• 1
  • 2
2017-08-04, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Mitt körkort är indraget några månader framöver. Jag behöver dock fortfarande köra bil. Behöver bara hålla mig från att bli stoppad i några månader till så kan jag köra lagligt sen.

Går det bra om jag skriver bilen på morsan trots att hon själv inte har körkort? Inte p.g.a brott men för att det helt enkelt gått ut för många år sen.

Och hur beter jag mig vid körning i trafiken mm? Och om det hemska skulle inträffa, att jag blir stoppad kan jag då snacka ur mig det på något sätt?

Kriminella i min del av landet brukar anse att det räcker att man bara säger att man kan köra bil bättre än de som har körkort. Det borde väl räcka?
Citera
2017-08-04, 15:57
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer
Det låter ju dumt att börja att begå ytterligare brott (urkundsförfalskning) som dessutom är lätt för polisen att syna. Körkortsregistret inklusive fotot har ju polisen tillgång till digitalt så de kan lätt se att personnumret inte matchar personen bakom ratten.
Kompisen ska vara jäkligt lik TS utseendemässigt om det ska gå vägen.

Som sann moraltant tycker jag dock att TS ska ge fan i att köra bil och skaffa sig ett busskort så länge. Myndigheterna har uppenbarligen gjort bedömningen att TS inte är lämpad att köra bil.
1. Det är inte urkundsförfalskning att uppge någon annans identitetsuppgifter verbalt.
2. Polisen har inte tillgång till fotografier från körkortsregistret på patrullbilarnas terminaler.
3. Stick till familjeliv.se om du vill hålla på med moralkakor.
Citera
2017-08-04, 20:32
Medlem
orvarens avatar
Sämsta scenariot är väl om det sker en olycka..

Oavsett vems felet är...
Citera
2017-08-04, 20:36
Medlem
2018s avatar
Du kan vara lugn. Polisen har ändå inte tid med sånt längre.
Citera
2017-08-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Sämsta scenariot är väl om det sker en olycka..

Oavsett vems felet är...

Ja, det lär ju inte bli billigt om TS Är inblandad i en olycka som desutom orsakar personskador. Försäkringsbolaget kommer kräva TS på alla pengar.
Citera
2017-08-04, 20:41
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Mitt körkort är indraget några månader framöver. Jag behöver dock fortfarande köra bil. Behöver bara hålla mig från att bli stoppad i några månader till så kan jag köra lagligt sen.

Går det bra om jag skriver bilen på morsan trots att hon själv inte har körkort? Inte p.g.a brott men för att det helt enkelt gått ut för många år sen.

Och hur beter jag mig vid körning i trafiken mm? Och om det hemska skulle inträffa, att jag blir stoppad kan jag då snacka ur mig det på något sätt?

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Nej det går inte bra att du skriver över bilen på någon annan, åker du dit när du kör, så åker du dit. I Sverige är det föraransvar, inte vem som står på bilen ditt klappskaft. Ja hur ska du snacka dig ut ur det? Ska du erbjuda dig att slicka stjärten på konstapeln? Vad tänker du ens med? Vart är ditt logiska tänkande?

Förvånar mig inte om du är född efter -90.
Citera
2017-08-04, 20:48
Medlem
soligts avatar
Har du en laglig bil är chansen 99% att du inte åker fast, om du inte fastnar i en poliskontroll
Citera
2017-08-04, 20:59
Medlem
2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Har du en laglig bil är chansen 99% att du inte åker fast, om du inte fastnar i en poliskontroll
Har inte sett en poliskontroll på 10 år.
Citera
2017-08-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
1. Det är inte urkundsförfalskning att uppge någon annans identitetsuppgifter verbalt.
2. Polisen har inte tillgång till fotografier från körkortsregistret på patrullbilarnas terminaler.
3. Stick till familjeliv.se om du vill hålla på med moralkakor.

Om fler var moralkakor skulle vi slippa en massa idioter i trafiken, personer utan körkort kan ju helt enkelt inte framföra ett fordon och riskerar andras liv och hälsa, synd att sanningen svider på dig, tydligen borde inte du vara i trafiken heller då.
Citera
2017-08-05, 09:48
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
I mina kvarter fungerar det alldeles utmärkt med "no english" "no ID" när polisen stoppar dom och då är det bara att fortsätta köra som en fullständig vettvilling med bilar med körförbud mm, funkar givetvis inte om man är svensk.

Själv har jag körkort men har inte blivit stoppad på snart 20 år, då pga ogiltigt skattekvitto på firmabilen. Jag kör oftast i bilar i 20000:- klassen, sällan nytvättade men aldrig med trasiga lampor mm, kanske att just "mellanskiktet" filtreras bort för polisen, dyra bilar blir ibland stoppade för att dom sticker i ögonen på underbetalda poliser. Sen ska man förstås inte köra som en galning, men heller inte som en spänd ögontjänare.
Citera
2017-08-05, 10:21
Medlem
JoelSUOMIs avatar
(FB) Indraget körkort men kör vidare. Raporterar här

Gillar ändå din patetiska trådstart. "Behöver dock fortfarande köra bil" - vem bryr sig? Hur torskade du det då, jävla idiot?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in