2017-08-01, 21:01
Medlem
Jag vet inte om jag har rkat f lite vatten eller nt under styrplattan fr pilen ker ver hela jvla skrmen och klickar p saker lite hur som helst, och jag fr svrt att styra musen. Vad kan jag gra t detta? r det bara till att lmna in macbooken eller vad gr man?

Kan jag lsa problemet temporrt med att anvnda en extern mus?
Citera
2017-08-01, 21:02
Medlem
tickledeltas avatar
Det r nog bara appleanvndare som lyckas kalla touchpad fr "styrplatta".
Citera
2017-08-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tickledelta
Det r nog bara appleanvndare som lyckas kalla touchpad fr "styrplatta".
Haha ledsen fr det. Touchpadhelvetet funkar inte. Gr det att fixa p nt stt utan att lmna in den? Funkar det med extern mus?
Citera
2017-08-01, 21:09
Medlem
tickledeltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apglad
Haha ledsen fr det. Touchpadhelvetet funkar inte. Gr det att fixa p nt stt utan att lmna in den? Funkar det med extern mus?

Extern mus ska fungera, men det kan vara s att touchpaden fortfarande lmnar input vilket gr att musen rr p sig. I s fall mste du stnga av touchpaden och det gr att gra p lite olika stt. Testat att koppla in en extern mus via USB?
Citera
2017-08-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tickledelta
Extern mus ska fungera, men det kan vara s att touchpaden fortfarande lmnar input vilket gr att musen rr p sig. I s fall mste du stnga av touchpaden och det gr att gra p lite olika stt. Testat att koppla in en extern mus via USB?
Har ingen hemma s jag fr g och kpa en imorgon. Hur stnger jag av touchpaden?
Citera
2017-08-01, 21:22
Medlem
tickledeltas avatar
Citat:
Har ingen hemma s jag fr g och kpa en imorgon. Hur stnger jag av touchpaden?

Citat:
Disable a MacBook Trackpad in OS X Lion and Above

In all versions of OS X from 10.7 Lion and up (including OS X Yosemite), head to System Preferences > Accessibility > Mouse & Trackpad. There, find and check the box labeled Ignore built-in trackpad when mouse or wireless trackpad is present.

OS X system preferences disable macbook trackpad

Theres no need to save or reboot; the new option will take effect immediately. With this box checked, your MacBooks built-in trackpad will be automatically turned off when you connect a mouse (USB or wireless) or a wireless trackpad to your Mac. The built-in trackpad will automatically start working again once the mouse or external trackpad is disconnected.
Disable a MacBook Trackpad in OS X Snow Leopard

Although the outcome is the same, the process to enable this option is a little bit different for Snow Leopard. Head to System Preferences > Universal Access > Mouse & Trackpad. There, find and check Ignore built-in trackpad when mouse or wireless trackpad is present.

https://www.tekrevue.com/tip/disable-macbook-trackpad/
Citera
2017-08-02, 05:54
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag har rkat f lite vatten eller nt under styrplattan fr pilen ker ver hela jvla skrmen och klickar p saker lite hur som helst, och jag fr svrt att styra musen. Vad kan jag gra t detta? r det bara till att lmna in macbooken eller vad gr man?

Kan jag lsa problemet temporrt med att anvnda en extern mus?

Har du testat att starta om den ordentligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in