osv.

Dagens högerpopulister delar ofta samma åsikter som gjorde att dessa grupper kraftsamlade i GBG den sommaren.

Hoppas på att det går lugnt tillväga, men nassarna och antifa hade jag gärna satt på ett flygplan till Sibirien, enkel resa.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-09-25 kl. 14:57.
Citera
2017-09-25, 15:11
Medlem
Citat:
Hahahah !!!

Polisen knullar nazisterna så hårt i röven med det här. Det blir att gå på baksidan av Göteborg i ca 150 meter. Fy fan vad meningslöst. Dom nazister som ställer sig och går den vägen visar bara att de tar den i röven och det är Erik Nord som knullar dom en och en.

Hahahaha !!!

Nazisterna förlorade tillslut. Det blir bara pinsamt att ens genomföra den demonstrationen. Bort från bokmässan och gå till blåshålet Gamla Ullevi. Vad är meningen med det? Hahaha!!!

Varför ringer inte nazisterna bara till polisen och ber dom slänga ansökan i toaletten och sen genomför en tillståndslös demonstration eftersom det ändå är lagligt.

Det här var det roligaste idag. Jag sitter å garvar så kaffet skvillpar ut ur muggen ner på den äckliga kontorsmattan. Hahahaha!!

Det var nog bäst för alla inblandade, dom får sin demo(så dom kan ju inte gnälla) och antifa får göra sin grej, normala människor slipper skiten i stor utsträckning, och risken för våldsamheter och vandalisering minskar. Sunt förnuft tror jag man kallar ett sådant beslut.
Citera
2017-09-25, 15:27
Medlem
Bushsweedes avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...nazistiska-nmr

Citat:
– Vi väger in en rad olika omständigheter, dels att det är Bokmässan med många besökare, dels att det firas jom kippur i synagogan. Det är väldigt många människor som uppbehåller sig i centrala Göteborg den här dagen, inte minst med förväntade motdemonstrationer. De faktorerna sammanvägda gör att vi med hänsyn till ordning och säkerhet tar det här beslutet.

Man begränsar alltså den grundlagsstadgade demonstrationsrätten på grund av att där kan finnas motdemonstranter, det är en bokmässa och att det är en obskyr religiös högtid..
Det är ju rent patetiskt löjligt. Vad ska vi med demonstrationsrätten till om den förvandlas till ytterligare en "demokratisk gummiparagraf" i likhet med de galna HMF-lagarna där ad hoc-law för det godas skull hipp som happ kan tillämpas till höger och vänster (läs höger)?

Citat:
Judiska församlingen i Göteborg hade yrkat på att demonstrationen inte skulle få tillstånd överhuvudtaget under den aktuella dagen, med hänvisning till högtiden Jom Kippur, men där gick förvaltningsrätten inte dem till mötes.

– Vi har bara möjlighet att begränsa demonstrationsrätten med hänsyn till ordning och säkerhet, och inte av några andra skäl. Därför får judiska församlingen avslag på det yrkandet.

Men.. Man har ju visst begränsat demonstrationsrätten med anledning av Jom Kippur!?! (se ovan)

Citat:
Ytterligare åtminstone ett 20-tal privatpersoner och andra organisationer överklagade beslutet, men ansågs inte vara part i ärendet, och fick därför inte sina överklaganden prövade av förvaltningsrätten.

Hur blev Judiska församligen part i detta ärendet!?!
Citera
2017-09-25, 15:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Främre delen av tåget lär ju vara framme vid målet innan den bakre delen ens börjat gå. Får upp en bild i huvudet av hur det skulle se ut och blir faktiskt rätt komiskt. Med det sagt så hoppas jag att "motståndsrörelsen" inte låter sig förnedras på detta sätt utan istället genomför demonstrationen på det sätt de önskar. Inte för att jag sympatiserar med NMR, men för att jag tror på yttrandefrihet och mötesfrihet.

Jo visst, jag skrattar så jag gråter. Jag sympatiserar inte heller med NMR men om jag gjorde så skulle jag vara så förbannad så jag kokade just nu. Skulle jag vara den som ansökt så skulle jag ringt polisen och dragit tillbaka ansökan och hälsat att "vi sköter det själva utan att blanda in polisen".

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är intressant hur vindarna vänder, 2001, dvs 16 år sedan, flera av oss var nog inte myndiga då, stod diverse vänsterorganisationer på barrikaderna i stan och utfallet blev väl det överlägset största kaoset vi haft i landet på årtionden, det var ett upplopp, på riktigt(till skillnad mot "upploppen" vi haft sedans dess), orsaken var EU, Globalism osv.

Dagens högerpopulister delar ofta samma åsikter som gjorde att dessa grupper kraftsamlade i GBG den sommaren.

Hoppas på att det går lugnt tillväga, men nassarna och antifa hade jag gärna satt på ett flygplan till Sibirien, enkel resa.

Jag känner en kille som arbetade som väktare under GBG 2001. Han slog sönder ansiktet på några vänsterhuliganer med sin batong. Jag själv la fälleben på en vänsterfitta som ramlade mitt framför polisen. Polisen tog honom och gjorde tummen upp till mig.
Citera
2017-09-25, 15:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det var nog bäst för alla inblandade, dom får sin demo(så dom kan ju inte gnälla) och antifa får göra sin grej, normala människor slipper skiten i stor utsträckning, och risken för våldsamheter och vandalisering minskar. Sunt förnuft tror jag man kallar ett sådant beslut.

Fast dom får ju inte sin demo. De är ju förpassade till baksidan att gå där ingen finns och ner till blåshålet Ullevi där det absolut inte finns någon. Vad skall de göra där? Hålla tal till tomma bilvägar? HAHAHA!!!

Jag tror tyvärr inte att du kan kalla detta för ett sunt beslut. Kan du inte förstå att detta gör kortslutning i skallen på flera tusen nazister i Sverige som riktigt kan känna hur Erik Nord har ett finger i röven på dom. Jag tror vi "normala" kommer få smaka på hämnden när nazisterna tröttnar på att suga poliskuk offentligt. Så jag tror att beslutet var direkt felaktigt faktiskt och det är vad vi alla kommer tycka när vi sitter med facit i handen i framtiden.

Jag tror att media, vänsterfluffare och polisen spelar ett mycket farligt spel. Polisen mer eller mindre tvingar NMR till våldsam aktion enligt deras egen uppfattning.
Citera
2017-09-25, 16:04
Medlem
Citat:
Fast dom får ju inte sin demo. De är ju förpassade till baksidan att gå där ingen finns och ner till blåshålet Ullevi där det absolut inte finns någon. Vad skall de göra där? Hålla tal till tomma bilvägar? HAHAHA!!!

Jag tror tyvärr inte att du kan kalla detta för ett sunt beslut. Kan du inte förstå att detta gör kortslutning i skallen på flera tusen nazister i Sverige som riktigt kan känna hur Erik Nord har ett finger i röven på dom. Jag tror vi "normala" kommer få smaka på hämnden när nazisterna tröttnar på att suga poliskuk offentligt. Så jag tror att beslutet var direkt felaktigt faktiskt och det är vad vi alla kommer tycka när vi sitter med facit i handen i framtiden.

Jag tror att media, vänsterfluffare och polisen spelar ett mycket farligt spel. Polisen mer eller mindre tvingar NMR till våldsam aktion enligt deras egen uppfattning.

Dom har fått ett demonstrationstillstånd för att traska runt på allmän plats med sina banderoller, eller vad dom nu använder för rekvisita och accessoarer, så visst har dom fått det, men dom kommer såklart gnälla ändå.

Dom har dessutom redan genomfört en marsch på allmän plats, då polisen inte ingrep...

Slår det slint i skallen på dom så finns det nybyggda burar i ett p-garage på skånegatan, släng gärna in värsta sortens vänstermongon i samma bur.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-09-25 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in