2022-11-04, 12:50
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Existent
Loggade in fr ngon vecka sen och knde att spelet (rs3) var s jvla dtt. Knde som att det hade ntt sin peak och sitt slut nstan. Loggat in i ver 15 r till och frn. Ngon mer som knner samma?

RuneScape 3 har varit dtt lnge nu, jag vill pst att det dog samma dag som Jagex introducerade Old School RuneScape (OSRS) fr ett par r sedan. Det r bara att titta p antalet inloggade beskare, skulle tippa p att ver 90% av dom spelar OSRS. RuneScape 3 blev ett helt annat spel i samband med att evolution of combat lanserades. RuneScape 3 tappade all sin charm och frvandlades till en smre version av WoW.

Personligen orkade jag aldrig brja om p nytt med ett helt nytt konto s jag slutade spela i takt med att allt fler gick ver till OSRS. Lite trist med tanke p hur ofantligt mycket tid (och pengar) jag la ner p RuneScape under min uppvxt.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2022-11-04 kl. 13:01.
Citera
2022-11-07, 06:30
Medlem
Existents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
RuneScape 3 har varit dtt lnge nu, jag vill pst att det dog samma dag som Jagex introducerade Old School RuneScape (OSRS) fr ett par r sedan. Det r bara att titta p antalet inloggade beskare, skulle tippa p att ver 90% av dom spelar OSRS. RuneScape 3 blev ett helt annat spel i samband med att evolution of combat lanserades. RuneScape 3 tappade all sin charm och frvandlades till en smre version av WoW.

Personligen orkade jag aldrig brja om p nytt med ett helt nytt konto s jag slutade spela i takt med att allt fler gick ver till OSRS. Lite trist med tanke p hur ofantligt mycket tid (och pengar) jag la ner p RuneScape under min uppvxt.
Ja du beskriver det verkligen spot on. Det knns som en smre version av Wow. Det r onekligen synd d, s som du sger att man spenderade s mycket tid p det under sin uppvxt. Minns nr jag brukade ringa frn hemetelefonen fr att kpa membership haha.
Citera
2022-11-21, 00:59
Medlem
RuneScape som ovan sger blev ett wannabe wow spel me massa attacker o skit, rs va kul fram tills detta skit lanserades , ja brjade precis efter riktiga oldscool kom och lagt TUSEN TALS timmar och sjukt mycket pengar p detta spel, bsta som fanns va att springa me ngon kompis i wildnews medans man uppehll hemtelefonen (d man inte hade ngot Skype eller Discord mm) och ddade alla som man sg och LOOTA Fyfan va kul de va nr man fick bra loots de va tider de, nostalg
Citera
2022-11-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
RuneScape som ovan sger blev ett wannabe wow spel me massa attacker o skit, rs va kul fram tills detta skit lanserades , ja brjade precis efter riktiga oldscool kom och lagt TUSEN TALS timmar och sjukt mycket pengar p detta spel, bsta som fanns va att springa me ngon kompis i wildnews medans man uppehll hemtelefonen (d man inte hade ngot Skype eller Discord mm) och ddade alla som man sg och LOOTA Fyfan va kul de va nr man fick bra loots de va tider de, nostalg
Ouff. Vilken nostalgi med telefonen haha!
Citera
2022-11-26, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Ouff. Vilken nostalgi med telefonen haha!

Frldrarna du kan inte uppehlla telefonen helatiden jag vntar samtal s la man p morsan fick prata me ngon lite sen s fort dom la p s va man dr igen haha. fan tur att de va gratis att ringa till hem nummer annars skulle mina frldrar g skapligt back me tanke p att man stt typ 10timmar om inte mer nstan VARJE dag Hahahah
Citera
2022-11-26, 02:25
Medlem
Citat:
Frldrarna du kan inte uppehlla telefonen helatiden jag vntar samtal s la man p morsan fick prata me ngon lite sen s fort dom la p s va man dr igen haha. fan tur att de va gratis att ringa till hem nummer annars skulle mina frldrar g skapligt back me tanke p att man stt typ 10timmar om inte mer nstan VARJE dag Hahahah
Haha, juste. Det var billigt att ringa till hemtelefon medans samtal till mobil var svindyrt Vilka tider allts

Mste tillgga att jag spelar old school RS. Har lagt ner mycket energi p spelet. En del 99's osv!
Citera
2022-11-26, 02:28
Medlem
Citat:
Haha, juste. Det var billigt att ringa till hemtelefon medans samtal till mobil var svindyrt Vilka tider allts

Mste tillgga att jag spelar old school RS. Har lagt ner mycket energi p spelet. En del 99's osv!

S mycket roligare p den tiden, synd att allt blev s mycket smre med tekniken p olika stt
Citera
2022-11-26, 02:41
Medlem
Citat:
S mycket roligare p den tiden, synd att allt blev s mycket smre med tekniken p olika stt
Ja, det var de verkligen. Tror det handlar om att vi har blivit ldre och inte hittar den dr knslan igen som vi fick frut.
Citera
2022-11-26, 02:47
Medlem
Citat:
Ja, det var de verkligen. Tror det handlar om att vi har blivit ldre och inte hittar den dr knslan igen som vi fick frut.

Mycket troligt!
Citera
2024-12-16, 20:08
Medlem
Styrkelyftares avatar
r det ngon som har testat spela RuneScape p mobilen? Hur r det i s fall?

RuneScape-appen lanserades visserligen fr flera r sedan men jag har n s lnge bara spelat RuneScape p min dator. Funderar p att brja om igen efter ett uppehll p ver 10 r.
Citera
2025-01-21, 15:23
Medlem
Gosifs avatar
Member fr bde RS3 och OSRS ligger p 120kr nu per mnad och billigare om man kper 6 eller 12 mnader direkt.

Helt sjuka priser!
Citera
2025-01-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
r det ngon som har testat spela RuneScape p mobilen? Hur r det i s fall?

RuneScape-appen lanserades visserligen fr flera r sedan men jag har n s lnge bara spelat RuneScape p min dator. Funderar p att brja om igen efter ett uppehll p ver 10 r.

Har testat spela p mobilen och det hller vl viss niv. Nr man r p vift och kanske vill slja p GE, springa enklare renden etc s funkar det men annars rekommenderar jag personligen datorn om mjligheten finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in